Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Κώστας Γενιδούνιας τόνισε πως τα προβλήματα αντί να επιλύονται διογκώνονται, ενώ ανέφερε πως ακόμη δεν έχει προχωρήσει ουσιαστικά το έργο ηλεκτροκίνησης Βόλου- Λάρισας, παρά το γεγονός, ότι έχει ως έργο εξαγγελθεί πολλές… φορές. Μάλιστα ο κ. Γενιδούνιας αναφέρθηκε στη Μαγνησία και στις προοπτικές που υπάρχουν με την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, επαναφέροντας ένα αίτημα χρόνων όπως η απευθείας σύνδεση Βόλου – Αθήνας και τονίζοντας παράλληλα, ότι ο Βόλος με το σιδηροδρομικό κέντρο και τη τεχνική βάση που διαθέτει η ΤΡΕΝΟΣΕ, μπορεί να αναπτυχθεί και να παρέχει πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Πολλά τα προβλήματα στη Θεσσαλία και τη Μαγνησία
Σύμφωνα με τον κ. Γενιδούνια ο σιδηρόδρομος έχει μέλλον, αρκεί να στηριχθεί. Ωστόσο η υπάρχουσα κατάσταση δείχνει πως τα προβλήματα είναι ακόμη πολλά. Η Ένωση προ ημερών έθεσε τα αιτήματά της και ανέδειξε τα ζητήματα που χρειάζονται άμεσα λύση. Μεταξύ των προβλημάτων που υπάρχουν στην περιοχή, τέθηκε και το θέμα της εξυπηρέτησης των επιβατών που θέλουν να ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη από τη Λάρισα, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιβάτες που ήθελαν να μεταβούν με τον προαστιακό στη Θεσσαλονίκη για 8 λεπτά έχαναν το τρένο της ανταπόκρισης στη Λάρισα.
Βολιώτες, αναμένουν ως και… τρεις ώρες για ανταπόκριση!
Επίσης υπάρχει το παράδοξο όπως το χαρακτήρισε ο κ. Γενιδούνιας για τους επιβάτες από τον Βόλο και τη Μαγνησία που θέλουν να ταξιδέψουν προς την Αθήνα, καθώς πρέπει να αναμένουν από μία έως και τρεις ώρες για να βρεθεί ανταπόκριση.
«Όλη αυτή η κατάσταση λειτουργεί σε βάρος του σιδηροδρόμου και σε μια χρονική στιγμή που η ΕΕ έχει κηρύξει το 2021 ως ευρωπαϊκό έτος σιδηροδρόμου. Δυστυχώς διαπιστώνουμε καθημερινά ότι τα προβλήματα διογκώνονται. Εμείς προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις. Στον Βόλο λειτουργούν τα δρομολόγια προς Λάρισα, έχουμε εγκαταστάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο έπακρο και να δημιουργηθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας. Οι συνάδελφοι κάνουν ό,τι μπορούν. Υπάρχουν μεγάλες προοπτικές, όμως δεν αξιοποιείται ο σιδηρόδρομος βέλτιστα για το νομό. Υπάρχει μεγάλος προβληματισμός», επεσήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης.
Ντόμινο εξελίξεων και προβλημάτων οδήγησαν στη μη λειτουργία του «Μουτζούρη»!
Το τρενάκι του Πηλίου, γνωστός και ως «Μουτζούρης», φέτος δεν λειτουργεί ακόμη και ο κ. Γενιδούνιας προσπάθησε να εξηγήσει τους λόγους που αυτός ο πόλος έλξης και ανάπτυξης για την περιοχή μας, βρέθηκε στο περιθώριο.
«Γραφτηκε ότι δεν υπάρχουν μηχανοδηγοί. Μηχανοδηγοί υπάρχουν στον Βόλο για να λειτουργήσει η γραμμή, δυστυχώς όμως άλλοι παράγοντες δημιουργούν ντόμινο εξελίξεων που φέρνει το τρενάκι του Πηλίου σε δεύτερη μοίρα. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει κάνει ένα Business plan με βάση τα έργα υποδομής που θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί από το 2019 και μέχρι το τέλος του 2020. Αυτά δεν «περπάτησαν» ποτέ και αναφέρομαι στον προαστιακό Λάρισας- Θεσσαλονίκης και στη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και τηλεδιοίκησης, που θα αυξήσουν την πυκνότητα των δρομολογίων. Επειδή πρέπει να κρατάμε υψηλές τις ταχύτητες σε κάθε τρένο αντί για έναν, βάζουμε δύο μηχανοδηγούς. Εκεί μπαίνουν ζητήματα του τύπου πώς πρέπει να λειτουργήσει το τρένο και ποιες ομάδες πρέπει να εξυπηρετήσει», σημείωσε ο πρόεδρος της Ένωσης και συμπλήρωσε πως η μη ολοκλήρωση έργων υποδομής δημιουργεί προβλήματα, όπως αυτό της μη λειτουργίας του «Μουτζούρη», ο οποίος αποτελεί διαφήμιση και για τον ίδιο τον σιδηρόδρομο.
«Δεν καταβλήθηκαν οι επιδοτήσεις στον σιδηρόδρομο»
Εκτός όμως από τα έργα υποδομής που θα «άνοιγαν» τον δρόμο σε νέες δράσεις για τον σιδηρόδρομο και το οικονομικό στοιχείο παίζει μεγάλο ρόλο. Όπως σημείωσε ο κ. Γενιδούνιας οι περισσότερες γραμμές είναι ζημιογόνες, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται και να ενισχύονται από την επιδότηση ύψους 50 εκ. ευρώ που λαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ωστόσο η επιδότηση αυτή δεν έχει καταβληθεί ακόμη, ενώ δεν έχουν πληρωθεί και τα 4,5 εκ. ευρώ επιδότησης για τον covid. Η έλλειψη αυτή χρηματοδοτήσεων δημιουργεί προβλήματα στο επιβατικό κοινό, δυσκολεύει την προοπτική στον τουρισμό, τη βιομηχανία κτλ.
Δεν έχει δημοπρατηθεί η ηλεκτροκίνηση Βόλου- Λάρισας
Ο κ. Γενιδούνιας μίλησε όμως και για το μεγάλο έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου- Λάρισας, το οποίο αναμένουμε εδώ και πολλά χρόνια να γίνει πραγματικότητα. Δυστυχώς όμως, όπως ανέφερε ο ίδιος, μέχρι σήμερα δεν έχει δημοπρατηθεί. « Στη γραμμή αυτή χρησιμοποιούμε τρένα diesel, έχουμε πολύ μεγάλο κόστος ενέργειας, συντήρησης και μια σιδηροδρομική εταιρεία αντί να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό της, έχοντας στο μυαλό της ότι κάποια στιγμή θα μπει η ηλεκτροκίνηση, βγάζει μεγαλύτερη ζημιογόνο χρήση», επεσήμανε και σχολίασε πως ενώ στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ η πληρότητα είναι στο 85%, στον ΟΣΕ είναι μόλις 65%!
«Όλα τα παραπάνω, η έλλειψη χρηματοδότησης, η έλλειψη υποδομών, η καθυστέρησή τους και η απαξίωση του σιδηροδρόμου επιδρά αρνητικά ακόμη και σε ανθρώπους που θα ήθελαν να επενδύσουν είτε στις εμπορευματικές είτε στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές», επεσήμανε ο κ. Γενιδούνιας.
Ξανά στο τραπέζι η απευθείας σύνδεση του Βόλου με την Αθήνα
Ο κ. Γενιδούνιας τόνισε πως οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους θέτουν τα ζητήματα και πιέζουν για να βρεθούν λύσεις. Ωστόσο, χρειάζεται συνέργεια και των τοπικών κοινωνιών και της αυτοδιοίκησης αλλά και των αιρετών, προκειμένου να γίνουν πράγματα.
Όπως ανέφερε, ο ίδιος στηρίζει την απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του Βόλου με την Αθήνα, μια γραμμή που θα μπορούσε να έχει προοπτική, να έχει πολλούς επιβάτες και να είναι ανταγωνιστική στους χρόνους.
Ομως για την επίτευξη αυτή χρειάζεται η συνεργασία της κοινωνίας, των αιρετών, της τοπικής αυτοδιοίκησης προκειμένου να πιέσουν και με πλάνο να επιτευχθούν δραστηριότητες και έργα που θα αναβαθμίσουν όλες τις περιοχές.
«Τα τελευταία δυόμισι χρόνια έγιναν 120 προσλήψεις νέων μηχανοδηγών. Φανταστείτε εάν συνδέσουμε τον Βόλο με την Αθήνα πόσες νέες θέσεις ανοίγουν, πόσα τρένα θα συντηρηθούν στο εργοστάσιο και μηχανοστάσιο του Βόλου. Αυτό δημιουργεί ανάπτυξη και ο σιδηρόδρομος μπορεί να συνδεθεί με το λιμάνι κτλ. Όταν όμως στον κεντρικό άξονα δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, αυτό δημιουργεί αρνητικές επιπτώσεις και στην ανάπτυξη της περιφέρειας. Είναι ένα κεντρικό και πολιτικό θέμα ο σιδηρόδρομος την επόμενη ημέρα», υπογράμμισε ο κ. Γενιδούνιας.
www.magnisianews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου