Στην εταιρία λειτουργίας των λεωφορείων και των τρόλει αυτό δεν ήταν το πρώτο κρούσμα κορονοιού. Ωστόσο όλα τα προηγούμενα περιστατικά είχαν θετική κατάληξη ύστερα από τα μέτρα καραντίνας που εφαρμόζονταν, ενώ πηγές της εταιρίας επισημαίνουν ότι αναλογικά με τον αριθμό των εργαζομένων που φτάνει τα 5.500 άτομα, τα κρούσματα έως τώρα είναι συγκρατημένα και δεν έχουν ξεπεράσει τα 80.
Το ισχυρό κύμα πανδημίας όμως, το οποίο έχει ενσκήψει στην Αττική σε συνδυασμό με την εργασία σε ένα χώρο, στον οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις, κάνει πλέον την κατάσταση πιο επικίνδυνη.
Η θέση του οδηγού του οχήματος έχει απομονωθεί ήδη από το πρώτο κυμα της πανδημίας, αλλά μόνο με αλυσίδες και πλαστικό παραπέτασμα, σύμφωνα με τους εργαζομένους, ενώ και οι νεφελοψεκασμοί γίνονται με συχνότητα εβδομάδας, την ώρα που - όπως και στο γενικό πληθυσμό της Αττικής - αυξάνονται και τα κρούσματα και στην ΟΣΥ.
«Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να αποχαιρετήσουμε ένα συνάδελφο, ένας ακόμα συνάνθρωπός μας προστίθεται στα θύματα της πανδημίας» τονίζει στο ethnos.gr, το μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και του ΕΚΑ, Ηλίας Γκιουλάκης προσθέτοντας ότι σε πολλά από τα αιτήματά τους οι εργαζόμενοι έρχονται αντιμέτωποι με μία «αόρατη διοίκηση». Και συνεχίζει: «Εχει ζητηθεί από την διοίκηση πριν ένα χρόνο η θωράκιση των οδηγών μέσω κανονικής καμπίνας, έχουν γίνει τόσα έξοδα στο βωμό της δήθεν προστασίας από κορονοιό, δεν μπόρεσαν να το εξετάσουν καν ως ενδεχόμενο. Ζητησαμε να γίνουν τεστ στους οδηγούς που βρίσκονται καθημερινά στη μάχη, δεν έχει γίνει δεκτό, προφανώς μπαίνει και εδώ το κόστος. Επομένως δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ποιοι οι ασυμπτωματικοί ποιοι οι νοσούντες παρά μόνο τελικά την κατάληξη. Παράλληλα από πληροφορίες που έχουμε, εντατική απολύμανση πραγματοποιείται κάθε εβδομάδα ενώ καθημερινά επιβαίνουν χιλιάδες επιβάτες».
«Αντισηπτικά, σπρέι και γάντια δεν μπορούν να θεωρηθούν θωράκιση για εργαζόμενους επι οχτάωρο σε ειδικότητες αιχμής. Ακόμη και η απολύμανση με νεφέλωση γίνεται ανά μεγάλα χρονικά διαστήματα και όχι καθημερινά», επισημαίνει από την πλευρά του και ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Παρέμβασης, Αποστόλης Κασιμέρης.
Το ζήτημα του συνωστισμού και το εάν αυτά αποτελούν εστία μετάδοσης - ειδικά τα οδικά μέσα - βρίσκεται διαρκώς στο τραπέζι εν μέσω πανδημίας έχοντας αποτελέσει συχνά την αιχμή αντιπαράθεσης κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
Στις πιο πρόσφατες δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής τόνιζε ότι από το Νοέμβριο του 2020 τα καθημερινά δρομολόγια στην Αθήνα έχουν αυξηθεί κατά 3.000 και τα λεωφορεία σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019 έχουν αυξηθεί κατά 40%, φτάνοντας τα 1.225 οχήματα.
Αναφορικά με τα μέτρα προστασίας για την αποφυγή διασποράς του κορονοιού, ο υπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι «εξετάζονται και άλλα μέτρα και συγκεκριμένα ο ΟΑΣΑ είναι σε συνεννόηση με το υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσον υπάρχουν πιστοποιημένα μηχανήματα καθαρισμού αέρα για τα λεωφορεία και τους συρμούς του Μετρό και κατά πόσον είναι πράγματι αποτελεσματικά» προσθέτοντας ότι πραγματοποιούνται απολυμάνσεις δια νεφελοψεκασμών στα λεωφορεία της ΟΣΥ και των ΚΤΕΛ.
Από την πλευρά της η διοίκηση της εταιρίας σε έγγραφό της στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου επεσήμαινε ότι «για τα οχήματα γίνονται καθημερινά καθαρισμοί, απολυμάνσεις και ειδικές απολυμάνσεις σε χειρολαβές και στύλους και τακτικά και επαναλαμβανόμενα νεφελοψεκασμοί, έχει τροποποιηθεί ο τρόπος και η διαδικασία κλιματισμού και τοποθετήθηκαν ειδικά φίλτρα αέρα στις κλιματιστικές μονάδες των οχημάτων».
Αναφερόμενη στα τεστ στους εργαζομένους σημείωνε ότι έως εκείνη την περίοδο είχαν πραγματοποιηθεί 2.100 τεστ ανίχνευσης κορονοιού στο προσωπικό της ΟΣΥ.
www.ethnos.gr - Mαρία Λιλιοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου