Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020

Ανακοίνωση απο +ΣυνΕξέλιξη

Συνάδελφοι,

Στις τελευταίες εκλογές του Σωματείου, μας δώσατε  σαφή εντολή με  πλειοψηφία που όμοια της δεν έχει ξαναυπάρξει στην ΠΕΠΕ

(73% και 8 έδρες στις 11), να προχωρήσουμε μόνο μπροστά συνεχίζοντας την προσπάθεια που ξεκινήσαμε όλοι μαζί τον Μάιο του 2015. Στην προσπάθεια αυτή επιθυμία μας ήταν να συμμετέχει και η Νέα Έλξη και έτσι της προτάθηκε  η συμμετοχή στο Προεδρείο του Σωματείου, θέση την οποία οι  εκπρόσωποι της επέλεξαν να αρνηθούν αρχικά, προφανώς επενδύοντας στην πολιτική νίκη της ΝΔ στις Ευρωεκλογές -Εθνικές Εκλογές, νίκη η οποία  κατά την παλαιοκομματική λογική τους  θα τους έδινε την ευκαιρία να λειτουργούν εξωθεσμικά (σε μια.. ιδιωτική εταιρεία), παρακάμπτοντας τα εκλεγμένα όργανα του Σωματείου. Επένδυαν ξεκάθαρα σε μελλοντικές ήττες τις οποίες θα εργαλειοποιούσαν για να ασκούν κριτική στα θεσμικά Όργανα της ΠΕΠΕ, αφού δεν θα συμμετείχαν σε αυτά.  Δεν είχαν και δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί το νέο περιβάλλον.

Για τους εκπροσώπους της Νέας Έλξης,  η  προσγείωση στην πραγματικότητα αποδείχτηκε σκληρή. Αφού διαπίστωσαν ότι η δράση της ΠΕΠΕ δεν στηρίζεται σε κομματικές φιλίες και αφού το Σωματείο συνέχιζε να παράγει αποτελέσματα και να προσπαθεί για ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς,  το ….ξανασκέφτηκαν και μας ζήτησαν να επανεξετάσουμε την συμμετοχή τους  στο Προεδρείο. Παρότι είχαμε κάθε δικαίωμα να αρνηθούμε– δεδομένης και της πρότερης επιλογής τους- αποφασίσαμε μετά από πολύ σκέψη, να προτείνουμε στην Νέα Έλξη την θέση του Γεν. Γραμματέα, παρότι δεν ανταποκρίνεται στην εκλογική της δύναμη.

Δυστυχώς, όσοι θεωρήσαμε ότι αυτό θα λειτουργούσε προσθετικά  για τα συμφέροντα του κλάδου, κάναμε λάθος. Οι τελευταίες ανακοινώσεις της Νέας Έλξης στα social media σε μια περίοδο κρίσιμη (ΣΣΕ), απέδειξε και στους πλέον καλοπροαίρετους, ότι μοναδικό στόχο έχει την διαίρεση του κλάδου, υπονομεύοντας τα συμφέροντα του συνόλου.

Ξεπερνώντας κάθε όριο, οι εκπρόσωποι της, εργαλειοποίησαν το βασικό σύνθημα του αντιφασιστικού κινήματος για τους νεοναζί της Χρυσής Αυγής, ,«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΩΟΙ»,  για να απευθυνθούν στην παράταξη μας! Αυτοί που δεν στήριξαν ποτέ το αντιφασιστικό κίνημα, που ούτε μια φορά όλα αυτά τα χρόνια δεν έγραψαν μια λέξη για τους δολοφόνους νεοναζί, που λοιδορούσαν και λοιδορούν και σήμερα τους αγώνες του, τόλμησαν να απευθυνθούν στην ΣυνΕξέλιξη με αυτόν τον τρόπο, θέλοντας πρώτιστα να απαξιώσουν το σύνθημα και το πρόταγμα του αντιφασιστικού κινήματος, καθώς τους ενοχλεί πολιτικά η νίκη του.

Πρόκειται για άνευ προηγουμένου χυδαιότητα, πολιτική και συνδικαλιστική αλητεία που προσβάλει βάναυσα τις προοδευτικές και δημοκρατικές αρχές και αξίες μας,  για τις οποίες άλλωστε έχουμε κριθεί από τους μηχανοδηγούς.

Οι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης εξέλαβαν λανθασμένα  την  υπομονή μας ως  αδυναμία.

Υπομονή χάρη της ενότητας του κλάδου , υπομονή τεράστια πραγματικά εδώ και  μήνες, υπομονή κυρίως γιατί  έχουμε έγκαιρα «διαβάσει» τις διασπαστικές διαθέσεις των εκπροσώπων της για την ΠΕΠΕ. Ότι δεν ελέγχουν οι Κυβερνητικοί συνδικαλιστές θέλουν να το διαλύσουν για να στηρίξουν τις Κυβερνητικές πολιτικές.

Να στηρίξουν  την αναστολή συμβάσεων εργασίας, την εκ περιτροπής εργασία (μισός μισθός-μισή δουλειά), την επιδότηση της ανεργίας, τους πλειστηριασμούς στην πρώτη κατοικία που ψηφίζονται αυτές τις μέρες, την κατάργηση των κλαδικών συμβάσεων εργασίας, τις απολύσεις, τις μειώσεις μισθών, τις απλήρωτες υπερωρίες, τις αλλαγές στον συνδικαλιστικό νόμο, την διάλυση του εργατικού δικαίου και των ελεγκτικών μηχανισμών (ΣΕΠΕ κτλπ). Έφτασαν στο σημείο οι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης να αναφέρουν στην συνεδρίαση του ΣτΑ το Δεκέμβρη του 2019, ότι η πρόβλεψη για την προστασία των θέσεων εργασίας και των ασφαλιστικών – εργασιακών δικαιωμάτων μας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και όσο αυτή επιδοτείται μέσω των ΥΓΟΣ, είναι… περιττή! Και μουδιασμένοι λίγο καιρό μετά, παρακολουθούσαν 100 -και πλέον- νέους τεχνίτες να αποχωρούν από την εταιρεία.  

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στόχος της Νέας Έλξης ήταν και είναι να διαλυθεί η ΠΕΠΕ. Εξού και  η προκλητική κριτική, ότι  ο κλάδος εκπροσωπείτε από «ένα αδύναμο και επικίνδυνο» Πρόεδρο. Ο κλάδος που εδώ και 5 χρόνια μόνο επιτυχίες έχει, χάρη στην δράση της παράταξης μας, εκπροσωπείτε από έναν …αδύναμο!

Βασική επιδίωξη αυτών των διασπαστικών σχεδίων, είναι ΚΑΙΡΙΑ η εξυπηρέτηση των συμφερόντων μιας μικρής κλίκας  εξουσιολάγνων που κρατούσαν δέσμιο τον κλάδο μέχρι το 2015  απολαμβάνοντας ΜΟΝΟ προσωπικά οφέλη. Επειδή η ΠΕΠΕ στέκεται εμπόδιο  στις επιδιώξεις τους, επιθυμούν την διάλυση της. Δείξαμε απίστευτη –πραγματικά- αυτοσυγκράτηση όλους αυτούς τους μήνες προς χάρην της ενότητας ,όταν δεν απαντούσαμε σε κριτική που δεν είχε καμία ουσιαστική υπόσταση, γεγονός που αποδεικνύεται άλλωστε από το ότι οι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης δεν έθεσαν ούτε μια πρόταση προς ψήφιση στο ΔΣ ή τις συνελεύσεις! Ως πλειοψηφία δεν απορρίψαμε καμία πρόταση, γιατί πολύ απλά δεν έγινε καμία  κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων, αλλά μετά από αυτές, συνήθως ακολουθούσαν ανακοινώσεις που παρουσίαζαν μια εντελώς διαφορετική κατάσταση στους μηχανοδηγούς.

Μετά από όλα αυτά δεν μπορούμε παρά να άρουμε  την εμπιστοσύνη μας στον εκπρόσωπο της Νέας Έλξης στο Προεδρείο και στην θέση του Γενικού Γραμματέα. Στην Νέα Έλξη ωστόσο θα προταθεί θέση που πραγματικά αναλογεί στην εκλογική της δύναμη. Οι συνάδελφοι μπορούν έτσι να συνεχίσουν «τον πετροπόλεμο», έχοντας όμως πλέον και  την θέση που τους αναλογεί στην σύνθεση του Προεδρείου της ΠΕΠΕ.

Εμείς έχουμε την ευθύνη με την ψήφο σας συνάδελφοι και ποτέ δεν φοβηθήκαμε να την αναλάβουμε. «Θα μαζεύουμε τις πέτρες» και θα χτίζουμε, όπως κάνουμε 5 χρόνια τώρα, με καθημερινή προσπάθεια, αφού όλοι γνωρίζουν ότι παραλάβαμε ένα κλάδο σε κατάσταση ημι-διάλυσης.

 

