Σε ερώτηση για το ποιος φταίει για το δυστύχημα, ο Δ.Σ. της Hellenic Train υποστήριξε ότι, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία και έπειτα από εσωτερική έρευνα της εταιρείας, υπήρξε σφάλμα του σταθμάρχη Λάρισας του ΟΣΕ και ότι όλοι οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train, τόσο της επιβατικής, όσο και της εμπορευματικής γνώριζαν και σεβάστηκαν τις σιδηροδρομικές διατάξεις.
Ο Δ.Σ. της Hellenic Train υποστήριξε ότι οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας που κινήθηκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας έλαβαν τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις από τον σταθμάρχη της Λάρισας.
Για τη σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών και την πυρκαγιά που ακολούθησε, ο Δ.Σ. της Hellenic Train τόνισε ότι η εταιρεία ανέθεσε σε εξωτερικό εμπειρογνώμονα την ανάλυσή της, υπογραμμίζοντας ότι ο εμπειρογνώμονας της HT, όπως υποστήριξε, “συμφωνεί με τις ελληνικές Αρχές ότι η πυρκαγιά οφειλόταν στα υγρά ψύξης των μετασχηματιστών”.
Στο θέμα των βαγονιών της εμπορικής αμαξοστοιχίας ανέφερε πως τα 3 πρώτα ήταν ανοικτού τύπου και δεν έπιασαν φωτιά μετά την σύγκρουση ενώ τα υπόλοιπα βρέθηκαν άθικτα και σφραγισμένα, το φορτίο τους ελέγχθηκε παρουσία της αστυνομίας και των αρμόδιων αρχών.
Στην ερώτηση, εάν η HT έχει κινηθεί νομικά κατά του ΟΣΕ, σχολίασε ότι “περιμένουμε την ολοκλήρωση των ερευνών”.
Σε άλλα επιμέρους θέματα, ο κ. Capotorto παραδέχτηκε ότι, ανά περιπτώσεις, παρουσιάζονται βλάβες στο τροχαίο υλικό, κάτι το οποίο οφείλεται στην παλαιότητα των τρένων που χρησιμοποιεί η εταιρεία. Όπως τόνισε, η εταιρεία πραγματοποιεί επενδύσεις στα αμαξοστάσια / τεχνικές βάσεις και ότι η λύση σε αυτό το φαινόμενο αποτελεί η προμήθεια νέων τρένων.
Ανέφερε ότι η εταιρεία είχε κάνει ενέργειες προς τον ΟΣΕ για την ενίσχυση της ασφάλεια της κυκλοφορίας ενώ γνώριζε ότι δεν λειτουργούσαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης, φωτοσήματα και ETCS.
Για το GSMR ανέφερε ότι δεν λειτούργησε γιατί μέχρι σήμερα δεν είχε θεσπιστεί οδηγία χρήσης του απο τον διαχειριστή υποδομής, ενώ η ευθύνη τοποθέτησης του ανήκει στην ΓΑΙΑ ΟΣΕ που έχει συνάψει συμφωνία με την Hellenic για την εποινικίαση του τροχαίου υλικού.
Σχετικά με τις οφειλές της HT στον ΟΣΕ, υποστήριξε ότι η εταιρεία έχει καταβάλει τις οφειλές έως και το 2021, ωστόσο από το 2022 και έπειτα παραμένουν αρκετά ανοιχτά ζητήματα, δεν έχει καταβληθεί η επιδότηση στην εταιρεία απο το 2022, ενώ για το επενδυτικό πλάνο ανέφερε ότι ξεπερνά τα 163 εκατ. ευρώ για νέο τροχαίο υλικό και κάποιες δεκάδες εκατ. για ψηφιοποίηση.
Ο κ. Capotorto για το θέμα του Προισταμένου της Αμαξοστοιχίας ανέφερε ότι η κατάργηση της θέσης (και όχι των αρμοδιοτήτων της) είχε ξεκινήσει σταδιακά εδώ και δεκαετίες, αναφέροντας χαρακτηριστικά το ΦΕΚ που επιτρέπει την κίνηση τρένων χωρίς κανένα προσωπικό συνοδείας στον Προαστιακό Αθήνας (απο το 2004) ενώ το 2019 ενισχύθηκε περαιτέρω η ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων τοποθετώντας 2ο μηχανοδηγό σε όλες τις αμαξοστοιχίες, καθώς μέχρι τότε υπήρχε η δυνατότητα να εργάζεται σε αυτές 1 μηχανοδηγός και βοηθός του.
Απαντήσεις έδωσε και για το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας της Συγγρού και τον ακριβή ρόλο του, ενώ σε ερώτηση που δέχτηκε για την ιδιωτικοποίηση και το τίμημα πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέφερε ότι η FS ήταν ο μοναδικός μειοδότης το 2017 προσφέροντας 45 εκ Ευρώ.
Σε επόμενη ερώτηση αν θα δεχόταν παρόμοια εξαγορά στην Ιταλία απάντησε πως αν προσέφερε προσθετικά στις σιδηροδρομικές μεταφορές της δεν θα είχε πρόβλημα.
Ο κ. Capotorto ανέφερε πως η Hellenic Train έχει κάνει 500 νέες προσλήψεις τα τελευταία χρόνια ενώ για τα επόμενα 2 χρόνια ο σχεδιασμός της βρίσκεται υπό αναθεώρηση λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών και της σημαντικής μείωσης των εσόδων λόγω της περικοπής δρομολογίων μετά την κακοκαιρία Daniel.
Τέλος απάντησε στις χυδαίες επιθέσεις της Κυβερνητικής πλειοψηφίας για την κατάσταση της υγείας του νεκρού μηχανοδηγού αναφέροντας ότι είχε περάσει επιτυχώς όλες τις ιατρικές εξετάσεις που προβλέπει η Κοινοτική Οδηγία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου