Κύριες, Κύριοι,
Η τραγική έλλειψη προσωπικού στον Οργανισμό δεν αποτελεί ένα τετριμμένο συνδικαλιστικό αίτημα, αλλά μια αναγκαιότητα η οποία απορρέει από τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα της ασφαλούς λειτουργίας των Σιδηροδρόμων.
Άλλωστε, σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, το 2010 η μελέτη της εταιρείας PRICE WATER HOUSE - που αποτέλεσε τη βάση για το τότε πρόγραμμα εξυγίανσης προέβλεπε για την εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ 2.100 εργαζόμενους.
Η μελέτη αυτή έγινε αποδεκτή από όλες τις Κυβερνήσεις και Διοικήσεις που έχουν διαχειριστεί την τύχη της χώρας και του Σιδηροδρόμου έως σήμερα και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι δεν υπήρξε οποιασδήποτε άλλη, που να αναφέρει κάτι διαφορετικό.
Σήμερα έντεκα (11) χρόνια μετά, οι συνεχείς αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης, οδηγούν σε τέλμα τον ΟΣΕ καθότι υπηρετούν μόνο 930 εργαζόμενοι. Το δε ηλικιακό προφίλ των υπηρετούντων, καταδεικνύει περίτρανα ότι ο Οργανισμός είναι ‹‹ημιθανής και στην εντατική››, αφού στα επόμενα 2-3 έτη θ’ αποχωρήσουν περίπου ακόμη 600 εργαζόμενοι και ο ΟΣΕ θα απωλέσει την τεράστια τεχνογνωσία που αυτοί διαθέτουν.
Όπως αντιλαμβάνεστε και πιθανά γνωρίζετε, για το επάγγελμα του σιδηροδρομικού δεν υπάρχει σχολή εκμάθησης ούτε εξασκείται στην αγορά εργασίας και άρα απαιτείται αρκετό χρονικό διάστημα εκπαίδευσης, προκειμένου να εισέλθουν οι νέοι εργαζόμενοι στην παραγωγική διαδικασία και υπ’ αυτή την έννοια καθιστά το πρόβλημα ακόμη δυσκολότερο και απαιτεί ενέργειες που έπρεπε ήδη να έχουν γίνει, καθώς τα χρονικά περιθώρια, λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας προσλήψεων (ΑΣΕΠ κ.λ.π.) είναι σχεδόν απαγορευτικά για την άμεση ενίσχυση του οργανισμού.
Μετά τις πολυετείς αγωνιώδης προσπάθειές μας και τις καθημερινές προστριβές με τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, ενημερωθήκαμε από το Διευθύνοντα Σύμβουλο, ότι έχει αποστείλει αίτημα, για διακόσιες ενενήντα (290) προσλήψεις εδώ και τέσσερις (4) μήνες, χωρίς ακόμα να έχει απαντηθεί.
Στη μία και μοναδική συνάντηση της Ομοσπονδίας μας με τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, στο εν λόγω αίτημά μας, η απάντηση ήταν αρνητική, καθώς βασίστηκε σε αυθαίρετα στοιχεία που οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι ο ΟΣΕ δεν χρειάζεται προσωπικό αλλά σωστή κατανομή του υπάρχοντος.
Η Ομοσπονδία μας κατέθεσε άμεσα στο Υπουργείο όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, τεκμηρίωσης του αιτήματός μας για προσλήψεις προσωπικού και η ορθότητά του, επιβεβαιώνεται και από την εισήγηση του σημερινού Διευθύνοντος Συμβούλου.
Αντιλαμβάνεται πλέον και ο πιο αδαής, ότι ο ΟΣΕ λειτουργεί πάνω σε μία κόκκινη γραμμή, καθώς η έλλειψη προσωπικού σε καίριες ειδικότητες δυσχεραίνει την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης και το μεταφορικό έργο των εταιρειών εκμετάλλευσης.
Εκφράζουμε δε, το φόβο και την αγωνία μας, ότι η επί σειρά ετών διαμορφωμένη κατάσταση, δεν είναι αναστρέψιμη, αν δεν εξευρεθούν άλλες λύσεις για άμεσες προσλήψεις, καθώς ούτε ο πατριωτισμός των Σιδηροδρομικών, που εργάζονται με ανιδιοτέλεια, επαρκεί για να εξασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του Σιδηροδρόμου.
Οφείλουμε ακόμη να δηλώσουμε με σθένος, προς όλους τους αποδέκτες, ότι σε ενδεχόμενες δυσμενείς εξελίξεις, δεν μπορεί να αποδοθούν ευθύνες στο προσωπικό, κατά τη συνήθη πρακτική του ανθρώπινου λάθους, καθώς αυτές θα είναι απόρροια της τραγικής κατάστασης που έχει έως σήμερα διαμορφωθεί.
Βάσει των ανωτέρω στοιχείων, που περιγράφουν την τραγική έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η μη αντιμετώπιση της κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους και για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Ως εκ τούτου, κάνουμε έκκληση, προς όλους σας, ζητώντας ν’ αντιληφθείτε την κρισιμότητα της κατάστασης.
Αναμένοντας τη θετική ανταπόκρισή σας στο αίτημά μας, δηλώνουμε ότι συνδικάτα και εργαζόμενοι θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να παραμείνει ο Σιδηρόδρομος το πιο ασφαλές και αξιόπιστο μεταφορικό μέσο.
Είμαστε στη διάθεσή σας για αναλυτικότερη ενημέρωση στην όποια συνάντηση προκύψει εφόσον κι εσείς το επιθυμείτε.-
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γνωστή η τακτική "Χατζιδάκη": Θα υπονομευτεί όσο παίρνει, θα φτάσει λίγο πριν την κατάρρευση και θα δοθεί τζάμπα σε ιδιώτες ή θα μπουν εργολάβοι να κάνουν τις δουλειές. Οι Σταθμάρχες και οι Κλειδούχοι θα ενοικιάζονται από εταιρείες και μπορεί να επωμίζονται και τα έξοδα της μαθητείας τους. Όλα μπορεί να τα λύσει η αγορά, άλλωστε για τις επιβατικές μετακινήσεις το Υπουργείο προκρίνει και ευνοεί τα ΚΤΕΛ, τα οποία δεν θα χάσουν το αποκλειστικό δικαίωμα (επιβεβαιώθηκε από τον Υπουργό Ανάπτυξης και τον Υφυπ. Μεταφορών στο Συνέδριο των λεωφορειούχων ΚΤΕΛ πρόσφατα). Οι ψήφοι των εμπλεκομένων με τα ΚΤΕΛ (μέτοχοι, λαστιχάδες, πετρελαιάδες κλπ), δεν είναι σταθεροί, μετακινούνται κατά τα συμφέροντά τους ενώ οι Σιδηροδρομικοί, σχεδόν όλοι, παραμένουν κολλημένοι στις παρατάξεις και τα κόμματα, ακόμα κι όταν αυτά ως Κυβερνήσεις τους αλλάζουν τα φώτα. Υπό Κ.Σ. η ΔΑΚΕ και η ΠΑΣΚ δεν θα έπρεπε να ανιχνεύονται στις εκλογές των Σωματείων των Σιδηροδρομικών. Όμως...
ΑπάντησηΔιαγραφή