Οι Θρακιώτες πολιτικοί περί άλλα τυρβάζουν, αντί να προτάξουν κεντρικά το ζήτημα ως πρωτεύον. Ακόμη και στην προεκλογική περίοδο, η σιδηροδρομική απομόνωση και οι παρατημένες υποδομές πέρασαν στα ψιλά γράμματα
Σχεδόν ένα χρόνο μετά την εγκληματική τραγωδία των Τεμπών, ο σιδηρόδρομος της Θράκης παραμένει εγκαταλελειμμένος κι εξόχως προβληματικός. Οι υποσχέσεις περισσεύουν, καθώς η πολιτεία ρίχνει «στάχτη στα μάτια» των Θρακιωτών, εξαγγέλλοντας συχνά τη δρομολόγηση της επένδυσης «μαμούθ» που ακούει στο όνομα «σιδηροδρομική Εγνατία», προκειμένου να καλύψει την κατάσταση-παρωδία στην οποία έχει αφεθεί ο σιδηρόδρομος στη Θράκη.
Ένα απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, με χάραξη που έγινε… από την οθωμανική αυτοκρατορία προτού η Θράκη απελευθερωθεί, το οποίο δέχεται εδώ κι ενάμιση αιώνα μπαλώματα κι όχι ουσιαστικές παρεμβάσεις συντήρησης. Αφύλακτες ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις σε όλη τη Θράκη, στις οποίες οι αποτρεπτικές μπάρες σε αρκετές περιπτώσεις δεν λειτουργούν με ασφάλεια, με στιγμιότυπα-ντοκουμένα του «Χ» να έχουν αποτυπώσει πολλές φορές όρθιες μπάρες με τρένα να περνούν ή κατεβασμένες μπάρες χωρίς τρένα. Σιδηροδρομικοί σταθμοί παρατημένοι στη μοίρα τους, ιδίως στις παλιότερες στάσεις που έχουν κλείσει σε κωμοπόλεις, με εξαίρεση όσους βρίσκονται στις πρωτεύουσες των Νομών που τουλάχιστον δεν έχουν βάλει λουκέτα. Υποστελέχωση σε νευραλγικούς τομείς λειτουργίας των τρένων, με κορυφαίο τη συντήρηση, εργαζόμενοι χωρίς τα απαραίτητα προσόντα σε πόστα ευθύνης, αλαλούμ με συντρέχουσες αρμοδιότητες, απουσία εφαρμογής πλήρους συστήματος τηλεδιοίκησης και άλλα πολλά προβλήματα.
Ανέκδοτο έχει καταντήσει το ζήτημα μίας αξιόπιστης, ασφαλούς και γρήγορης σιδηροδρομικής γραμμής στη Θράκη
Τρένο, στάση, τρένο… λεωφορείο
Για ακόμη μία φορά γίναμε μάρτυρες στην ίδια κατάσταση: τα δρομολόγια τρένων να επανεκκινούν στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά η Θράκη να έρχεται σε δεύτερη μοίρα, καθώς επιστρατεύονται λεωφορεία στο τμήμα Δράμα-Αλεξανδρούπολη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Το μόνο «θετικό» είναι πως τουλάχιστον πλέον υπάρχει η δυνατότητα δρομολογίου από Αθήνα έως Αλεξανδρούπολη, με τρένο, στάση 2μιση ωρών στη Θεσσαλονίκη, ξανά τρένο κι έπειτα λεωφορείο από τη Δράμα.
Το συνολικό δρομολόγιο διαρκεί σχεδόν 16 ώρες (όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον πίνακα), χωρίς να συνυπολογιστούν τυχόν καθυστερήσεις στη διαδρομή.
Σχεδόν 16 ώρες (χωρίς να υπάρξουν καθυστερήσεις) το νέο δρομολόγιο Αθήνα-Αλεξανδρούπολη, με τρένο και στη συνέχεια λεωφορείο
Ανακοίνωση κόλαφος για σοβαρούς κινδύνους
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης αποδίδει ευθύνες στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) αφενός για τη μη επαναλειτουργία των επιβατικών δρομολογίων στη Θράκη, αφετέρου για την εγκατάλειψη του δικτύου, χτυπώντας καμπανάκι κινδύνου για τις αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις σε όλη τη Θράκη.
«Η αλήθεια για τη μη επαναλειτουργία των δρομολογίων στις περιοχές αυτές βρίσκεται στη ΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ και ΜΗ ΦΥΛΑΞΗ δεκάδων αυτόματων ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων, την ευθύνη των οποίων έχει ο ΟΣΕ, γεγονός που ενέχει ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ για πρόκληση ατυχημάτων με ανυπολόγιστες συνέπειες. Σε μια περίοδο που η ανάκτηση της εμπιστοσύνης της Ελληνικής Κοινωνίας στο τρένο είναι το ζητούμενο για όλους τους σιδηροδρομικούς, θα πρέπει να αναπαράγονται μόνο αλήθειες. Καλούμε την Διοίκηση του ΟΣΕ να επιλύσει άμεσα το πρόβλημα με τις αφύλακτες και βεβλαμένες αυτόματες ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις σε Έβρο - Ξάνθη αλλά και στην γραμμή Θεσσαλονίκη - Σέρρες» αναφέρει η ανακοίνωση.
Αντί να είναι πρωτεύον θέμα…
Κι ενώ όλα τα παραπάνω συμβαίνουν, οι Θρακιώτες πολιτικοί περί άλλα τυρβάζουν, καθώς φαίνεται, αν όχι να αδιαφορούν, τουλάχιστον να μην προτάσσουν ως μείζον το ζήτημα της σιδηροδρομικής εγκατάλειψης της Θράκης. Άλλωστε, όπως αποδείχτηκε στην εγκληματική τραγωδία των Τεμπών, η κατάντια του ελληνικού σιδηροδρόμου δεν είναι έργο ημερών μόνο μίας κυβέρνησης, αλλά διαχρονικό αποτέλεσμα διαδοχικών κυβερνήσεων. Ακόμη και προεκλογικά το ζήτημα δεν απασχόλησε όσο θα έπρεπε το δημόσιο διάλογο.
Τις τελευταίες δεκαετίες, η χώρα μας επένδυσε κυρίως στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου της, γεγονός που πράγματι έβγαλε τη Θράκη από την απομόνωση χάρη την Εγνατία Οδό, ωστόσο δεν υπήρξε αντίστοιχη μέριμνα, έστω σε επίπεδο συντήρησης μίας στοιχειώδους -και πάνω από όλα ασφαλούς- σιδηροδρομικής υποδομής. Επί του παρόντος, αντί να αναλώνονται στο μελλοντικό έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας, οι πολιτικοί κι αυτοδιοικητικοί της Θράκης, μαζί με τη νέα διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, οφείλουν να πιέσουν μαζικά την κυβέρνηση, ώστε να προχωρήσουν έργα συντήρησης του σιδηρόδρομου και των ανισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων, προκειμένου να επανεκκινήσουν με ασφάλεια τα δρομολόγια.
Διονύσης Βοργιάς - www.xronos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου