Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Ο κ. Σταϊκούρας θα πρέπει να απαντήσει!

Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χρήστος Γιαννούλης ύστερα από τις αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.» για εκτροχιασμό και σύγκρουση συρμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης που κόστισε
τουλάχιστον 600.000 ευρώ.

Iσως στη Βουλή πάρουμε απάντηση στα ερωτήματα που θέσαμε το περασμένο Σάββατο σχετικά με το τι έχει συμβεί στη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων του Μετρό Θεσσαλονίκης. Μέχρι τότε δικαιούμαστε όμως να δεχθούμε ως επιβεβαίωση την απουσία απάντησης. Οτι δηλαδή οι πληροφορίες περί εκτροχιασμού βαγονιού και σύγκρουσης συρμών, χωρίς ευτυχώς συνέπειες πέρα από τις οικονομικές, είναι απολύτως αληθείς.

Το δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» έφερε στη Βουλή με επίκαιρη ερώτησή του ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χρήστος Γιαννούλης, με θέμα την ασφαλή λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και ρωτώντας συγκεκριμένα αν «έχει δοκιμαστεί επαρκώς η ασφαλής κίνηση των συρμών του Μετρό της Θεσσαλονίκης πριν παραδοθεί στο επιβατικό κοινό».


Τι ρωτούσαμε το περασμένο Σάββατο («Εφ.Συν.», 5.10.2024 «Κάτι τρέχει με την ασφαλή λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης»); Οπως γράφαμε, «αληθεύει ότι προ δεκαπενθημέρου, περίπου, υπήρξε εκτροχιασμός βαγονιού κατά τα δοκιμαστικά δρομολόγια, με τη ζημιά να ανέρχεται σε 600.000 ευρώ περίπου; Αληθεύει ότι καταγράφηκε και μετωπική σύγκρουση συρμών στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας και ευτυχώς είχαν την ελάχιστη ταχύτητα, οπότε δεν υπήρξαν ζημιές και βαρύτερες συνέπειες;». Ούτε το υπουργείο Μεταφορών ούτε η «Ελληνικό Μετρό» ούτε η κοινοπραξία ΤΗΕΜΑ που έχει αναλάβει τη λειτουργία του Μετρό αντέδρασαν. Μπορεί λοιπόν να μην «κουνήθηκε επικοινωνιακό φύλλο», αλλά αυτό σημαίνει ότι σείεται το δέντρο.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Xρήστος Σταϊκούρας θα αναγκαστεί να απαντήσει στον κ. Γιαννούλη, που του λέει ευθέως ότι «υπάρχουν αμφιβολίες και ενστάσεις για το κατά πόσο οι συρμοί του Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα κινούνται με ασφάλεια κατά την εξαγγελθείσα παράδοση του έργου στις 30 Νοεμβρίου, καθώς υπάρχει ασάφεια αν πράγματι έχουν διενεργηθεί δοκιμαστικά δρομολόγια διάρκειας 18 μηνών».

Ο υπουργός θα αναγκαστεί να σχολιάσει τη λογική παρατήρηση ότι «το επιβατικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει αν έχει δοκιμαστεί επαρκώς η ασφάλεια της κίνησης των συρμών και αν λειτουργούν χωρίς κανένα πρόβλημα όλα τα συστήματα του Μετρό, όπως του αυτόματου χειρισμού των συρμών, το κεντρικό σύστημα διαχείρισης του εξοπλισμού των σταθμών και το σύστημα διαχείρισης σεναρίων πυρκαγιάς». Και καλείται να απαντήσει στο ερώτημα του βουλευτή «πόσους μήνες θα διαρκέσει η δοκιμαστική λειτουργία του συνολικού στόλου του Μετρό της Θεσσαλονίκης πριν από την παράδοσή του στο επιβατικό κοινό και υπάρχουν πράγματι προβλήματα και ποια στη λειτουργία των παραπάνω συστημάτων του Μετρό;».

Οι ανωτέρω ερωτήσεις συμπληρώνονται από τα ερωτήματα που είχαν ήδη απευθύνει οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης για το ίδιο θέμα, ερώτηση που είχε κατατεθεί πριν από μία εβδομάδα και την καταγράψαμε στο προηγούμενο δημοσίευμα (σημ.: οι βουλευτές του ΚΚΕ δεν είχαν υπόψη τα περιστατικά για τα οποία είχαμε απευθύνει τα ερωτήματα). Οι βουλευτές, θυμίζουμε, σημείωναν ότι «με την ανακοίνωση της έναρξης της λειτουργίας του Μετρό και μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη εγείρονται πολλά ερωτήματα όσον αφορά την ασφαλή λειτουργία της υποδομής τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τους εργαζόμενους» και επικαλούνταν δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία «ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» κ. Κουρέτας σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό αναιρεί ουσιαστικά τις δηλώσεις του πρώην προέδρου της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε» κ. Ταχιάου που στο παρελθόν (σ.σ. τον Μάιο του 2020 στο ΑΠΕ-ΜΠΕ) μιλούσε για δοκιμαστικά δρομολόγια διάρκειας 18 μηνών»!

Πρόσθεταν ακόμη οι βουλευτές του ΚΚΕ ανάμεσα στα άλλα την πληροφορία ότι «το πολυδιαφημισμένο σύστημα αυτόματου χειρισμού των συρμών ATS, όπως επίσης και άλλα κρίσιμα συστήματα ασφάλειας και λειτουργίας, όπως το CBACS, το κεντρικό σύστημα διαχείρισης του εξοπλισμού των σταθμών, και το CBACS-Safe, το σύστημα διαχείρισης σεναρίων πυρκαγιάς, το σύστημα ACCESS-Intrusion έχουν αυτή τη στιγμή αρκετά προβλήματα, τα οποία είναι αδύνατον να επιλυθούν από την κοινοπραξία κατασκευής και να γίνουν επαρκείς δοκιμές μέσα στους δύο μήνες που απομένουν από την ανακοινωμένη ημερομηνία λειτουργίας. Συνεπώς, για ακόμη μία φορά ακολουθείται από την κυβέρνηση η τακτική τού “πάμε και όπου βγει”».

Απόστολος Λυκεσάς -www.efsyn.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου