το 1 Εκ. Ευρώ, καθώς στις 782.000 δεν υπολογίζονται οι μισθοί των 68 συναδέλφων.
Η εκπαίδευση κάθε μηχανοδηγού στην Σιδηροδρομική Ακαδημία κόστισε 11.500 Ευρώ ενώ όταν μια σιδηροδρομική εταιρεία εκπαιδεύει λιγότερους συναδέλφους αυτό αυξάνεται καθώς υπάρχουν εκπτώσεις απο τον ΟΣΕ ανάλογα με τον αριθμό των εκπαιδευομένων.
Τα ποσά μπορεί να φαντάζουν μεγάλα, αλλά κινούνται στον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Αγοράς ενώ και ο ΟΣΕ παρέχει υπηρεσίες υψηλής τεχνογνωσίας.
Φυσικά όλα αυτά αποδεικνύουν ότι μια απο τις μεγαλύτερες επενδύσεις κάθε σιδηροδρομικής εταιρείας είναι οι μηχανοδηγοί της.
Τα τελευταία χρόνια μάλιστα και μετά την μεγάλη επιτυχία της Ευρωπαϊκής μας Ομοσπονδίας (ALE), όταν και οι άδειες μηχανοδήγησης πέρασαν στην κατοχή των φυσικών προσώπων (μέχρι πρότινος άνηκαν στις σιδηροδρομικές εταιρείες), πολλοί εργοδότες προβλέπουν ρήτρες στις ατομικές συμβάσεις όσων προσλαμβάνουν για μηχανοδηγούς, προκειμένου να εμποδίσουν την μεταπήδηση τους σε άλλες εταιρείες.
Πρακτική που ακολουθήθηκε και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, όταν και όλες οι εταιρείες προέβλεψαν ρήτρες αποχώρησης στους νέους μηχανοδηγούς.
Το κόστος εκπαίδευσης φανερώνει και κάτι άλλο, επίσης σημαντικό.
Σήμερα όλοι οι μηχανοδηγοί αντιλαμβάνονται ΓΙΑΤΙ κάποιοι μέχρι το 2015 επεξεργάζονταν σχέδια για την είσοδο συνταξιούχων στον κλάδο, εξέλιξη που απέτρεψε με δυναμικές παρεμβάσεις το Σωματείο μας το 2016 πρωτοστατώντας στην ίδρυση της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας.
Καταλαβαίνουν γιατί ακούγαμε για τα ιδιωτικά ΙΕΚ που θα έκαναν την δουλειά με εκπαιδευτές συνταξιούχους και πόσες τέτοιες "δουλειές" χάλασε η δράση του Σωματείου μας όταν ΠΕΤΥΧΕ ΜΕ ΑΓΩΝΑ και θεσπίστηκε το μητρώο εκπαιδευτών-εξεταστών απο εν ενεργεία συναδέλφους.
Στόχος ενός -γνωστού- συστήματος εξουσίας ήταν η απομείωση του κόστους λειτουργίας για τις σιδηροδρομικές εταιρείες, το εύκολο κέρδος και η απαξίωση του επαγγέλματος μας με τις άδειες να μοιράζονται σαν.... μαρουλόφυλλά.
Η ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΕΠΕ ΑΠΕΤΡΕΨΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ
Υποχρέωση και συμφέρον όλων των μηχανοδηγών, η συσπείρωση στην ΠΕΠΕ, το Σωματείο που εκπροσωπεί ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς και η κοινή αντιμετώπιση -ανεξαρτήτως εταιρικών σχηματισμών- των μεγάλων προκλήσεων του μέλλοντος.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Μια απο τις μεγαλύτερες επενδύσεις κάθε σιδηροδρομικής εταιρείας είναι οι μηχανοδηγοί της. Για να καταφέρουμε να γίνει αυτό, μέσα σε απόλυτα αρνητικές συνθήκες για την Ελληνική Κοινωνία και Οικονομία, δώσαμε τεράστιο αγώνα απο το 2015 και συνεχίζουμε μέχρι σήμερα. Για αυτό και ο Xρήστος Σπίρτζης είναι ο μεγαλύτερος φίλος των μηχανοδηγών και θα μνημονεύτε για δεκαετίες η δράση της ΠΕΠΕ. Γιατί μας άκουσε, άκουσε το Σωματείο μας και το δίκαιο των αιτημάτων μας, άκουσε και συνάντησε την Ευρωπαϊκή μας Ομοσπονδία (ALE) και δεν επiτρέψαμε με την δράση μας στην Ελλάδα να γίνει αυτό που έχει γίνει σε πολλές χώρες της ΕΕ (Ιδιαίτερα του πρώην μπλοκ της Ανατολικής Ευρώπης) όπου ισοπεδώθηκαν τα πάντα (με την είσοδο συνταξιούχων) στο όνομα της δήθεν "ελεύθερης αγοράς", όπου στην ουσία τεράστια μονοπώλια επιβάλουν όρους με το μισθολογικό dumpin να κυριαρχεί. Γιατί εμείς πάντα σχεδιάζουμε και υλοποιούμε τα ΜΕΓΑΛΑ. Αυτά που αφήνουν παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενιδούνιας Κώστας
ΥΓ Κανείς μηχανοδηγός δεν πρέπει να ξεχάσει ποτέ, αυτούς που διέδιδαν ότι την 1η Μαρτίου 2018 θα μπαίνανε στην σχολή οι συνταξιούχοι. Τα γραπτά τους τα έχω κρατήσει κειμήλια για να αποδεικνύω στην νέα γενιά πόσο πολεμήθηκε η ΠΕΠΕ και εσωτερικά για προσωπικά συμφέροντα συγκεκριμένων.
Ο χρόνος απέδωσε στον καθένα απο αυτούς, ότι τους άξιζε.