Το GDL έχει ήδη συμμετάσχει σε τέσσερις γύρους διαπραγματεύσεων με την DB. Η τελευταία "βελτιωμένη" προσφορά της DB ήταν ακόμη χαμηλότερη από το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης του προηγούμενου έτους. "Έτσι ο εργοδότης απέδειξε ότι δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για μια συμφωνία", δήλωσε ο Claus Weselsky.
Το GDL διεκδικεί μια συλλογική σύμβαση για τους μηχανοδηγούς στην Deutsche Bahn, η οποία βασίζεται στις αυξήσεις που έχουν δωθεί στο Δημόσιο , αλλά ζητά να ισχύσουν νωρίτερα για αυτούς. 1.4% απο την 1/4/2021, με το ελάχιστο ποσό αύξησης τα 50 ευρώ το μήνα, καθώς και επιπλέον οικονομική ενίσχυση κάθε μηχανοδηγού με 600 ευρώ για το έτος 2021. Περαιτέρω διεκδικεί και αύξηση κατά 1,8 % που θα δοθεί απο την 1/4/2022 στους μηχανοδηγούς.
H DB πρότεινε στους μηχανοδηγούς -προφορικά όπως αναφέρουν οι συνάδελφοι- αύξηση 1.4% απο 1/10/2022 και επιπλέον 1.8% απο 1/4/2023 σε κλειστή 4ετή Σύμβαση. Παράλληλα πρότεινε στους μηχανοδηγούς προστασία έναντι των απολύσεων για το διάστημα αυτό, αλλά και σταθερό ποσό για το συνταξιοδοτικό τους πρόγραμμα , την ώρα που αυτό των στελεχών την ίδια χρονική περίοδο αναμένεται να αυξηθεί.
Παράλληλα το GDL ενημέρωσε τους μηχανοδηγούς ότι αν αποφασιστεί η απεργιακή κινητοποίηση θα ενεργοποιηθεί το απεργιακό ταμείο του Σωματείου, καταβάλλοντας 10 Ευρώ την ώρα σε κάθε απεργό και μέχρι 75 Ευρώ την πρώτη ημέρα, ενώ την 2η μέρα και τις υπόλοιπες των κινητοποιήσεων θα καταβάλλονται σε κάθε απεργό μηχανοδηγό μέχρι και 100 Ευρώ την ημέρα. Το GDL σήμερα αριθμεί πλέον των 20.000 μελών στην Γερμανία.
Το GDL προσπαθεί την περίοδο αυτή να διαπραγματευτεί και με άλλες ιδιωτικές εταιρείες.
Σημειώνουμε ότι και στην Γερμανία υπάρχουν εσωτερικές διαφωνίες μεταξύ των συνδικάτων καθώς οι μηχανοδηγοί έχουν διαφορετική προσέγγιση σε αρκετά ζητήματα.
Ωστόσο, με απόφαση του στις 11 Ιουλίου 2017 το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Γερμανίας αναγνώρισε το δικαίωμα του GDL να διαπραγματεύεται αυτόνομα και να προχωρά σε απεργιακές κινητοποιήσεις ακόμα και αν "πολυπληθέστερα" συνδικάτα απο αυτό, έχουν προχωρήσει σε συμφωνία με την εργοδοσία.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου