Μεγάλη ήταν τελικά η ενόχληση απο το Δελτίο Τύπου του Σωματείου των Μηχανοδηγών, που αποκάλυψε τα πραγματικά αίτια της
μη κυκλοφορίας των τρένων σε Έβρο και Θράκη. Το τελευταίο διάστημα, διεξάγεται μια εκστρατεία παραπληροφόρησης που τελικό στόχο έχει πάντα να "βγάζει λάδι" τις πολιτικές ευθύνες για την κατάρρευση των σιδηροδρόμων.Οι έχοντες την ευθύνη αυτής της προπαγάνδας στοχοποιούν άκριτα στελέχη της ΗΤ, ενώ εμφανίζονται συνεχώς ως παντογνώστες, που κουβαλούν την μοναδική αλήθεια και πάντα προσπαθούν να παρουσιάσουν μια κατάσταση για την οποία είτε φταίνε πρόσωπα, είτε η ΗΤ και ποτέ η εφαρμοζόμενη πολιτική στον σιδηρόδρομο.
Το στέκι της έλξης ενοχλεί. Το ξέρουμε χρόνια τώρα. Γιατί αποκαλύπτει την αλήθεια.
Έχουμε και λέμε - ΓΕΓΟΝΟΤΑ
- Μέχρι το φθινόπωρο του 2019 η Θεσσαλονίκη συνδεόταν σιδηροδρομικά με την Αλεξανδρούπολη. Την ευθύνη διεξαγωγής των δρομολογίων την είχε και πάλι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τι ακριβώς άλλαξε απο τότε και 4 χρόνια τώρα δεν γίνονται δρομολόγια;
- Ο Προαστιακός στον Έβρο μέχρι το φθινόπωρο του 2019 παρέμενε ενεργός με 3 δρομολόγια την ημέρα. Την ευθύνη διεξαγωγής των δρομολογίων την είχε και πάλι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τι ακριβώς άλλαξε απο τότε και 4 χρόνια τώρα δεν γίνονται δρομολόγια;
- Αλεξανδρούπολη- Ξάνθη : Η ΗΤ όχι μόνο προσέλαβε 30 νέους εργαζόμενους στην περιοχή γιατί πρόθεση ήταν να ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ να εκτελεί τα δρομολόγια , αλλά πριν την προγραμματισμένη επανεκκίνηση πραγματοποίησε δρομολόγια δοκιμαστικά (για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια) για να διαπιστώσει την κατάσταση. Τα ΑΣΙΔ (Ανισόπεδες Σιδηροδρομικές Διαβάσεις) που βρέθηκαν να μην λειτουργούν και να μην φυλάσσονται ήταν δεκάδες. Τα τρένα δεν ξεκίνησαν ποτέ.
- Φλώρινα . Μέχρι το φθινόπωρο του 2019 τα δρομολόγια διεξάγονταν κανονικά. Το 2020-2021 με κλείνουν οι σταθμοί του Αμύνταιου, της Έδεσσας και της Φλώρινας λόγω έλλειψης προσωπικού στον ΟΣΕ. Τα τρένα πλέον κινούνται σε μονή γραμμή με ανάκαμψη για 230 χιλιόμετρα. Η δυνατότητα επικοινωνίας ΧΑΝΕΤΑΙ. Οι μηχανοδηγοί αντιδρούν και καταγγέλουν στην ΡΑΣ το θέμα το 2021/22. Τα όσα ΚΩΜΙΚΟΤΡΑΓΙΚΑ ειπώθηκαν στην συνάντηση των 3 μερών εκείνη την περίοδο, τα ξέρουν όσα παρεβρέθηκαν σε αυτήν. Πως είναι ΔΥΝΑΤΟΝ να ζητά κάποιος σήμερα να ξεκινήσει ένα τρένο και για 230 χιλιόμετρα να μην έχει καμία επικοινωνία με τον Διαχειριστή Υποδομής. Πιο νοσηρό μυαλό είναι αυτό που θέλει να μας πείσει για αυτό το ενδεχόμενο. Ποιος τολμά να συκοφαντεί τους νέους μηχανοδηγούς λέγοντας ότι παλαιότερα το δρομολόγια γινόταν κανονικά, αλλά ξεχνώντας να αναφέρει ότι μεταξύ Πλατέως - Φλώρινας υπήρχαν 3 (τουλάχιστο) ενεργοί σταθμοί. Αυτή είναι η παραβίαση κανόνων ασφαλείας που συστηματικά προτείνουν κάποιοι να αποδεχτούν οι μηχανοδηγοί και στοχοποιούν όσους αντιδρούν. Κρύβουν την αλήθεια γιατί η ευθύνη ΔΕΝ ανήκει στην ΗΤ.
- Χρηματοδότηση Σιδηροδρόμου. Τα συγκεκριμένα κέντρα παραπληροφόρησης συνεχώς αναφέρουν ότι η ΗΤ δεν καταβάλει τα τέλη υποδομής στον ΟΣΕ. ΩΣΤΟΣΟ κάνουν ότι δεν γνωρίζουν για τις οφειλές άλλων σιδηροδρομικών εταιρειών. Προφανώς και γνωρίζουν αλλά δεν τολμάνε να γράψουν κάτι. Το γιατί το αντιλαμβάνεται ο κάθε λογικά σκεπτόμενος πολίτης. Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες για την υποχρηματοδότηση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Δεν είναι μόνο ότι το Ελληνικό Κράτος έχει να καταβάλλει τις υποχρεώσεις του στους παρόχους απο το 2021 (!!!) και χρωστά σημαντικά ποσά σε αυτούς. Είναι ότι και στον ΟΣΕ δεν καταβάλλονταν μέχρι τα Τέμπη, τα ποσά της ετήσιας Κρατικής χρηματοδότησης που θα αντιστάθμιζαν τις ζημιές του Οργανισμού. Εδώ είναι η πολιτική ευθύνη που τα κέντρα παραπληροφόρησης αποκρύπτουν συστηματικά.
- Επενδύσεις. Αλήθεια ποιος σοβαρός επενδυτής θα έβαζε λεφτά στον σιδηρόδρομο όταν διαπίστωνε την πολιτική εγκατάλειψης και απαξίωσης και όταν θα γνώριζε ότι για να πάρει τα συμφωνημένα ποσά για παροχή υπηρεσιών θα πρέπει να περιμένει 3 και πλέον χρόνια; Δεν συζητάμε το αν αυτή η Κρατική χρηματοδότηση γίνεται εργαλείο σε πολλούς τομείς με σαφή Κρατική παρέμβαση παντού (και σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σε άλλους κλάδους πχ αεροπορικές εταιρείες). Στην Ελλάδα σε πια ακριβώς υποδομή θα γίνει αυτό.
- Επενδύσεων συνέχεια. Το γεγονός του αντι επενδυτικού περιβάλλοντος στον σιδηρόδρομο επιβεβαιώνεται και από το ότι καμία άλλη σιδηροδρομική εταιρία δεν έχει επενδύσει σε νέο τροχαίο υλικό ή εγκαταστάσεις. Καμία δεν έχει ενδιαφερθεί να βάλει δρομολόγια, καμία δεν ενδιαφέρθηκε για την περίφημη σύμβαση των "ΥΓΟΣ" και ενώ τουλάχιστο 3 δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα σήμερα . Γιατί ; Γιατί όλοι γνωρίζουν το περιβάλλον στον σιδηρόδρομο. Αλλά ….
- Χωρίς Δίκτυο . Το φθινόπωρο του 2019 η χώρα είχε σιδηροδρομικό δίκτυο. Υπήρχαν ΚΑΙ δρομολόγια εξωτερικού ΚΑΙ νυχτερινά δρομολόγια. Σήμερα τι ακριβώς συνδέει ο σιδηρόδρομος εκτός απο την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη; Ο Βόλος δεν έχει τρένο, Καλαμπάκα το ίδιο, Τρίκαλα-Καρδίτσα το ίδιο, Ξάνθη- Κομοτηνή το ίδιο , η Δράμα δεν συνδέεται με την Θεσσαλονίκη όπως και η Φλώρινα, ο Έβρος 2 χρόνια τώρα δεν έχει τρένο. Το Λουτράκι ακόμα περιμένει για ένα έργο που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2019 και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί (!!!) ενώ πρόκειται για 7 (ΕΦΤΑ) χιλιόμετρα γραμμής! Η Πάτρα θα περιμένει δεκαετίες ακόμα, ενώ ο Προαστιακός της απαξιώθηκε τα τελευταία χρόνια με τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ να αποκαλύπτουν τα πραγματικά αίτια της κατάρρευσης. Για πιο σιδηρόδρομο μιλάνε ακριβώς οι λαλίστατοι προπαγανδιστές της αποποίησης των πολιτικών ευθυνών της απαξίωσης; ΓΙΑΤΙ κρύβουν την αλήθεια ;
- Τροχαίο Υλικό. Μα γιατί η ΗΤ δεν αξιοποιεί τα ΜΑΝ . Φτάνουν, μας λένε οι «γνωρίζοντες» τα πάντα. 2 ΜΑΝ υπάρχουν στην Αλεξανδρούπολη αναμένοντας την επαναλειτουργία και 1 εγκλωβισμένο στον Βόλο. Αλλά αυτό τάχα δεν το ξέρουν. Τάχα μας έλεγαν ότι δεν υπήρχαν τρένα στον Έβρο. Ψεύτες..
- Η συγκάλυψη για τα Τέμπη τα λέει όλα. Ο αποκλεισμός κρίσιμων μαρτύρων που θα έλεγαν πολλά στην εξεταστική κατέδειξε την αγωνία του συστήματος να μην ακουστούν. Θα περιμέναμε οι λαλίστατοι επικριτές μας να έχουν γράψει μια γραμμή για τα όσα διαδραματίζονται τους τελευταίους 10 μήνες. Αλλά αυτό θα αποκάλυπτε τις πολιτικές ευθύνες. Προτιμούν να στοχοποιούν όσους δεν φταίνε επικαλούμενοι την "μακρά" εμπειρία τους. Παραμύθια για αφελείς δηλαδή.
Υπάρχουν και σωστές κινήσεις που έγιναν την τελευταία περίοδο και τις έχουμε αναδείξει.
Αυτές αφορούν την αύξηση της Κρατικής χρηματοδότησης στον ΟΣΕ (Αν καταβληθεί φυσικά) και την ενοποίηση της ΓΑΙΑ ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ με τον ΟΣΕ.
Παράλληλα & μετά τα Τέμπη, έτρεξαν και έργα. Δεν θα μπορούσε όμως να γίνει διαφορετικά. Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας σκιάζει ακόμα την Ελληνική Κοινωνία, που απο το 2019 και μετά την ολοκλήρωση κομβικών έργων είχε αρχίσει να εμπιστεύεται τον σιδηρόδρομο και πάλι και είχαμε γεμάτα τρένα. Γεμάτα τρένα με νέους να ταξιδεύουν σε αυτά.
Για να επανακτηθεί η εμπιστοσύνη αυτή χρειάζονται ΜΟΝΟ ΑΛΗΘΕΙΕΣ και ΔΟΥΛΕΙΑ απο όλους όσους έχουν την ευθύνη. Δεν εξαιρούμε κανένα.
Λέμε Όχι όμως στην προπαγάνδα. Ουσία θέλουμε και έργο.
Το στέκι ΣΤΗΡΙΖΕΙ την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου διαχρονικά. Δεν χαρίζει τίποτα και σε κανένα.
Αν συνεχιστεί ο κύκλος της απαξίωσης ο σιδηρόδρομος θα έχει χάσει μια μοναδική ευκαιρία.
Αν δεν την έχει ήδη χάσει.....
Καλή χρονιά σε όλους.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου