Μετά και την παραπομπή της υπόθεσης στον Ανακριτή, στο πλαίσιο της κύριας ανάκρισης θα διερευνηθεί πλέον αν ο απώτερος σκοπός της νόθευσης του εγγράφου ήταν η συγκάλυψη των ευθυνών για το τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε πριν από έναν χρόνο, σε ισόπεδη διάβαση στην συνοικία του Αγίου Γεωργίου Λάρισα όπου έχασε τη ζωή του ο 34χρονος, Τοτίλα – Κωνσταντίνος Μπούμπας όταν παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», από τον Εισαγγελέα ασκήθηκε δίωξη για τα αδικήματα της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς (σιδηροδρόμου) με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις από τις οποίες επήλθε θάνατος, της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της πλαστογραφίας (κατάρτιση και νόθευση) κατ’ εξακολούθηση και, για ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία (κατάρτιση και νόθευση) κατ’ εξακολούθηση.
Η δίωξη ασκήθηκε σε βάρος του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας της Hellenic Train, τριών σταθμαρχών που έκαναν υπηρεσία σε ημέρα του δυστυχήματος, αλλά και σε βάρος του προϊσταμένου Τμήματος Επιθεώρησης (Επιθεωρητής) Λάρισας του ΟΣΕ.
Σημειώνεται πως, πριν ακόμη ασκηθεί εισαγγελική διώξει, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, που αποτελεί το συνδικαλιστικό φορέα του 56χρονου Βολιώτη Μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας, σε επιστολή της έκανε λόγο για πλαστογραφία εγγράφων (σ.σ. μεταξύ των οποίων και σε φύλλα πορείας), ενώ ο μηχανοδηγός έχει καταγγείλει πλαστογραφία υπηρεσιακού εγγράφου για να απαλλαγούν τυχόν ευθυνών τους στελέχη του ΟΣΕ και να «φορτώσουν» το τροχαίο, τόσο στον ίδιο όσο στον θανόντα οδηγό του Ι.Χ., ενώ στην πραγματικότητα την ημέρα του δυστυχήματος ήταν χαλασμένες οι μπάρες στην διάβαση.
ΧΑΛΑΣΜΕΝΕΣ ΜΠΑΡΕΣ
Το δυστύχημα σημειώθηκε λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της 21ης Ιουνίου 2022 όταν ο 34χρονος οδηγός του Ι.Χ. Τοτίλα – Κωνσταντίνος Μπούμπας, στην προσπάθειά του να διασχίσει την ισόπεδη διάβαση στη συμβολή της οδού Μεθονίου (σ.σ. απέναντι από το σχολικό συγκρότημα του 7ου Γυμνασίου και του 13ου Λυκείου) με την σιδηροδρομική γραμμή, παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία της Hellenic Train που οδηγούσε 56χρονος μηχανοδηγός ενώ κινούνταν από τον Βόλο με κατεύθυνση προς την Λάρισα.
Από την σφοδρότητα της σύγκρουσης, το Ι.Χ. παρασύρθηκε για μέτρα και κατέληξε επί της οδού Κάρλας, με τον 34χρονο καταγόμενο από το Ελμπασάν και κάτοικο εν ζωή Λάρισας να βρίσκει ακαριαίο θάνατο.
Η διάβαση είχε προειδοποιητικές πινακίδες κινδύνου, ωστόσο λόγω ηλεκτρονικής βλάβης δε λειτουργούσαν οι μπάρες (Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης – ΑΣΙΔ) οι οποίες θα απέτρεπαν το δυστύχημα. Ούτε επίσης -άγνωστο με ευθύνη ποιων- είχαν ληφθεί προσωρινά μέτρα προστασίας, όπως για παράδειγμα με την τοποθέτηση φιλάκια μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης.
Η έρευνα του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας (σ.σ. κατασχέσεις εγγράφων μετά από αιφνιδιαστικούς ελέγχους στα Σταθμαρχεία Λάρισας και Βόλου, διασταύρωση εγγράφων, απομαγνητοφωνήσεις κ.λπ.) αποδείχτηκε αποκαλυπτική, καθώς η αρχική διερεύνηση των συνθηκών και δη για την λειτουργία του ΑΣΙΔ, από την εξέταση εγγράφων, δημοσιευμάτων και καταγγελιών επεκτάθηκε στα όσα ακολούθησαν με απώτερο σκοπό ενδεχομένως να αποσιωπηθούν ευθύνες.
Η καταγγελλόμενη εκ των υστέρων νόθευση εγγράφων -η οποία θα διερευνηθεί πλέον στο πλαίσιο της κύριας ανάκρισης- φέρεται να αποσκοπεί στη «μετάθεση» της ευθύνης του τροχαίου δυστυχήματος στο μηχανοδηγό, ο όποιος με βάση τα «διορθωμένα» έγγραφα είχε ενημερωθεί εγγράφως για τη βλάβη στο ΑΣΙΔ της διάβασης στη Μεθονίου, η οποία διέθετε μπάρες και φωτεινή σήμανση.
Πλαστογραφία η οποία «μεταθέτει» επίσης την ευθύνη του τροχαίο και στον οδηγό του Ι.Χ., συγκαλύπτοντας στην πραγματικότητα τις ευθύνες εκείνων που θα έπρεπε να είχαν δράσει άμεσα, είτε με την επιδιόρθωση της βλάβης τις μπάρες είτε με τοποθέτηση φύλακας την επικίνδυνη διάβαση μέχρι να επισκευαστεί η βλάβη.
Να διευκρινιστεί πως για την βλάβη στις μπάρες, έπειτα από διαμαρτυρία κατοίκων της περιοχής, αστυνομικός του Κέντρου Επιχειρήσεων της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λάρισας ενημέρωσε τηλεφωνικά τον Σταθμάρχη Βάρδιας, μετά τις 7 το πρωί την ημέρα του δυστυχήματος.
Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία – Βαγγέλης Κακάρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου