Τα μέτρα που έθεσε προς συζήτηση, για το 2024 και αφορούν τους εργαζόμενους είναι:
- Μη εφαρμογή της αύξησης των 30€ που προβλέπεται από την ισχύουσα ΣΣΕ, για τον Σεπτέμβριο 2024.
- Επαναφορά του ποσού της αποζημίωσης των τρένο-χιλιομέτρων στο ποσό που προβλέπονταν στην προηγούμενη ΣΣΕ.
- Μείωση του τεχνικού επιδόματος από 1,50 σε 1€.
- Μείωση της αποζημίωσης των διαχειριστών εμπορευμάτων από 5 σε 3 € / βαγόνι.
- Μείωση 10% στα επιδόματα ευθύνης.
- Εφαρμογή εκ περιτροπής (2 ημέρες) εργασία για όλους τους εργαζόμενους για 9 μήνες.
- Εξέτασης εθελούσιας εξόδου.
- Κάλυψη εκδοτηρίων Β. Ελλάδας από συνοδούς.
Τέλος, η εταιρεία έκανε λόγο για μη ανανέωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, ενώ τα συνδικάτα τόνισαν, ότι για εμάς, η «μη ανανέωση σύμβασης» λέγεται «απόλυση».
Τα σωματεία εμμένοντας στην αρχική τους θέση, δεν αποδέχτηκαν τα μέτρα που πρότεινε η εταιρεία, προτείνοντας για ακόμη μια φορά λύσεις που μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα στην εταιρεία, χωρίς να πληγούν τα δικαιώματα και ο μισθός του συνόλου των εργαζομένων.
Ακολούθησε συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών, όπου πραγματοποιήθηκε μια εποικοδομητική συζήτηση, σχετικά με τα κρίσιμα θέματα λειτουργίας του σιδηροδρόμου, καθώς και με όλα τα παραπάνω που αφορούν τους εργαζόμενους. Το Υπουργείο από πλευράς του έδειξε διάθεση να συζητήσει με τη H.T και να παρέμβει, προκειμένου να μην κληθούν να πληρώσουν οι εργαζόμενοι τα προβλήματα χρηματοδότησης των σιδηροδρομικών μεταφορών και τις συνέπειες των ζημιών στην υποδομή που προκάλεσαν απο-μείωση των εσόδων. Αύριο, στο Υπουργείο θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και αναμένουμε το Υπουργείο να στηρίξει τους σιδηροδρομικούς.
Θα επανέλθουμε με σχετική ανακοίνωση, αν χρειαστεί.
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΟΙ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ
Ν.ΛΑΖΟΥ B. ΠΑΤΙΝΙΩΤΗΣ
Β. ΖΑΒΟΓΙΑΝΝΗΣ Σ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Δ.ΚΟΥΤΣΙΑΦΤΗΣ Α. ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου