Η κυβέρνηση της ΝΔ εκτοξεύει τα όρια ηλικίας στο Δημόσιο, αλλά έπεται και συνέχεια. Αν νομίζει κανείς ότι, θα τη γλιτώσει, ας ρίξει μια ματιά στον ν.3863/2010, που παραμένει σε ισχύ.
«Θα ήθελα για μια ακόμη φορά, να διαβεβαιώσω ότι, η Ελληνική Πολιτεία παραμένει ένα ευνομούμενο κράτος. Η παρούσα κυβέρνηση δεν νομοθετεί εν κενώ», ανέφερε πριν από ένα χρόνο, ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μιλώντας στη βουλή, τονίζοντας ότι: «Τα ζητήματα ασφάλισης, είναι θέματα δύσκολα και σύνθετα. Σκοπός του Υπουργείου είναι η απλοποίηση των κανόνων απονομής και η εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας κι εμπιστοσύνης. Αυτό γίνεται με σταθερούς κανόνες και διαφάνεια. Επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά, το νομοθετικό πλαίσιο για την εξέλιξη των ορίων ηλικίας ΔΕΝ έχει διαφοροποιηθεί αλλά και δεν πρόκειται να αλλάξει»!
Λίγες μέρες μετά, ο κ.Τσακλόγλου ζητούσε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, για το ζήτημα της κατάργησης των μειωμένων συντάξεων στο Δημόσιο. Πρόκειται για ασφαλισμένους άνδρες και γυναίκες, που συμπλήρωσαν ή συμπληρώνουν 25 έτη ασφάλισης με πραγματικά η πλασματικά έτη, την περίοδο 2010-2012 και έβγαιναν σε μειωμένη σύνταξη στα 55, στα 56, στα 58 ή στα 60 έτη(ανάλογα με το αν πρόκειται για άνδρα ή γυναίκα υποψήφιο συνταξιούχο και ανάλογα με το πότε συμπληρώνει τα 25 έτη στην ασφάλιση το 2010,2011,2012).Το Ν.Σ.Κ. γνωμοδότησε υπέρ της κατάργησης των μειωμένων συντάξεων στο Δημόσιο λέγοντας, ούτε λίγο ούτε πολύ ότι, κακώς αυτά διατηρηθήκαν, μετά τον ν.4336/2015, για περίπου 7 χρόνια.
Αρχικά, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι, ο κ.Τσακλόγλου, δεν ήταν υποχρεωμένος να κάνει δεκτή την ανωτέρω γνωμοδότηση, αλλά μπορούσε να την απορρίψει, παραθέτοντας συγκεκριμένη αιτιολόγηση.
Συνεπώς, πρόκειται για ξεκάθαρη πολιτική επιλογή της κυβέρνησης της ΝΔ, να αυξήσει τα όρια ηλικίας, κατά 7 έτη, στο Δημόσιο.
Πρέπει να γίνει επίσης κατανοητό ότι, δεν τίθεται σήμερα, θέμα κοινωνικού αυτοματισμού, μεταξύ ασφαλισμένων του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, καθώς όσοι ασφαλισμένοι στο Δημόσιο, έκαναν μια τέτοια επιλογή(μειωμένης συνταξιοδότησης), κατέληγαν σε μικρές και ισόβια, μειωμένες συντάξεις, κατά κανόνα, με λίγα χρόνια ασφάλισης. Η επιλογή αυτή γινόταν συνήθως, για εξαιρετικούς λόγους (ψυχική κόπωση, οικογενειακοί λόγοι, υγείας κλπ), με τις αντίστοιχες οικονομικές επιπτώσεις.
Η κυβέρνηση ουσιαστικά, έκανε δεκτή τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ, μέσω νομοθετικής διάταξης, που εισήγαγε στο υπό διαβούλευση ασφαλιστικό νομοσχέδιο (άρθρο 16), δίνοντας μια ελάχιστη μεταβατική περίοδο, για όσους συμπληρώνουν τα αντίστοιχα όρια ηλικίας, εντός του 2022.
Παράδειγμα:
Δημόσιος υπάλληλος, που είχε συμπληρώσει 25 έτη υπηρεσίας το 2011 και γεννήθηκε την 1.1.1967 δε συμπληρώνει τα 56 έτη μέχρι και 31.12.2022. Με βάση τη νομοθεσία που ίσχυε δικαιούταν μειωμένη σύνταξη στα 56. Με την νέα διάταξη θα δικαιούται μειωμένη σύνταξη, μόλις συμπληρώσει το 62ο έτος της ηλικίας του. Βρίσκεται λοιπόν αντιμέτωπος με αύξηση ορίων ηλικίας 6 ετών, με βάση το «μίνι ασφαλιστικό νομοσχέδιο Χατζηδακη», επειδή είχε την ατυχία, να γεννηθεί 1 μέρα αργότερα…!
Είναι ενδεικτικό ότι, η ξαφνική αυτή αύξηση των ορίων ηλικίας, έρχεται, όταν τα όρια ηλικίας, δεν τέθηκαν σε αμφισβήτηση, ούτε καν από την «τρόικα» την περίοδο 2015-2018.Η κυβέρνηση της ΝΔ, αποδεικνύει για μια ακόμα φορά ότι, εφαρμόζει πολιτική, που πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, τις ακραίες νεοφιλελεύθερες θέσεις ακόμα και σε περιόδους, που τυπικά έχει λήξει το μνημόνιο. Και ακόμα περισσότερο, έχει σημασία ότι, κανείς απολύτως φορέας(στο εσωτερικό ή το εξωτερικό) δεν έθεσε θέμα ορίων ηλικίας, αλλά η κυβέρνηση «άδραξε» την ευκαιρία, για να τιμωρήσει ξανά τους «τεμπέληδες» δημοσίους υπαλλήλους, βασισμένη στις γνωστές της ιδεοληψίες.
Και για να προλάβω, όσους θα οχυρωθούν, πίσω από τη «νομιμότητα» που ενδεχομένως να επικαλείται το Υπουργείο Εργασίας (μέσω ΝΣΚ), τίθεται το απλό ερώτημα:
Γιατί η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει επί τα βελτίω την υπ’ αριθμ. 317/2020 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που εξισώνει όρια ηλικίας ανδρών και γυναικών (πατεράδων ανηλίκων και τριτέκνων πατεράδων) που θεμελίωσαν δικαίωμα το 2010 και οι οποίοι έχουν δικαιωθεί από τα ανώτατα δικαστήρια; Στην περίπτωση αυτή, που υπάρχουν αμετάκλητες αποφάσεις και ευνοούν τους υποψηφίους συνταξιούχους, δεν τίθεται θέμα νομιμότητας;
Η κυβέρνηση της ΝΔ εκτοξεύει τα όρια ηλικίας στο Δημόσιο, αλλά έπεται και συνέχεια. Αν νομίζει κανείς ότι, θα τη γλιτώσει, ας ρίξει μια ματιά στον ν.3863/2010, που παραμένει σε ισχύ:
Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα, προβλέπει ότι, από την 1/1/2021, θα έπρεπε να ξεκινήσει η πρώτη διαδικασία αναπροσαρμογής των ορίων ηλικίας με σημείο αναφοράς τα 65 έτη και βάσει της μεταβολής στο προσδόκιμο ζωής, κατά τη δεκαετία 2010-2020. Από 1/1/2024 τα όρια ηλικίας, θα ανακαθορίζονται ανά τριετία, με βάση πάντα το προσδόκιμο ζωής.
Δεσμεύεται η κυβέρνηση ότι, δεν θα αυξήσει περαιτέρω τα όρια ηλικίας, από το 2024 ακόμα και πάνω από τα 67 έτη (εφόσον παραμείνει βέβαια στη διακυβέρνηση); Και αν το κάνει, πόση αξία έχει η δέσμευση αυτή, μετά από τα «ψέματα Τσακλόγλου» και τον εμπαιγμό, προς τους δημοσίους υπαλλήλους;
Η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε την περίοδο 2012-2014, όταν και πάλι αύξησε τα όρια ηλικίας(ν.4093/2012), γιατί το «κοινωνικό μίσος» της προς τους ανθρώπους και προς όλη την κοινωνία, είναι στο πολιτικό της DNA.
(Ο Διονύσης Τεμπονέρας είναι Δικηγόρος – Εργατολόγος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου