Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 5 Ιουλίου 2022

ΣυνΕξέλιξη : Όλοι προ των ευθυνών τους

 Συνάδελφοι συναδέλφισες

Όπως είναι γνωστό πέρυσι ακριβώς τέτοια εποχή, προσελήφθη με «απευθείας ανάθεση» και κατά τις επιταγές της εποχής μας (χωρίς δηλαδή διαγωνισμό ή να έχει προκηρυχτεί η θέση) στέλεχος που θα έφερνε νέες ιδέες και διαδικασίες στην ταλαιπωρημένη

αλλά ουσιαστική για την λειτουργία της εταιρείας , Δομή Βαρδιών και Χρονοδιαγραμμάτων Πληρωμάτων. Ουσιαστικά επιδίωξη της Διοίκησης ήταν να αντικατασταθεί ο έμπειρος γύρω απο  την Ελληνική Πραγματικότητα κ. Λύτρας που συνταξιοδοτούνταν, απο στέλεχος  με «τεχνοκρατική αντίληψη» .

Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Trains εφεξής) αποφάσισε να μεταφέρει την Δομή της εκπαίδευσης στην Διεύθυνση Λειτουργίας, απομακρύνοντας από αυτήν έμπειρους εργαζόμενους και αναθέτοντας την πλέον κρίσιμη διαδικασία σε παραταξιακά στελέχη της ΔΑΚΕ,  που είχαν μείνει χωρίς ρόλο μετά τις τελευταίες αλλαγές στο Οργανόγραμμα.

Έχει περάσει 1 χρόνος από τότε και τίποτα δεν έχει αλλάξει. Τίποτα προς το καλύτερο, αλλά  πολλά έχουν αλλάξει -δυστυχώς -προς το χειρότερο τουλάχιστο στην καθημερινότητα μας. Δείξαμε τεράστια υπομονή καθώς δεν θέλαμε να πιστέψουμε ότι στελέχη που προσλήφθηκαν σε θέσεις μεγάλης ευθύνης, θα επεδείκνυαν τέτοια άγνοια για τις αρμοδιότητες τους, τέτοια ένδεια προτάσεων και τέτοια άρνηση αντίληψης της κοινής λογικής. Προφανώς βλέπουν τα πράγματα «ολιστικά» και ίσως δεν θέλουν να υπάρχουν συνδικάτα.  Συνδικάτα  που πολλές φορές τους υποδεικνύουν λύσεις που δεν μπορούσαν να σκεφτούν. Προτάσεις όχι στην λογική της συνδιοίκησης αλλά στην λογική  της βελτίωσης της  καθημερινότητας των εργαζομένων- μελών τους.

  Το ποτήρι ξεχείλισε με όσα συμβαίνουν στην εκπαίδευση των νέων μηχανοδηγών όπου κυριαρχεί η άγνοια, η προχειρότητα και ο ερασιτεχνισμός, που  συνδυαστικά θέτουν σε κίνδυνο την λειτουργία του σιδηροδρόμου την θερινή περίοδο και παρότι το Σωματείο μας προχώρησε σε συμφωνία με την Διοίκηση της HTrains.  Αν κάποιοι θεωρούν ότι  οι μηχανοδηγοί δεν θα πάρουμε  καλοκαιρινές άδειες,  υποθάλποντας  με αυτήν την λογική τους την λειτουργία της εταιρείας, είναι βαθιά νυχτωμένοι.

 Με πραγματική ανησυχία  διαπιστώσαμε και καταγγέλλουμε ότι

·        Με γραπτή της επιστολή η Δομή που είναι  υπεύθυνη για την εκπαίδευση των νέων μηχανοδηγών, φαίνεται πως δεν γνώριζε (!!) ποιος διενεργεί τις εξετάσεις  και ζητούσε απο τον ΟΣΕ τον Ιούνιο  να την πληροφορήσει για αυτό. Μέχρι σήμερα δεν γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθεί η εκπαίδευση και δεν έχει καταθέσει ημερομηνία στις αρμόδιες αρχές για να προγραμματιστούν οι εξετάσεις.

·        Τα προγράμματα εργασίας των νέων μηχανοδηγών εκδίδονται σε ημερήσια βάση όταν τα αντίστοιχα των μηχανοδηγών (και άρα και  των εκπαιδευτών) εκδίδονται σε 10ημερη (θα έπρεπε σε μηνιαία). Κανείς δεν μπορεί να δώσει ασφαλή εξήγηση στο γιατί συμβαίνει αυτό, παρά μόνο ότι οφείλεται στην ανεπάρκεια των υπευθύνων και στην έλλειψη ενσυνείδησης,   επαγγελματικής.

·        Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης, βρέθηκαν στην καμπίνα μηχανοδήγησης εως και 8 δόκιμοι μηχανοδηγοί (οκτώ), απόδειξη της άγνοιας που διακατέχει τους υπευθύνους για τις ειδικές συνθήκες λειτουργίας και εργασίας του κλάδου μηχανοδηγών.

·        Παρότι η Δομή έχει τον Οδηγό Σπουδών δεν φρόντισε να τον ακολουθήσει προγραμματίζοντας τους συναδέλφους στην λογική του «ότι νά ναι», με αποτέλεσμα να υπάρχουν δόκιμοι που έχουν εκτελέσει επιπλέον απο τα απαιτούμενα δρομολόγια σε συγκεκριμένες γραμμές ενώ  υπολείπονται σημαντικά από τον απαιτούμενο στόχο σε άλλες.

 

Συνάδελφοι συναδέλφισες ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ και έτσι

Θα αναφερθούμε και  στις κομματικές παρεμβάσεις για τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης επειδή η εταιρεία επιδοτείται και άρα θα πρέπει να κάνει κουμάντο η εκάστοτε Κυβέρνηση ενώ θα αναφερθούμε ΚΑΙ  στην συνειδητή συγκάλυψη περιστατικών παρενόχλησης -προπηλακισμών συναδέλφων μας,  απο Προϊσταμένους βάρδιας μηχανοστασίων ή άλλους εργαζόμενους (στο όνομα της «αρχαιότητας»), παρουσία μαρτύρων, που αμαυρώνει την εικόνα της Hellenic Train και μετατρέπει σε κουρελόχαρτο τον  κώδικα ηθικής της.  

Παρότι έχουν κατατεθεί ενυπόγραφες αναφορές,  ΔΕΝ ζητήθηκε ποτέ η  διερεύνηση των περιστατικών. Το γιατί το γνωρίζει το στέλεχος που "προΐσταται"  της Δομής Πληρωμάτων. Αντίθετα έχουν ζητηθεί αναφορές από δεκάδες μηχανοδηγούς γιατί δεν δέχτηκαν να υπερ-εργάζονται (και μάλιστα να τις αποστείλουν ακόμα και εντός…δεκαλέπτων) ενώ η Δομή Βαρδιών και Χρονοδιαγραμμάτων αποτελεί και τον ιθύνων νου των απαράδεκτων αποκλεισμών μηχανοδηγών από δραστηριότητες γιατί «μπορεί να διαμαρτυρηθούν για την υπερωριακή απασχόληση!». Δεν θα αναφερθούμε στις απολογίες για υπερβάσεις ταχύτητας 3-4 χλμ καθώς οι μηχανοδηγοί με την στάση τους και μετά την οδηγία του Σωματείου μας, απάντησαν κατάλληλα στις προκλήσεις αυτές.

               Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και την κατάσταση στην σιδηροδρομική υποδομή και το τροχαίο υλικό,  είναι πλέον πασιφανές ότι είμαστε ένα βήμα πριν το οριστικό τέλμα.

Η Διοίκηση της Hellenic Train πρέπει να λάβει αποφάσεις  καθώς είναι ξεκάθαρο ότι η Δομή Βαρδιών και Χρονοδιαγραμμάτων δεν μπορεί να συνεχίσει να υπολειτουργεί. Αντίστοιχα  η έπαρση – αλαζονεία στελεχών της που δεν έχουν αποδείξει τις ικανότητες τους στο πεδίο, πρέπει να περιοριστεί άμεσα. Καλές οι συνεντεύξεις και η δημοσιότητα, ακόμα καλύτερα αν αποδείκνυαν ότι είναι ικανά να διοικήσουν προσφέροντας λύσεις. Αν επιλέξουν να συνεχίσουν στον ίδιο δρόμο, ας γνωρίζουν ότι  μόνο κακή υπηρεσία προσφέρουν στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Με την σημερινή ανακοίνωση θέτουμε όλους προ των ευθυνών.

Όταν τα πράγματα εξελίσσονται ραγδαία και  η εταιρεία δεν τα παρακολουθεί , είναι σαν να πηγαίνει συνειδητά  πίσω.

 Η  παράταξη μας όμως, χρόνια τώρα, κοιτάζει ΜΟΝΟ  ΜΠΡΟΣΤΑ

+ΣυνΕξέλιξη - Ιούλιος 2022 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου