Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη -www.metaforespress.gr
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι σιδηροδρομικές εταιρείες κατηγορούνται ότι συμμετείχαν σε καρτέλ κατανομής πελατών, το οποίο αφορούσε υπηρεσίες διασυνοριακών εμπορευματικών μεταφορών σε blocktrains σε βασικούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους της ΕΕ.
Από μέρους τους, οι τρεις εταιρείες παραδέχτηκαν τη συμμετοχή τους στο καρτέλ και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση.
Σε δηλώσεις της, η Margrethe Vestager, υπεύθυνη για θέματα ανταγωνισμού της ΕΕ, τόνισε: «Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για ένα μοντέλο βιώσιμης οικονομίας.
Ο θεμιτός ανταγωνισμός είναι σημαντικός για να παρέχει στους πελάτες την καλύτερη προσφορά όταν χρησιμοποιούν βιώσιμες μεταφορές.
Ένα καρτέλ μεταξύ βασικών operators που προσφέρουν υπηρεσίες εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών σε βασικούς διαδρόμους σε ολόκληρη την ΕΕ αντιβαίνει ουσιαστικά σε αυτόν τον στόχο.
Η σημερινή απόφαση στέλνει ένα σαφές μήνυμα ότι αυτός ο τύπος συμπαιγνιακής συμπεριφοράς δεν είναι αποδεκτός».
Η έρευνα
Σύμφωνα με το μοντέλο κατανομής εμπορευματικών μεταφορών, το οποίο αποτελεί πρότυπο σύμβασης που προβλέπεται στο διεθνές σιδηροδρομικό δίκαιο, οι εταιρείες που εκτελούν διασυνοριακές σιδηροδρομικές μεταφορές παρέχουν στους πελάτες μια συνολική τιμή για την υπηρεσία που απαιτείται στο πλαίσιο μιας ενιαίας πολυμερούς σύμβασης.
Η έρευνα της Κομισιόν αποκάλυψε ότι οι τρεις σιδηροδρομικές εταιρείες συντονίστηκαν για την ανταλλαγή αθέμιτων πληροφοριών σχετικά με τα αιτήματα των πελατών τους για ανταγωνιστικές προσφορές και παρείχαν η μία στην άλλη υψηλότερες τιμές για την προστασία της αντίστοιχης επιχείρησής τους.
Οι εταιρείες συμμετείχαν έτσι ένα σύστημα κατανομής πελατών, το οποίο απαγορεύεται σύμφωνα με τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.
Η εν λόγω τακτική διήρκεσε το διάστημα 8 Δεκεμβρίου 2008 έως τις 30 Απριλίου 2014, με τη SNCB να συμμετέχει μόνο από τις 15 Νοεμβρίου 2011 και μόνο για τις μεταφορές από ÖBB, DB και SNCB. Η σύμπραξη αφορούσε τους συμβατικούς τομείς μεταφοράς cargo φορτίου (εκτός από τις μεταφορές αυτοκινήτων).
Τα πρόστιμα
Κατά τον καθορισμό του ύψους των προστίμων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβε υπόψη, ιδίως, την αξία πωλήσεων που πέτυχαν οι συμμετέχοντες στο καρτέλ για τις εν λόγω υπηρεσίες στην ΕΕ το 2013 (το τελευταίο πλήρες έτος της παράβασης), τη σοβαρή φύση της παράβασης, το γεωγραφικό εύρος και τη διάρκεια της συμμετοχής κάθε επιχείρησης στην παράβαση.
Το πρόστιμο για την Deutsche Bahn AG αυξήθηκε κατά 50% καθώς είχε προηγουμένως θεωρηθεί υπεύθυνη για άλλο ένα καρτέλ (υπόθεση AT.39462 – Freight Forwarding) και ως εκ τούτου θεωρήθηκε επανειλημμένος παραβάτης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση περί επιείκειας της Κομισιόν του 2006:
-Η ÖBB έλαβε πλήρη ασυλία, αποφεύγοντας έτσι ένα συνολικό πρόστιμο περίπου 37 εκατ. ευρώ.
-Η DB και η SNCB επωφελήθηκαν από τη μείωση των προστίμων για τη συνεργασία τους με την Επιτροπή κατά τη διάρκεια της έρευνας. Η μείωση αντικατοπτρίζει το χρονοδιάγραμμα της συνεργασίας και το βαθμό στον οποίο τα παρεχόμενα στοιχεία βοήθησαν την Επιτροπή να αποδείξει την ύπαρξη της σύμπραξης στην οποία συμμετείχαν.
Επιπλέον, η Επιτροπή επέβαλε μείωση κατά 10% στα πρόστιμα που επιβλήθηκαν βάσει της ανακοίνωσης επίλυσης του 2008, λαμβάνοντας υπόψη την αναγνώριση της συμμετοχής των operators στο καρτέλ και την ευθύνη τους σχετικά.
Οπότε, η κατανομή των προστίμων που επιβάλλονται σε κάθε εταιρεία έχει ως εξής:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου