Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

Ο ΟΣΕ, το ανθρώπινο λάθος και η απαξίωση του σιδηροδρόμου

 
Για άλλη μια φορά,  αλλά για πρώτη φορά τα τελευταία 3 χρόνια και μετά την γενική κατακραυγή (όχι όμως απο τον συστημικό τύπο που έτρεξε να κρύψει τον προχτεσινό εκτροχιασμό στην Τιθορέα- 3ο κατά σειρά τους τελευταίους 2 μήνες στην περιοχή) οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ επικαλέστηκαν το "ανθρώπινο λάθος" για να καλύψουν τις -βαθιά- πολιτικές ευθύνες για την εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών μεταφορών και της συντήρησης της υποδομής. 

Είναι ενδεικτικό ότι ακόμα και - χωρίς καμία ντροπή- Κυβερνητικοί συνδικαλιστές έσπευσαν να μιλήσουν για "ανθρώπινο λάθος" προκειμένου να καλύψουν την διάλυση που όλοι ζούμε,  ενώ συνδικαλιστικές παρατάξεις αναπαρήγαγαν ΜΟΝΟ το Δελτίο Τύπου του ΟΣΕ, στοχοποιώντας έμμεσα συναδέλφους μας. Μην ενοχλείτε την Κυβέρνηση, το λάθος είναι "ανθρώπινο".

Το ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που εδώ και δεκαετίες δεν λειτουργεί κανένα σύστημα ασφαλείας το θυμούνται οι μπλε συνδικαλιστές όποτε τους βολεύει. 

Όποτε δηλαδή είναι στην αντιπολίτευση.

  Όταν είναι Κυβέρνηση ο πολιτικός τους φορέας, πάντα φταίνε οι άνθρωποι και επικρατεί είτε η σιωπή, είτε η -χυδαία- αναπαραγωγή αυτής της λογικής, του "ανθρώπινου λάθους". 

Φυσικά δεν αντιλαμβάνονται ότι όταν υποστηρίζουν αυτές τις λογικές απλά αυξάνουν τις πιθανότητες να βρεθούν  ΚΑΙ  οι ίδιοι ή όσοι εκπροσωπούν, αντιμέτωποι με ένα ακόμα  "ανθρώπινο λάθος" που θα σπεύσουν να τους χρεώσουν οι πολιτικά υπεύθυνοι. 

Είναι η βολική εξήγηση για ότι συμβαίνει, να χρεώνει η εκάστοτε ηγεσία  τα πάντα σε ανθρώπους για να αποφεύγονται οι πολιτικές ευθύνες. 

Ανθρώπινο λάθος, βγήκε .....ένας τροχός έξω και καθαρίσαμε σκέφτηκαν οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ. 

Θα εξαγγείλουν  και μέσω των φιλικών μέσων ενημέρωσης και με πηχυαίους τίτλους άλλο ένα έργο που ΘΑ γίνει , θα δώσουν άλλη μια απευθείας ανάθεση, θα παραγγείλει η Κυβέρνηση και τα τρένα ....υδρογόνου και θα ξεχαστεί η ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών αλλά και ο ευτελισμός και η απαξίωση του μέσου.

Ευτελισμός 12 μήνες τώρα με την μετεπιβίβαση στο Ρέντη για να πάει κάποιος απο αεροδρόμιο ή Κιάτο στον Πειραιά. Το κατάφεραν ΚΑΙ αυτό οι "άριστοι" και ενώ λειτουργεί η ηλεκτροκίνηση!   

Χάθηκε το μέτρημα  

Το μέτρημα όμως των εκτροχιασμών ΜΟΝΟ για το 2022 φανερώνει ότι μόνο σε ανθρώπινα λάθη αυτοί δεν οφείλονται. Και σε αυτούς δεν λογίζονται τα συμβάντα που θα έπρεπε να έχουν καταγραφεί ως πιθανά σοβαρά ατυχήματα όπως ορίζει το πρωτόκολλο ,  αλλά αποφεύχθηκαν τελευταία στιγμή χάρη στην έγκαιρη αντίδραση του έμπειρου προσωπικού. 

Είναι βέβαιο δε,  ότι αν είχαμε συχνότερη κυκλοφορία τρένων (και όχι ένα τρένο ανά περίπου 3 ώρες στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη) τα πράγματα θα μπορούσε να είναι  και θα ήταν πολύ χειρότερα καθώς 

  • Η συντήρηση του δικτύου είναι περιορισμένη και αφορά μόνο μπαλώματα μέχρι να "ανατεθεί" η σύμβαση ανάταξης του. Ανάταξη που όμως δεν ξέρουμε ακόμα και σήμερα πόσο θα κοστίσει και βάση ποιας μελέτης! 
  • Η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα ΔΕΝ λειτουργούν στο 85% του δικτύου, δεκαετίες τώρα,  ενώ στο περιβόητο "Τιθορέα - Δομοκός" που εγκαινιάστηκε πρόσφατα έχουν γίνει 4-5 συμβάντα απο την ημέρα εγκαινίων και μέχρι σήμερα, απόδειξη  της δεισλουτουργίας που επικρατεί. 
  • Το ETCS δεν προβλέπεται να λειτουργήσει σύντομα , παρά τις εξαγγελίες που το θέλανε έτοιμο στα τέλη του ..2020,  καθώς η έναρξη λειτουργίας μετατίθεται μετά το 2023 και η χώρα κινδυνεύει με πρόστιμα αν δεν παρουσιάσει έστω και περιορισμένο δείγμα του, όπως προσπαθούν να κάνουν οι υπεύθυνοι θέτοντας σε λειτουργία το ....Οινόη - Χαλκίδα.
Σε όλα αυτά προσθέτουμε και την μη έκδοση πορισμάτων για τα ατυχήματα και τους εκτροχιασμούς όλα αυτά τα χρόνια με ότι αυτό συνεπάγεται.
 Όπου εκδόθηκαν πορίσματα (σε ελάχιστες περιπτώσεις) και ενώ είχαμε δεκάδες συμβάντα,  οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ στοχοποίησαν μηχανοδηγούς ακόμα και για παραβίαση ταχύτητας για 1.3 χλμ/ώρα! 
Αυτή είναι και η κατάντια τους καθώς διαρκώς προσπαθούν να βρούν εξιλαστήρια θύματα στο "ανθρώπινο λάθος".

Όσοι επικαλούνται αυτές τις λογικές ας γνωρίζουν απο σήμερα, ότι εφόσον θέτουν το ερώτημα σε αυτήν την διάσταση του, μπορεί  αυτό να έχει -και θα έχει- αντίστροφη φορά.
Και η αρχή θα γίνει με την ενημέρωση των αρχών της Ε.Ε. για την κατάσταση στην Ελλάδα. 

                                                      Τι ξεχνά το σύστημα 

Δεν είναι άραγε "ανθρώπινο λάθος" η υπογραφή εγκυκλίων με ταχύτητες 160 χλμ /ώρα και κατά παραβίαση κανονισμών όταν δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας;  Ανθρώπινο χέρι δεν τα υπογράφει αυτά;
Δεν είναι άραγε "ανθρώπινο λάθος" η μή συντήρηση του δικτύου; Ανθρώπινο χέρι δεν υπογράφει αυτήν; 
Δεν είναι άραγε "ανθρώπινο λάθος" η επιβολή υπερεργασίας στους κλάδους σταθμαρχών και κλειδούχων (Η Π.Ο.Σ. και τα Σωματεία στον ΟΣΕ που είναι αλήθεια, δεν βλέπουν τι γίνεται;) όταν μαθαίνουμε για 20 και πλέον μέρες συνεχόμενης δουλειάς; 

Μέσα σε όλα αυτά η Hellenic Train και οι σιδηροδρομικοί απο όλες τις εταιρείες προσπαθούν να διασώσουν το κύρος του μέσου, με την δρομολόγηση λεωφορείων μετά απο δυστυχήματα και την προσπάθεια αλλαγής της εικόνας. 

Είναι όμως η εγκατάλειψη τέτοια,  που ο αγώνας είναι άνισος. 


Χρειάζεται άμεσα αλλαγής πολιτικής. 

Και η αλλαγή πολιτικής είναι και αυτή που θα φέρει και τις επενδύσεις στον σιδηρόδρομο όταν αυτός ιεραρχηθεί ως προτεραιότητα απο την επόμενη Κυβέρνηση. 
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ότι απο τις 3 σιδηροδρομικές εταιρείες που τρέχουν σήμερα στο δίκτυο, ΚΑΜΙΑ μα ΚΑΜΙΑ δεν έχει κάνει σοβαρές επενδύσεις σε  τροχαίο υλικό πέραν των 5 τρένων (κυκλοφορούν ουσιαστικά τα 3 ή 4) που έφερε η Hellenic Train. 
Όλες ανακυκλώνουν το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ ενώ η 4η ψάχνει 5 χρόνια τώρα μηχανές(...). 
Αλήθεια αυτά δεν τα βλέπουν οι Κυβερνητικοί συνδικαλιστές ή νομίζουν ότι οι μονόλογοι τους πείθουν κανένα; 

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου