Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2020

Ο νέος επικεφαλής του ΟΣΕ και οι μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Σπύρος Πατέρας θα είναι ο νέος επικεφαλής του οργανισμού αναλαμβάνοντας τη δύσκολη αποστολή επίλυσης πολλών και χρόνιων προβλημάτων.Προθεσμία μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου έχει το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να διορίσει νέο

διευθύνοντα σύμβουλο και να αναμορφώσει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ ώστε να συνεχίσουν να είναι νόμιμες οι αποφάσεις του τελευταίου.


Σύμφωνα με πληροφορίες βρέθηκε έπειτα από τρεις μήνες ζυμώσεων ο αντικαταστάτης του παραιτηθέντος Κώστα Σπηλιόπουλου. Πρόκειται για τον Σπύρο Πατέρα, έμπειρο στέλεχος της αγοράς μελετών ο οποίος θα αναλάβει να βγάλει τον ΟΣΕ από τον σημερινό βάλτο. 

Ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Κ. Σπηλιόπουλος είχε τοποθετηθεί από το Μέγαρο Μαξίμου στη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ μετά τις εκλογές. Όμως από την πρώτη στιγμή δεν είχε τη στήριξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή και τελικά στις αρχές του καλοκαιριού εξωθήθηκε σε παραίτηση. Από τότε ο ΟΣΕ παραμένει με προσωρινό διοικητικό συμβούλιο με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας να χειροτερεύει, όπως δείχνουν και οι συνεχείς ανακοινώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που λειτουργεί τους συρμούς επιβατικών μεταφορών, κ.α.) για καθυστερήσεις και τεχνικά προβλήματα λόγω ελλιπούς συντήρησης.

Για την κατάσταση στο δίκτυο του ΟΣΕ μίλησε χθες στον Real ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας. Όπως είπε, «τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο πρέπει να παραδοθούν χθες. Τρία χρόνια και τρείς μήνες μετά από το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, τίποτα σχεδόν δεν έχει αλλάξει σε αυτόν τον τομέα  και δεν υπάρχει καμία διεργασία για να προχωρήσει κάτι άμεσα». Πρόσθεσε πως «δεκαεπτά  χρόνια μετά την πρώτη εγκατάσταση του ETCS (συστήματος σηματοδότησης και αυτόματης προστασίας) σε τρένο και αυτό δεν έχει λειτουργήσει ποτέ!» 

Ο Κ. Γενιδούνιας υποστήριξε, επίσης, πως «είναι αδιανόητο σε σύγχρονη υποδομή που έχει παραδοθεί μόλις ένα μήνα πριν, να έχουμε εκτροχιασμό συρμού επειδή "αλλαγή" βρέθηκε σε λάθος κατεύθυνση. Περιμένουμε το πόρισμα για το συμβάν και ζητάμε από όλους την πιστή τήρηση των κανονιστικών διαδικασιών προκειμένου να μην ξαναυπάρξει τέτοιο περιστατικό». Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών αναφέρεται στο πρόσφατο περιστατικό στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη που κατά πληροφορίες οφείλεται στο γεγονός πως ο κλειδούχος του ΟΣΕ δεν είχε κάνει την απαραίτητη αλλαγή με αποτέλεσμα να αποφευχθεί στο παρά πέντε ένα σοβαρό ατύχημα. 

Την τραγική εικόνα στον ΟΣΕ περιγράφει και η πρόσφατη έκθεση μεταμνημονιακής αξιολόγησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως αναφέρει, η ελληνική πλευρά είχε υποσχεθεί πως από το υφιστάμενο ΕΣΠΑ (2014 – 2020) θα έχουν υπογραφεί συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων 1,2 – 1,4 δισ. ευρώ αλλά τελικά έχουν υπογραφεί συμβάσεις μόλις 200 εκατ. ευρώ. Η τύχη ορισμένων από των ελαχίστων συμβάσεων παραμένει άγνωστη με αποκορύφωμα την περίφημη υπογειοποίηση στην περιοχή των Σεπολίων. Η σύμβαση είχε υπογραφεί με τεράστια έκπτωση, σχεδόν 50%, από την ανάδοχη κοινοπραξία, αλλά επί σχεδόν δύο χρόνια η πρόοδος είναι ελάχιστη. Την ίδια κατάληξη είχε και η σύμβαση για τη σύνδεση του Λουτρακίου με το βασικό σιδηροδρομική δίκτυο. Η προχειρότητα στην προετοιμασία του έργου, τα λάθη στις μελέτες, κ.α., οδήγησαν στο βάλτωμα και αυτού του έργου.

1 σχόλιο:

  1. Για την υπογειοποίηση των Σεπολίων, έχουν σταματήσει τα έργα. Ο Εργολάβος ισχυρίζεται ότι οι γρανίτες της Πάρνηθας φθάνουν ως τα Θυμαράκια(!) και ζητάει αναθεώρηση προς τα επάνω του τιμήματος που ο ίδιος είχε προσφέρει. Το έργο το πήρε λόγω της τεράστιας έκπτωσης, φυσικά για να ζητήσει αναθεώρηση όταν θα είχε κάνει τη γραμμή γιαπί και την κυκλοφορία μπάχαλα. Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου! Θα μείνουμε μερικά χρόνια με το γιαπί και τη μονογράμμιση μέχρι κάποιος να του τα δώσει ή να ξαναγίνει ο διαγωνισμός....

    ΑπάντησηΔιαγραφή