 Ανατρέψαμε την εικόνα στην ουσία, υπογράψαμε ΣΣΕ για πρώτη φορά στην 65ετη ιστορία της ΠΕΠΕ, διασφαλίσαμε & κατοχυρώσαμε ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017, επαναφέραμε το αίσθημα δικαιοσύνης και ισονομίας στον κλάδο, στείλαμε στο παρελθόν την εργασιακή ανασφάλεια, επαναφέραμε θέσεις που είχαν καταργηθεί (ΜΕΚ),πετύχαμε οι μηχανοδηγοί να έχουν την ευκαιρία να ανελιχθούν ακόμα και στο βαθμό του Διευθυντή, επαναφέραμε μεταταχθέντες, αναγκάσαμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προσλάβει 100 νέους μηχανοδηγούς (σε κανένα άλλο κλάδο εδώ και 3 χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις), διασφαλίσαμε την ισότητα νέων – παλαιών μηχανοδηγών με την πρόσβαση τους σε όλες τις δραστηριότητες και την πλήρη ένταξη τους στην ΣΣΕ, το 2016 διώξαμε τους συνταξιούχουςτυχαία.. πρωτοκλασάτα μέλη της Νέας Έλξης- και αναγκάσαμε όσους επιδίωξαν να τους ανεβάσουν στις μηχανές να προσλάβουν νέους μηχανοδηγούς. Ευρωπαϊκή Άδεια Μηχανοδήγησης, Πιστοποιημένοι Εκπαιδευτές-Εξεταστές μηχανοδηγοί, Σιδηροδρομική Ακαδημία, Νέος ΓΚΚ, επαναφορά της έδρας, κατοχύρωση των περιφερειακών μηχανοστασίων, ουσιαστική και θεσμικά κατοχυρωμένη προστασία των μηχανοδηγών με προβλήματα υγείας, Νόμος για τον μέγιστο ημερήσιο χρόνο μηχανοδήγησης από ένα μηχανοδηγό, ολοκλήρωση των έργων υποδομής που βάλτωναν δεκαετίες, , αναβάθμιση του ρόλου μας στην ALE, αποκατάσταση της αδικίας στο εφάπαξ και απογείωση του για τους μηχανοδηγούς,  είναι μερικά ακόμα από τα πάρα πολλά που έχουμε καταφέρει ως παράταξη και αποτελούν παρακαταθήκη στην νέα γενιά μηχανοδηγών. Αποτυπώσαμε την πραγματικότητα για το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, όπου μετά από πολλά χρόνια σιωπής, η ΠΕΠΕ δεν επέδειξε ενοχική στάση, ΑΛΛΑ επιτέθηκε στο σύστημα που συνεχώς θέλει να ενοχοποιεί μηχανοδηγούς για να καλύψει τις ατέλειες του. Για εμάς συνάδελφοι, δεν υπάρχουν «σύνθετα ζητήματα» σε δυστυχήματα ή εκτροχιασμούς, όπως υπάρχουν για τους συνδικαλιστές του χτες που μέχρι το 2015 εκπροσωπούσαν τον κλάδο..

ΕΜΕΙΣ ΧΤΙΖΟΥΜΕ ΘΕΜΕΛΙΑ, όταν άλλοι πετάνε πέτρες από τα ερείπια που παρέδωσαν.

Όσοι υπονοούσαν ότι η ΠΕΠΕ δεν θα συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις για την νέα ΣΣΕ,  διαψεύστηκαν πανηγυρικά για άλλη μια φορά ,καιρός τώρα λοιπόν να αναθεωρήσουν τα σχέδια τους.

Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου έχει προγραμματιστεί η επόμενη συζήτηση για την νέα ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην οποία η ΠΕΠΕ έχει φυσικά προσκληθεί. Είμαστε σε διαρκή επαφή με την ΑLE και τους Ιταλούς συναδέλφους της FS, έχοντας στην ατζέντα κοινές δράσεις, για να συζητήσουμε εφόλης  για την κατάσταση στην Ελλάδα καθώς καθημερινά ΟΛΟΙ μας διαπιστώνουμε ότι η υλοποίηση των επενδυτικών πλάνων για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο καθυστερεί σημαντικά.  Όπως καθυστερεί ανησυχητικά και η ολοκλήρωση των έργων υποδομής, μετά την μεγάλη πρόοδο της τετραετίας 2015-2019.

Το Σωματείο μας διεκδικεί αναδιαμόρφωση των μισθολογικών κλιμακίων, επέκταση θεσμικών κατακτήσεων και αυξήσεις σε βάθος διετίας για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους με προτεραιότητα να αποτελεί η  ένταξη των προερχόμενων από την πρώην ΕΕΣΣΤΥ συναδέλφων, στην ΣΣΕ.

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ

1 σχόλιο:

  1. Στο "έφτασαν στο σημείο οι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης να αναφέρουν στην συνεδρίαση του ΣτΑ το Δεκέμβρη του 2019, ότι η πρόβλεψη για την προστασία των θέσεων εργασίας και των ασφαλιστικών – εργασιακών δικαιωμάτων μας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και όσο αυτή επιδοτείται μέσω των ΥΓΟΣ, είναι… περιττή" πρέπει να προσθεθεί οτι οι 21 είχαν ήδη απολυθεί τον 8/19 κι έπειτα προστέθηκαν άλλοι 79 για να γίνουν 100.
    Το δείγμα προϋπήρχε το γνώριζαν καλά και δεν έκαναν απολύτως τίποτα ούτε για να επαναπροσληφθούν οι 21 ούτε για να προστατέψουν τους 79 που ακολούθησαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή