Την παρέμβαση του διευθύνοντα την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας, Απ. Τζαμαλή, προκάλεσε η αποκαλυπτική έρευνα του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας, με αφορμή τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε πριν από έναν χρόνο περίπου, σε ισόπεδη διάβαση στη συνοικία του Αγίου Γεωργίου Λάρισας, όπου έχασε τη ζωή του ο 34χρονος Τοτίλα - Κωνσταντίνος Μπούμπας
Ήταν λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της 21ης Ιουνίου 2022, όταν ο 34χρονος οδηγός του Ι.Χ. στην προσπάθειά του να διασχίσει την ισόπεδη διάβαση στη συμβολή της οδού Μεθονίου (σ.σ. απέναντι από το σχολικό συγκρότημα του 7ου Γυμνασίου και του 13ου Λυκείου) με τη σιδηροδρομική γραμμή και με κατεύθυνση την οδό Καβάφη, παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία της Hellenic Train που οδηγούσε 56χρονος μηχανοδηγός, ενώ κινούνταν από τον Βόλο με κατεύθυνση προς τη Λάρισα. Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης το Ι.Χ. παρασύρθηκε για μέτρα και κατέληξε επί της οδού Κάρλας, με τον 34χρονο να βρίσκει ακαριαίο θάνατο.
Η διάβαση είχε προειδοποιητικές πινακίδες κινδύνου, ωστόσο, λόγω ηλεκτρονικής βλάβης, δεν λειτουργούσαν οι μπάρες (Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης – ΑΣΙΔ), οι οποίες θα απέτρεπαν το δυστύχημα. Ούτε επίσης -άγνωστο με ευθύνη ποιων- είχαν ληφθεί προσωρινά μέτρα προστασίας, όπως για παράδειγμα με την τοποθέτηση φύλακα μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης.
ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Η πολύμηνη και μεθοδική έρευνα (σ.σ. κατασχέσεις εγγράφων μετά από αιφνιδιαστικούς ελέγχους με μυστικότητα στα Σταθμαρχεία Λάρισας και Βόλου, διασταύρωση εγγράφων, απομαγνητοφωνήσεις κ.λπ.) του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας είναι αυτή που προκάλεσε την εισαγγελική έρευνα.
Αποκαλυπτική, καθώς η αρχική διερεύνηση των συνθηκών και δη για τη λειτουργία του ΑΣΙΔ, από την εξέταση εγγράφων, δημοσιευμάτων και καταγγελιών, επεκτάθηκε στα όσα ακολούθησαν με απώτερο σκοπό ενδεχομένως να αποσιωπηθούν ευθύνες, παρά τη δημόσια δέσμευση ανθρώπων του ΟΣΕ για διερεύνηση της υπόθεσης.
Με τον κ. Τζαμαλή, λοιπόν, να ζητά προκαταρκτική έρευνα, στο πλαίσιο της οποίας -σύμφωνα με πληροφορίες της «ΕτΔ»- θα διερευνηθούν τυχόν ευθύνες του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας, τριών σταθμαρχών, αλλά και ενός επιθεωρητή για αδικήματα μεταξύ των οποίων η διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας, της πλαστογραφίας και της ηθικής αυτουργίας σε πλαστογραφία (κατάρτιση και νόθευση εγγράφου).
Εξίσου ενδιαφέρουσα διάσταση της υπόθεσης αποτελεί το γεγονός ότι σε επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, του συνδικαλιστικού φορέα δηλαδή του 56χρονου Βολιώτη μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας, γίνεται λόγος για πλαστογραφία (νόθευση) εγγράφων, μεταξύ των οποίων και φύλλα πορείας, ενώ ο 56χρονος φέρεται να υπέβαλλε και μήνυση κατά αγνώστων.
Μηνυτήρια αναφορά, σύμφωνα με την οποία άγνωστος και με προτροπή αγνώστου πλαστογράφησε το φύλλο πορείας αμαξοστοιχιών προσθέτοντας δελτίο ειδοποίησης για βλάβη καταρτισμένο -σύμφωνα πάντα με τα καταγγελλόμενα- μετά το δυστύχημα.
«ΜΕΤΑΘΕΣΗ» ΕΥΘΥΝΩΝ
Η καταγγελλόμενη εκ των υστέρων νόθευση εγγράφων -η οποία θα διερευνηθεί στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας- φέρεται να «μεταθέτει» την ευθύνη του τροχαίου δυστυχήματος στον μηχανοδηγό, ο οποίος με βάση τα «διορθωμένα» έγγραφα είχε ενημερωθεί εγγράφως για τη βλάβη στο ΑΣΙΔ της διάβασης στη Μεθονίου, η οποία διέθετε ημιδρύφακτα (μπάρες) και φωτεινή σήμανση.
Πλαστογραφία η οποία «μεταθέτει», επίσης, την ευθύνη του τροχαίου και στον οδηγό του Ι.Χ., συγκαλύπτοντας στην πραγματικότητα τις ευθύνες εκείνων που θα έπρεπε να είχαν δράσει άμεσα, είτε με την επιδιόρθωση της βλάβης στις μπάρες είτε με τοποθέτηση φύλακα στην επικίνδυνη διάβαση μέχρι να επισκευαστεί η βλάβη.
Υπενθυμίζεται ότι τη βλάβη στη διάβαση σημείωναν σε ρεπορτάζ της «Ε», την επομένη του δυστυχήματος, κάτοικοι της περιοχής, ενώ από φωτογραφικό υλικό αποδεικνύεται πως την ημέρα του τροχαίου δεν υπήρχαν μπάρες, αλλά τοποθετήθηκαν την επόμενη ημέρα.
Να διευκρινιστεί πως για τη βλάβη στις μπάρες (σ.σ. μόνιμη κατάβαση – πτώση των ημιδρυφάκτων) της Μεθονίου έπειτα από διαμαρτυρία κατοίκων της περιοχής αστυνομικός του Κέντρου Επιχειρήσεων της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λάρισας ενημέρωσε τηλεφωνικά τον σταθμάρχη βάρδιας, μετά τις 7 το πρωί την ημέρα του δυστυχήματος, ενώ περίοικοι μετέφεραν στην «Ε» την παρουσία τεχνικών -ενδεχομένως του ΟΣΕ- στην περιοχή. Η βλάβη δηλαδή στη συγκεκριμένη ισόπεδη διάβαση ήταν γνωστή από τις 7 το πρωί, ενώ το δυστύχημα σημειώθηκε μετά τις 6 το απόγευμα της ίδια ημέρας.
Το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας κλήθηκε να εξετάσει τις συνθήκες του δυστυχήματος και στο πλαίσιο αυτό εξαρχής διαπιστώθηκε ότι στη διάβαση και στην πορεία του οδηγού του Ι.Χ. υπήρχε ρυθμιστική πινακίδα υποχρεωτικής διακοπής πορείας σε συνδυασμό με άλλες προειδοποιητικές πινακίδες, όπως υπήρχαν επίσης τα αυτόματα κινητά φράγματα (δίφρακτα), τα οποία, ωστόσο, η αστυνομική έρευνα απέδειξε πως δεν ήταν τελικά σε λειτουργία.
Β. ΚΑΚΑΡΑΣ - Ελευθερία Λάρισας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου