Παρέδωσε το τελευταίο τμήμα του σύγχρονου ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης από την Οινόη έως την Τιθορέα, καθώς επίσης και το αναβαθμισμένο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) – Τιθορέα.
Ωστόσο, τα σύγχρονα συστήματα παραδόθηκαν σε μία περίοδο κατά την οποία η Ελλάδα έχει βγει εντελώς από τον σιδηροδρομικό χάρτη με το μέσο, το οποίο αυτή τη στιγμή εκτελεί κατά βάση προαστιακά δρομολόγια να εκτιμάται ότι θα επαναλειτουργήσει κανονικά ύστερα από 1,5 χρόνο κι αυτό εφόσον δεν υπάρξουν άλλα έκτακτα γεγονότα.
Το 2023 ο ελληνικός σιδηρόδρομος βίωσε την πιο πολύνεκρη τραγωδία στην ιστορία του που άφησε πίσω της 57 θύματα. Η λειτουργία του είχε διακοπεί για πολλούς μήνες και ελάχιστο διάστημα μετά τη σταδιακή επανεκκίνησή του, η κακοκαιρία Ντάνιελ ήρθε να αποτελειώσει ό,τι είχε μείνει όρθιο στις ελληνικές ράγες.
Ολοσχερώς καταστράφηκαν περίπου 180 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου
Περίπου 180 χιλιόμετρα δικτύου καταστράφηκαν ολοσχερώς, το ίδιο και τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στις πληγείσες περιοχές που πλέον χρειάζεται να επανεγκατασταθούν. Τα τρένα έως και σήμερα κινούνται μόνο μέχρι το Λιανοκλάδι και γίνονται προσπάθειες ώστε από τα τέλη Νοεμβρίου να μπορέσουν να ξεκινήσουν ξανά κάποια εμπορευματικά δρομολόγια σε μονή γραμμή και βεβαίως χωρίς ηλεκτροκίνηση αλλά και χωρίς να έχουν προχωρήσει οι προσλήψεις στον ΟΣΕ προυπόθεση απαραίτητη για την ασφαλή κυκλοφορία του τρένου, δεδομένου ότι η χώρα οπισθοδρόμησε δραματικά στο κεφάλαιο αυτό.
Στόχος της πραγματοποίησης ορισμένων εμπορευματικών δρομολογίων είναι η Ελλάδα να μη βγει οριστικά και από το κάδρο των logistics. Αφού «πατηθεί» η γραμμή από τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, θα ξεκινήσουν σε δεύτερο χρόνο και κάποια επιβατικά δρομολόγια στην ίδια λογική των χαμηλών ταχυτήτων και της μονής γραμμής, μέθοδος η οποία δύσκολα θα προσδώσει εκ νέου το χαρακτηριστικό της ανταγωνιστικότητας στο μέσο.
Για την πλήρη αποκατάσταση του δικτύου, πάντως, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμά ότι θα απαιτηθεί διάστημα τουλάχιστον 18 μηνών από τώρα και κονδύλια ύψους 187 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, το σιδηροδρομικό δίκτυο διαθέτει πλέον συνεχόμενη σηματοδότηση, με τηλεδιοίκηση στον άξονα από ΣΚΑ (Αθήνα) έως Θεσσαλονίκη και Προμαχώνα, πλην των τμημάτων που καταστράφηκαν από τις πρόσφατες κακοκαιρίες “Daniel” και “Elias”.
Ειδικότερα, η ΕΡΓΟΣΕ παρέδωσε το τελευταίο τμήμα του σύγχρονου ηλεκτρονικού τύπου συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, από Οινόη έως Τιθορέα, με το οποίο ολοκληρώνεται το συμβατικό αντικείμενο της σύμβασης 717.
Παράλληλα, παραδόθηκε και το αναβαθμισμένο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα, εντός του υφιστάμενου χώρου του ΚΕΚ ΣΚΑ.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, μέχρι σήμερα, είχαν παραδοθεί τα εξής τμήματα προς χρήση στον ΟΣΕ, τα οποία και λειτουργούσαν:
4/11/2015, σηματοδότηση στο τμήμα Πλατύ – Θεσσαλονίκη
9/12/2021, τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης
10/12/2021, σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας - Προμαχώνας
1/11/2022, σηματοδότηση στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα
26/7/2023, σηματοδότηση στο τμήμα ΣΚΑ- Οινόη
8/8/2023, σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Πλατύ και τηλεδιοίκηση Λάρισας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός σημείωσε σχετικά: «Η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, παρέδωσε προς χρήση το τμήμα σηματοδότησης Οινόη – Τιθορέα και το κέντρο τηλεδιοίκησης στο ΣΚΑ, ολοκληρώνοντας το τελευταίο τμήμα της σύμβασης 717, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έθεσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με δεδομένες τις καταστροφές που άφησαν πίσω τους οι διαδοχικές κακοκαιρίες στη Θεσσαλία, η ΕΡΓΟΣΕ παραμένει διαθέσιμη και αποφασισμένη να κάνει ότι χρειαστεί, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου».
www.ethnos.gr - Μαρία Λιλιοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου