Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

10 οικονομικοί λόγοι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λειτουργικού μέρους του ΟΣΕ

Το παρακάτω κείμενο όπως και ένα 2ο που θα δημοσιοποιήσουμε σε λίγο είναι από τον συνάδελφο Γιώργο Αναγνωστόπουλο και σήμερα υιοθετήθηκε από  Συμβούλιο Διοικήσεων της ΠΟΣ σαν αρχική πλατφόρμα θέσεων  των σιδηροδρομικών.
1)Ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν παράγουν πρωτογενή ελλείμματα το τελευταίο τρίμηνο του 2011και το τρέχον έτος  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα δύο τελευταία χρόνια ο ΟΣΕ, όπως φαίνεται στους αντίστοιχους ισολογισμούς και τις προβλέψεις  του Υπουργείου για το 2012.
2)Τα οφειλόμενα σε αθέτηση καταβολής οικονομικών υποχρεώσεων του Δημοσίου προς τον ΟΣΕ,
συσσωρευμένα χρέη που γενούν τοκοχρεολύσια ύψους 700 εκ ΕΥΡΩ, δεν πωλούνται με τις εταιρείες και παραμένουν στο Δημόσιο είτε ιδιωτικοποιηθεί το λειτουργικό μέρος του ΟΣΕ, είτε όχι.

3) Λόγω επικείμενης ανάπτυξης των Ευρωπαϊκών Διαδρόμων σιδηροδρομικής  μεταφοράς εμπορευμάτων Χ10 και Χ22 μεταξύ Αθήνας- Δρέσδης και Αθήνας- Αμβούργο αντίστοιχα, θα αναβαθμισθεί ο σιδηροδρομικός ρόλος της χώρας μας που από σιδηροδρομικό νησί που είχε γίνει μετά τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας θα γίνει τερματικός σταθμός με ανάπτυξη του επισκευαστικού έργου κενών φορταμαξών.

4) Σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα (Γερμανία, Γαλλία,. Δανία, Βέλγιο κ.λ.π.)δεν ιδιωτικοποιήθηκε η σιδηροδρομική εταιρία λειτουργίας, αλλά παραμένουν υπό μορφή ΔΕΚΟ. Αυτό γίνεται γιατί έτσι υποβοηθούν την ανάπτυξη της εθνικής τους βιομηχανίας κατευθύνοντας τις παραγγελίες τροχαίου υλικού, ανταλλακτικών και σιδηροδρομικών υλικών  στις Εθνικές τους βιομηχανίες    θέτοντας κάποιους όρους στις διακηρύξεις, όπως ύπαρξη μονάδων τεχνικής υποστήριξης σε κάποια ελάχιστη απόσταση. Έτσι δεν γέμισαν οι Ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι Κινέζικα και Κορεάτικα τραίνα, όπως έγινε  στις  θαλάσσιες μεταφορές από τους ιδιώτες εφοπλιστές. Στην Ελλάδα έχουν ήδη κατασκευαστεί 3000 περίπου σιδηροδρομικά οχήματα όλων των τύπων, και υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης της εγχώριας παραγωγής. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο πρέπει να λειτουργήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Να συνεργασθεί με τα  Πολυτεχνεία και τα ΤΕΙ και να προδιαγράψει  σιδηροδρομικά υλικά και ανταλλακτικά που μπορεί να κατασκευασθούν στην χώρα μας αντί να εισάγονται και να αναπτύξει καινοτόμους μεθόδους επισκευής ακριβών εξαρτημάτων και συσκευών. Χρησιμοποιώντας οχήματα Ελληνικής  κατασκευής  γίνεται η διαφήμισή των στο εξωτερικό.  Μια κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να απαιτεί επενδύσεις στη χώρα μας ως αντισταθμιστικό όφελος από τον ανάδοχο μεγάλων προμηθειών.

5)Στην Μ. Βρετανία που έγινε ιδιωτικοποίηση, απέτυχε οι ιδιώτες αποχώρησαν αφήνοντας το κράτος να πληρώσει το κόστος της επαναφοράς των υποδομών και του τροχαίου υλικού σε κατάσταση ασφαλούς κυκλοφορίας.

6)Με την απελευθέρωση των μεταφορών μπορεί να συλλειτουργήσει όποια ιδιωτική εταιρία αδειοδοτηθεί σύμφωνα με το Νόμο, και να συγκριθούν τα αποτελέσματα της λειτουργίας της με αυτά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

7)Προτείνουμε να ακολουθηθεί το μοντέλο της θυγατροποίησης ή του λογιστικού διαχωρισμού των εμπορικών δραστηριοτήτων του ΟΣΕ, όπως έγινε στην Γερμανία ή την Γαλλία αντιστοίχως.

8)Για την εξυπηρέτηση των συσσωρευμένων  χρεών πρέπει να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία όχι χαρίζοντας την στους Δημάρχους αλλά με συναξιοποίηση της με τους τοπικούς φορείς. Ένας προς εξέταση τρόπος είναι η ένταξη των μεγάλων  γηπεδικών εκτάσεων στα σχέδια πόλεως  με αυξημένο συντελεστή δόμησης, και η συνεκμετάλλευσή τους.

9)Με την μείωση προσωπικού του ΟΣΕ ήδη έργο αξίας μεγαλύτερης από 100.000 ΕΥΡΩ/έτος  δημοπρατήθηκε και το εκτελεί  Ρουμανική εταιρεία με Ρουμάνους εργαζόμενους, με ότι  αυτό συνεπάγεται για την αύξηση της ανεργίας. ( Ο Έλληνας φορολογούμενος χρηματοδοτεί τις ξένες αγορές με την πολιτική αυτή.)

10) Η πώληση της Ολυμπιακής οδήγησε το έργο της συντήρησης των αεροπλάνων στην Τουρκία, κλείνοντας πριν την πώληση  την Τεχνική Βάση της Ολυμπιακής που συντηρούσε και αεροσκάφη ξένων εταιριών, ανταγωνιζόμενη την Γερμανική αντίστοιχη της  LUFTHANSA. Έτσι αυξήθηκε η ανεργία, μειώθηκε η εισαγωγή συναλλάγματος, και σταμάτησε η τεχνολογική εξέλιξη στον τομέα αυτόν. Το ίδιο θα συμβεί και με την ιδιωτικοποίηση του λειτουργικού τμήματος του ΟΣΕ.              


 Γιατί δεν έχουν κοστολογηθεί  οι θετικές επιδράσεις όλων  αυτών πριν αρχίσει η όποια συζήτηση για ιδιωτικοποιήσεις και αποκρατικοποιήσεις του λειτουργικού μέρους του ΟΣΕ;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου