Συνάδελφοι, συναδέλφισες
Έχοντας μπεί στην καλοκαιρινή περίοδο οφείλουμε να ενημερώσουμε για τις εξελίξεις γύρω απο τα ζητήματα που αφορούν την καθημερινότητα μας αλλά και την προοπτική
του σιδηροδρόμου.Τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν συζητήσεις με την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την επαναλειτουργία των δρομολογίων σε περιφερειακές γραμμές.
Το Σωματείο μας τόνισε ότι δεν γίνεται αποδεκτή καμία πρόταση για την αύξηση της υπερεργασίας (σύμφωνα με όσα ορίζει η κείμενη Νομοθεσία και η επιχειρησιακή ΣΣΕ) ενώ θα πρέπει να τηρούνται όσα έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των 2 μερών.
Συμφωνήθηκε ότι
- απο την 1η Ιουλίου θα εφαρμοσθεί στο Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης πρόταση για τον Προαστιακό με διανυκτέρευση του προσωπικού στην Λάρισα, για να εξαλειφθεί η υπερωριακή απασχόληση στις υπηρεσίες του Προαστιακού.
- Το προσωπικό Μ/σίου Βόλου θα ενισχύει τον Προαστιακό Λάρισας – Θεσσαλονίκης ενώ το Σωματείο μας στηρίζει την λειτουργία για το τρενάκι του Βόλου.
- Το προσωπικό Μ/σίου Λιανοκλαδίου θα αναλάβει την υπηρεσία 885 /884 με διανυκτέρευση στην Αθήνα, για τον σκοπό αυτό έγινε δεκτό αίτημα συναδέλφου να μεταβεί στο Λιανοκλάδι (Το Λιανοκλάδι έχει ενισχυθεί με 4 νέους μηχανοδηγούς τα τελευταία χρόνια).
- Το προσωπικό Μ/σίου Κιάτου θα εργαστεί ΚΑΙ στην γραμμή προς Αίγιο και θα ενισχύει όποτε χρειαστεί τον Οδοντωτό στο Διακοπτό.
- Το προσωπικό Μ/σιου Πύργου εφόσον δεν γίνει δεκτό το αίτημα μας για λειτουργία του τρένου στην περιοχή, θα ενισχύει το μηχανοστάσιο Πάτρας πάντα σε συννενόηση με τον προγραμματισμό εργασίας.
- Το προσωπικό Μ/σίου Αλεξανδρούπολης θα ενισχύσει το Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης και Λάρισας πάντα σε συνεννόηση με τον προγραμματισμό εργασίας της Βόρειας Ελλάδας.
Το Σωματείο μας ΔΙΑΦΩΝΗΣΕ
· με την πρόταση της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Tutor να εργαστούν για την θερινή περίοδο ως μηχανοδηγοί σε τρένα όπου επανδρώνονται με 2 μηχανοδηγούς.
- Το Σωματείο μας ΑΠΕΡΡΙΨΕ κάθε πρόταση για την μείωση της καλοκαιρινής άδειας των μηχανοδηγών ή ακόμα και το να δοθούν κίνητρα στους μηχανοδηγούς να μην πάρουν άδεια το καλοκαίρι. Υπενθυμίσαμε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πως στο άρθρο 7 παρ 3 της ισχύουσας ΣΣΕ έχει συμφωνηθεί ρητά πως οι θερινές άδειες για προσωπικό έλξης χορηγούνται απο τις 15 Ιουνίου εως και τις 5 Σεπτεμβρίου. Η διάταξη αυτή έχει ισχύ Νόμου και προστατεύει τους μηχανοδηγούς , όπως και η πρόβλεψη για την χορήγηση των αναπαύσεων (άρθρο 7 παρ 2) όπου ανατρέπει τον Κανονισμό Εργασίας που ψηφίστηκε το 2012 και επίσης προστατεύει το προσωπικό απο καταστάσεις που είχαμε ζήσει και καταδικάσει στο παρελθόν όλοι.
Στις συζητήσεις αναδείξαμε το απαράδεκτο φαινόμενο να μην έχουν πιστοποιηθεί ακόμα (πιστοποιητικά τύπου Β) οι 12 νέοι μηχανοδηγοί, όπως και μηχανοδηγοί που μετατέθηκαν πρόσφατα σε περιφερειακά μηχανοστάσια (Κιάτο – Πάτρα) . Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απάντησε πως η καθυστέρηση οφείλεται στον ΟΣΕ και πως καταβάλλει προσπάθεια για το ζήτημα αυτό.
Άποψη του Σωματείου μας είναι πως η εγκατάλειψη και η αδιαφορία κυριαρχούν πλέον για τον σιδηρόδρομο και πως δεν μπορεί στον ΟΣΕ μια συνάδελφος (!!!) να έχει επωμιστεί το βάρος για τις πιστοποιήσεις και εκπαιδεύσεις των μηχανοδηγών. Η έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ σε κρίσιμες ειδικότητες (σταθμάρχες – κλειδούχοι) καθώς και οι σημαντικές καθυστερήσεις σε έργα υποδομής (ETCS – Τηλεδιοίκηση – Φωτοσήματα) εμποδίζουν την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών, δυσχεραίνουν την προοπτική για την αύξηση της χωριτικότητας του δικτύου καθώς και δεν επιτρέπει την αύξηση της ταχύτητας των τρένων. Το Σωματείο μας θα συνεχίζει να αναδεικνύει τα ζητήματα αυτά, ενώ η διαμορφωθείσα κατάσταση αποτελεί αντεπιχείρημα για τις σιδηροδρομικές εταιρείες προκειμένου να μην πραγματοποιούν επενδύσεις σε νέο τροχαίο υλικό, εγκαταστάσεις κτλπ.
Αναφορικά με την ετήσια επιδότηση που λαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την πραγματοποίηση των «άγονων γραμμών» και καθώς πολλά γράφονται για αυτήν, η ενημέρωση που έχουμε είναι πως μέχρι σήμερα δεν έχει καταβληθεί το τελευταίο τρίμηνο για το 2020, ενώ η εταιρεία δεν έχει λάβει καμία επιδότηση για το 2021 όπως και δεν έχει ακόμα λάβει την αποζημίωση των 4.5 εκ Ευρώ για την αντιμετώπιση των συνεπειών της υγειονομικής κρίσης. Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανταγωνιστικές στον σιδηρόδρομο επιχειρήσεις έχουν λάβει κανονικά τις προβλεπόμενες αποζημιώσεις.
Στις συζητήσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναδείξαμε το ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ πρόβλημα με τον προγραμματισμό εμπορευματικών αμαξοστοιχιών και πως αυτό εμποδίζει τον ορθό προγραμματισμό εργασίας. Είναι αδιανόητο σήμερα, να ενημερώνεται το τμήμα προγραμματισμού εργασίας στην Νότια ή Βόρεια Ελλάδα, για την πραγματοποιήση τρένων 24 ώρες πριν αυτά δρομολογηθούν. Περιμένουμε λύσεις ουσίας για το ζήτημα, ενώ κοινοποιήσαμε σε όλες τις σιδηροδρομικές εταιρείες την απόφαση της Ρ.Α.Σ. για το θέμα των χειροτροπέδων στις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες καλώντας για την εφαρμογή της .
Αναδείχθηκε απο την πλευρά μας το ζήτημα των αποζημιώσεων για τους πιστοποιημένους εκπαιδευτές και εξεταστές, όπου και παραθέσαμε αναλυτικά στοιχεία για τις εκπαιδεύσεις των μηχανοδηγών της Rail Cargo και της Pearl.
Για το ζήτημα αυτό υπάρχει προσέγγιση των 2 μερών και θα ενημερώσουμε το επόμενο διάστημα, ενώ το Σωματείο μας επανέλαβε την θέση του και για τις αποζημιώσεις των εκπαιδευτών ΚΑΙ για τις εκπαιδεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τέλος, στο ζήτημα των προσλήψεων νέων μηχανοδηγών , σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία με το Σωματείο μας να προτείνει τουλάχιστο 28 προσλήψεις για το μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης καθώς και προσλήψεις για περιφερειακά μηχανοστάσια και το ΜΑΙ. Οι προσλήψεις πρέπει να ολοκληρωθούν ΑΜΕΣΑ και η εκπαίδευση να ξεκινήσει ΧΤΕΣ.
Συνάδελφοι συναδέλφισες
Το Σωματείο μας στήριξε, στηρίζει και θα στηρίξει κάθε προσπάθεια ανάπτυξης των σιδηροδρομικών μεταφορών. Το επόμενο διάστημα θα έχουμε διαρκείς παρεμβάσεις για να στηρίξουμε το μέσο σε κάθε γωνιά της χώρας.
Στο ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ όμως της προσπάθειας μας και στον πυρήνα της δράσης μας, βρίσκεται ο μηχανοδηγός και η βελτίωση των όρων εργασίας του, σε ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σε συνεργασία με την Ευρωπαική Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών την οποία ενημερώνουμε διαρκώς για τις εξελίξεις στην Ελλάδα, αλλά και Σωματείων στον χώρο της σταθερής τροχιάς το επόμενο διάστημα θα αναλάβουμε δράσεις που στόχο θα έχουν να αναδείξουν τον σιδηρόδρομο αλλά και τον ρόλο των μηχανοδηγών στην παραγωγική διαδικασία.
Πειραιάς 23 Ιουνίου 2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου