Η μελέτη, που ήδη υλοποιείται με συναντήσεις με τα ενδιαφέροντα μέρη, αποβλέπει στην εξέταση εναλλακτικών λύσεων σχετικά με την ανανέωση του στόλου, καθώς και την διερεύνηση παραγωγικών εταιρειών στην Ελλάδα και το εξωτερικό που έχουν την δυνατότητα κατασκευής σιδηροδρομικών οχημάτων.
Επίσης, εξετάζονται οι επιπτώσεις της ανανέωσης του σιδηροδρομικού στόλου στην οικονομία, στην ανάπτυξη τεχνογνωσίας και την αύξηση της απασχόλησης.
Βασικές προτεραιότητες της μελέτης αποτελούν η αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών ασφάλειας, άνεσης, αξιοπιστίας και διευκόλυνσης των επιβατών, η υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών και φυσικά τα στοιχεία κόστους.
Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως επισημαίνεται, είναι το ελληνικό σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό να είναι εφάμιλλο των αντίστοιχων ευρωπαϊκών, καθώς προγραμματίζει να επενδύσει τα επόμενα έτη σημαντικούς πόρους για την αναβάθμιση του.
Τα οφέλη από τις επενδύσεις αυτές, θα είναι σημαντικά για τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες, τη μεταφορά εμπορευμάτων και το περιβάλλον.
Ο στόλος που διαχειρίζεται, η ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελείται από 3.752 οχήματα (κινητήριες μονάδες, εμπορευματικά και επιβατικά οχήματα).
Το μεγαλύτερο μέρος μισθώνεται και χρησιμοποιείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Rail Cargo Logistics Goldair που αποτελεί τον δεύτερο μισθωτή.
Σχολιάζοντας την ανάθεση της μελέτης για την ανανέωση των οχημάτων, ο πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ Κωνσταντίνος Κεσεντές, δήλωσε: «Η ανανέωση του τροχαίου υλικού, είναι απολύτως αναγκαία για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών της χώρας μας.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια προς όφελος της ανάπτυξης, της αναβάθμισης της εγχώριας τεχνογνωσίας και της βελτίωσης των παρερχομένων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Περικλής Νικολάου, σχολίασε: «Ο εκσυγχρονισμός τροχαίου υλικού, σηματοδοτεί τη νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Πιστεύω ότι οι παραγωγικές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας μπορούν να ενισχυθούν καθώς τα οφέλη από την υλοποίηση του προγράμματος κατασκευής οχημάτων μπορεί να είναι σημαντικά για την οικονομία, τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και το περιβάλλον».
www.metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου