Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021

Ανακοίνωση Μηχανοδηγών (Π.Ε.Π.Ε.) για συνάντηση με ΟΣΕ

 

Συναδέλφισες, συνάδελφοι

 Την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου το Σωματείο μας πραγματοποίησε συνάντηση με τον Πρόεδρο-Δ/ντα Σύμβουλο του ΟΣΕ  κ. Πατέρα και τον Αν. Πρόεδρο κ. Κοτταρά.  

Στην συνάντηση –που έγινε σε πολύ καλό κλίμα- υπήρξε η εξής ενημέρωση

 

·       Τα έργα ανάταξης της σιδηροδρομικής υποδομής προσδιορίζεται να εκκινήσουν το 2023. Ωστόσο μέχρι τότε για επείγοντα ζητήματα (πχ ανάταξη Προαστιακού Αθήνας, ή την γραμμή στον Προμαχώνα) γίνεται προσπάθεια να υπάρξουν εργολαβίες που θα δώσουν λύσεις σε συντομότερο χρόνο. Το Σωματείο μας έθεσε επί τάπητος όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους μηχανοδηγούς στην καθημερινότητα και θα αποσταλεί και αναλυτική περιγραφή για την κατάσταση σε όλη την Σιδηροδρομική Επικράτεια.

·       Για την έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ  σε κρίσιμες ειδικότητες (σταθμάρχες-κλειδούχοι-επισκέπτες) που δημιουργεί προβλήματα στην κυκλοφορία, η Διοίκηση μας ενημέρωσε ότι έχει κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ωστόσο δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση για το αν προχωρούν οι προσλήψεις. Σε κάθε περίπτωση και ακόμα και αν οι διαδικασίες τρέξουν με κατεπείγοντα ρυθμό (μέσω ΑΣΕΠ), οι νέοι συνάδελφοι δεν θα είναι στην παραγωγή πριν το φθινόπωρο του 2022.

·       Για το πολύ σημαντικό ζήτημα για το κλειδί ασφαλείας στον σταθμό Έδεσσας και την μονοδρόμηση μεταξύ Πλατέως- Φλώρινας (190 χλμ με ανάγλυφο χάραξης που δυσχεραίνει τις επικοινωνίες) η Διοίκηση του ΟΣΕ απάντησε πως οφείλεται στην έλλειψη προσωπικού και πως θα έχουμε ενημέρωση για δυνατότητες παρέμβασης εντός της εβδομάδας.

·       Εξακολουθεί να υφίσταται σημαντικό  ζήτημα  υποχρηματοδότησης του ΟΣΕ καθώς υπάρχουν οφειλές από  σιδηροδρομικές εταιρείες που με την σειρά τους δεν έχουν λάβει την χρηματοδότηση για την εκτέλεση δρομολογίων άγονων γραμμών (ΥΓΟΣ).

·       Για το ζήτημα που προέκυψε με τις προωθούμενες αλλαγές στην κείμενη Νομοθεσία  σε πρόσφατο Νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο Μεταφορών και  ευθέως υπονοούν ότι ο ΟΣΕ θα πάψει να είναι ο μοναδικός διαχειριστής σιδηροδρομικής υποδομής στην χώρα, η Διοίκηση ενημέρωσε πως δεν έχει ακόμα  ξεκάθαρη εικόνα.

·        Για το θέμα των πιστοποιητικών τύπου Β, της επιμήκυνσης της διάρκειας εκπαίδευσης αλλά και τις εξετάσεις για την κτήση αυτών, θα υπάρξει στενότερη συνεργασία το επόμενο διάστημα προκειμένου να συμμετέχουμε με προτάσεις στον σχεδιασμό για το επόμενο διάστημα.

·       Το Σωματείο μας εκπροσωπώντας πλέον  μηχανοδηγούς από τον ΟΣΕ και σύμφωνα με το δικαίωμα που του δίνει η κείμενη Νομοθεσία τόνισε την πρόθεση του να συμμετάσχει στην διαδικασία διαπραγμάτευσης για την νέα ΣΣΕ (2022) , καταθέτοντας πρόταση για την χιλιομετρική αποζημίωση που θα πρέπει να λαμβάνουν οι κατέχοντες Ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης συνάδελφοι, που εργάζονται στον  ΟΣΕ.

·       Τέθηκε υπόψη της Διοίκησης πρόβλημα συναδέλφου μας που έχει επιστρέψει στον ΟΣΕ το 2018 και είχε μεταταχθεί υποχρεωτικά το 2010 και θα υπάρξει αναζήτηση τρόπου επίλυσης του.

·       Η Διοίκηση του ΟΣΕ μας ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα και μέχρι τέλος του χρόνου αναμένεται να δοθεί προς χρήση η τηλεδιοίκηση μεταξύ Τιθορέας – Δομοκού, Πλατύ-τχ1-Στρυμώνα, ενώ γίνονται ενέργειες για να προχωρήσει το συντομότερο η περίφραξη της γραμμής σε σημεία που υπάρχουν καταυλισμοί Ρομά. Για αυτές τις περιοχές θα υπάρξει έλεγχος και με Drone που θα υπενοικιάσει ο ΟΣΕ.

·       Τέλος και αναφορικά με τις δικαστικές αποφάσεις που εκκρεμούν προς πληρωμή θα υπάρξει εκ νέου επικοινωνία το επόμενο διάστημα προκειμένου να προχωρήσει αυτή. 

 

Συνάδελφοι – Συναδέλφισες

Το Σωματείο μας στην συνάντηση με την Διοίκηση του ΟΣΕ κατέδειξε (για άλλη μια φορά)  τα διαχρονικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και τους μηχανοδηγούς και προκύπτουν από την διαχρονική έλλειψη οράματος για τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το μέσο που υπηρετούμε προς όφελος της Ελληνικής Κοινωνίας και Οικονομίας.

Τονίσαμε ξεκάθαρα ότι πάγια θέση των μηχανοδηγών είναι  ο ΟΣΕ να παραμείνει μοναδικός διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής ενώ και για το θέμα της συντήρησης του Δικτύου η άποψη μας παραμένει ίδια. Πρέπει να γίνεται από τον Δημόσιο ΟΣΕ.

Ελπίζουμε και αγωνιζόμαστε, ώστε να μην αναστραφεί η δυναμική που έχει αναπτυχθεί για τον σιδηρόδρομο με την ολοκλήρωση σημαντικών έργων πνοής (Σήραγγες Καλίδρομου –Όθρυ, Ηλεκτροκίνηση, Νέα Σύγχρονη Χάραξη Αθήνα- Θεσσαλονίκη).

Με πρώτο και κύριο γνώμονα γύρω από την δράση μας την ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ καθώς σε καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη, δεν υφίσταται –ούτε καν ως σκέψη- η κατάσταση που ζούμε οι μηχανοδηγοί  στο Ελληνικό Δίκτυο δεκαετίες τώρα (Έλλειψη φωτοσημάτων, Τηλεδιοίκησης, ETCS).

                                 Πειραιάς, 16/10/2021

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου