Στην άσκηση κακουργηματικών ποινικών διώξεων κατέληξε η έρευνα που διενεργούσε εδώ και ένα χρόνο η ευρωπαϊκή εισαγγελία για την μη εκτέλεση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ που αφορά στην
αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Δίωξη ασκήθηκε σε βάρος 14 δημόσιων υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ (για απάτη με επιχορηγήσεις και ψευδή βεβαίωση), 4 δημοσίων υπαλλήλων της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής (για απιστία κονδυλίων) και 5 νομίμων εκπροσώπων και υπαλλήλων της Αναδόχου Κοινοπραξίας (για ηθική αυτουργία σε απάτη με επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση). Η ζημία στα οικονομικά συμφέροντα της Ε.Ε. και του Ελληνικού Δημοσίου είναι ύψους άνω των 15,6 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση υπεγράφη το 2014 με στόχο το έργο να ολοκληρωθεί το 2016 αλλά ολοκληρώθηκε φέτος, μετά το δυστύχημα των Τεμπών.* * * Ατελείωτες συσκέψεις, αμέτρητα μέιλ και έγγραφα μεταξύ υπηρεσιών και Υπουργείων με ένα και μόνο αποτέλεσμα: Οι καθυστερήσεις στα έργα που όριζε η σύμβαση 717 να συνεχίζονται και να μην παρεμβαίνει κανείς επί της ουσίας, όπως προκύπτει από καταθέσεις δύο πρώην Προέδρων του ΟΣΕ κατηγορούμενων για το δυστύχημα στα Τέμπη.
* * * Σχέδιο για «λουκέτο» στην ΕΡΓΟΣΕ, μέσω απορρόφησής της από τον ΟΣΕ, σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο του σχεδίου «ομογενοποίησης» του ελληνικού σιδηρόδρομου. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1996 ως θυγατρική του ΟΣΕ προκειμένου να διαχειριστεί τα έργα αναβάθμισης του ελληνικού σιδηροδρόμου (και από τα ταμεία της οποίας πέρασαν τεράστια ύψη κονδυλίων με τραγικά αποτελέσματα, όπως είδαμε παραπάνω), αναμένεται να αποτελέσει μέρος ενός ενιαίου ΟΣΕ, όπως ανακοίνωσε από τη Νέα Υόρκη αυτή την εβδομάδα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας. Ο νέος, πιο ισχυρός, ΟΣΕ αναμένεται να ενσωματώσει και το μέρος της δραστηριότητας και της εταιρείας ΓΑΙΑΟΣΕ που αφορά την ιδιοκτησία του τροχαίου υλικού το οποίο σήμερα μισθώνεται από την Hellenic Train. Η ΓΑΙΑΟΣΕ φαίνεται πως θα διατηρηθεί ως εταιρεία διαχείρισης του σιδηροδρομικού real estate.
* * * Ο νέος ΟΣΕ, σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για θέματα ασφάλειας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του κλάδου και μέσα στο πλαίσιο εφαρμογής μιας ανάλυσης συστημικών κινδύνων, με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ και το σχέδιο δράσης που έχει διαμορφωθεί από την κυβέρνηση. Η προωθούμενη μεταρρύθμιση αναμένεται να διαμορφώσει πιο αποτελεσματικές δομές και να απελευθερώσει νέες δυνατότητες οδηγώντας στην επίτευξη των επιθυμητών επιπέδων υψηλής ασφάλειας, με σαφή κατανομή των ευθυνών και συνολική συστημική προσέγγιση.
* * * Όσο για την ΓΑΙΑΟΣΕ, η εταιρεία θα θέσει ως προτεραιότητές της τα εμπορευματικά κέντρα αλλά και την ανάπτυξη των μεγάλων σιδηροδρομικών σταθμών σύμφωνα με όσα ανάφερε ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Κεσεντές στο συνέδριο του Υπερταμείου. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί προμελέτες για το σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά και το σταθμό της Θεσσαλονίκης προκειμένου να προχωρήσει η εμπορική αξιοποίησή τους.
* * * Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Εργαζομένων ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις. Μεταξύ άλλων αναφέρουν πως επιχειρείται «πρωτοφανή και ολοσχερή απαξίωση του έργου μας, που επιχειρείται εδώ και μήνες από συγκεκριμένα κέντρα, που άρπαξαν την ευκαιρία να πετύχουν το από ετών σκοπούμενο καπέλωμα της εταιρίας μας, εργαλειοποιώντας με τον πλέον ανήθικο τρόπο το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και εκμηδενίζοντας την προσφορά και συσσωρευμένη αξία των εργαζομένων που εκπροσωπούμε», ενώ εκφράζουν και την αντίθεσή τους με τα σχέδια ομογενοποίησης.
www.athenstransport.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου