Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση της παράταξης ΑΣΠΡΟ/ΔΕΣΚ/ΠΑΜΕ, η οποία βρίθει από ασυναρτησίες, ανακρίβειες και συκοφαντίες θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε τα εξής :
1.Η παράταξή μας – το Δίκτυο – πίστευε και εξακολουθεί να πιστεύει ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος πρέπει να παραμείνει δημόσιος και ενιαίος, μοχλός ανάπτυξης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
2.Η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η πιθανή πώληση της ΕΕΣΣΤΥ μετά τον τεμαχισμό του ΟΣΕ σε πέντε εταιρείες και η ένταξη των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ στο ΤΑΙΠΕΔ ήταν επιλογές- δεσμεύσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ & ΝΔ, που η παρούσα κυβέρνηση κληρονόμησε. Αυτή η κυβέρνηση τον Αύγουστο του 2015 αναγκάστηκε να υπογράψει μια επώδυνη συμφωνία, προκειμένου η χώρα να παραμείνει στην Ε.Ε. και στην ευρωζώνη, επιλογή που στις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 τέθηκε στην κρίση του ελληνικού λαού. Δυστυχώς στη συμφωνία αυτή ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ΕΕΣΣΤΥ παρέμειναν στο ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό όμως δεν μας εμποδίζει να αγωνιζόμαστε για έναν σιδηρόδρομο δημόσιο και ενιαίο γιατί εμείς πιστεύουμε πως όλες οι πολιτικές επιλογές, οποιασδήποτε κυβέρνησης μπορούν να ανατραπούν μέσα από συνδικαλιστικούς αγώνες δίκαιους που θα καθοδηγούνται από ένα ενιαίο, ισχυρό και ταξικό συνδικάτο. Χαμένοι άλλωστε είναι οι αγώνες που δεν δόθηκαν.
3.Η διάλυση του ελληνικού σιδηροδρόμου ξεκίνησε με τον Ν.3891/2010, που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Γ.Α.Παπανδρέου και συνεχίστηκε με τον Ν.4111/2013, με τον οποίο αποσχίστηκε η ΕΕΣΣΤΥ από τον ΟΣΕ, που ψήφισε η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά. Αυτοί οι νόμοι μαζί και με άλλους που ακολούθησαν την περίοδο 2010 – 2015 προκάλεσαν τις εργασιακές εφεδρείες, τις υποχρεωτικές μετατάξεις, τις πρόωρες αποχωρήσεις ακόμα και τις απολύσεις σιδηροδρομικών. Ήταν οι πολιτικές που διέλυσαν τις εργασιακές σχέσεις και μείωσαν τραγικά μισθούς και συντάξεις με αποκορύφωμα την ακαριαία κατάργηση των Δώρων (Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόματος αδείας). Ήταν οι πολιτικές που μείωσαν τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο, που έκλεισαν το 50% του σιδηροδρομικού δικτύου, που μείωσαν δραματικά τα δρομολόγια, που διέκοψαν ωφέλιμες σιδηροδρομικές δραστηριότητες (μεταφορές εμπορευμάτων, δεμάτων, μικροδεμάτων, την υπηρεσία πόρτα – πόρτα, τα λεωφορεία του ΟΣΕ) και άφησαν τους σιδηροδρομικούς – εν ενεργεία & συνταξιούχους – με αβέβαιο μέλλον.
4.Ο Ν.4408/2016, που ψήφισε η παρούσα κυβέρνηση τον Ιούλιο του 2016, αφορά στην εναρμόνιση της ελληνικής με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. Το άρθρο 60 παρ. 1, εδάφιο ε, επικύρωσε τον ισχύοντα Ν.4111 του 2013 που αφορούσε την απόσχιση της ΕΕΣΣΤΥ από τον ΟΣΕ και ούτε προσέθεσε, ούτε αφαίρεσε αρμοδιότητες των συγκεκριμένων εταιρειών. Στην επεξεργασία για την ψήφιση του Ν.4408/2016 συμμετείχαν όλες οι σιδηροδρομικές εταιρείες με εκπροσώπους και ο νόμος προωθήθηκε με τη σύμφωνη γνώμη όλων μέσα στα στενά χρονικά περιθώρια που έθετε η Ε.Ε.
5.Η διεταιρική ΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ που τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Αύγουστο προβλέπει ότι όλο το προσωπικό που απασχολείται στα μηχανεργοστάσια του Βόλου :
- Ανήκει στον ΟΣΕ.
- Τίθεται υπό την διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ που είναι αποκλειστικά αρμόδια για όλες τις εργασίες συντήρησης και επισκευής πάσης φύσεως σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.
- Σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ το προσωπικό αυτό συνεχίζει να ανήκει στον ΟΣΕ και εκτελεί εργασίες για λογαριασμό του ΟΣΕ (τεχνίτη γραμμής, ΦΙΔ, κλειδούχου, σταθμάρχη κλπ.), ή άλλες εργασίες που θα του ανατεθούν αποκλειστικά από τον ΟΣΕ.
Η παράταξη ΑΣΠΡΟ/ΔΕΣΚ/ΠΑΜΕ ως γνήσιο εξαπτέρυγο του ΚΚΕ σε όλη την ανακοίνωση το μόνο που βλέπει είναι : βρώμικα παιγνίδια, ξεπουλήματα, αλητεία, παρατρεχάμενους, κομματικό συνδικαλισμό, σκάνδαλα και κομματικούς στρατούς (εδώ γελάμε , είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα).
Ας δούμε όμως τι κρύβεται πίσω από αυτή την εμπαθή ανακοίνωση της παράταξης ΑΣΠΡΟ/ΔΕΣΚ/ΠΑΜΕ και η οποία είναι ευθυγραμμισμένη με τις απόψεις της πλειοψηφίας του ΣΣΘ (ΠΑΣΚ-Νικολάου). Όλο το διάστημα αυτό έως και σήμερα το ΕΒ λειτουργούσε με το φιλότιμο και ενθουσιασμό των τεχνιτών, παραμερίζοντας τα προβλήματα που δημιουργούνταν από την ελλιπή διοίκηση ορισμένων που στην παρούσα φάση διέθεταν γνώσεις επιπέδου σπουδών 1 λειτουργώντας με την ανοχή των επιβλεπόντων αλλά και με την παρέμβαση του τοπικού σωματείου εργαζομένων με στόχο την επιβολή συνδιοίκησης. Με την υπογραφή της διεταιρικής μεταξύ ΟΣΕ & ΕΕΣΣΤΥ και την μετέπειτα στελέχωση του Ε.Β σε όλα τα επίπεδα υπήρξε αντίδραση εξαιτίας του περιορισμού στην πλήρη δράση τους αλλά και στον έλεγχο των εργαζομένων όπως τουλάχιστον θεώρησαν ότι είχαν εξασφαλίσει.
Κάποιοι ξεβολεύτηκαν και επέλεξαν τα δικαστήρια, τις συκοφαντίες και τις άναρθρες κραυγές.
Δικαστήρια : Τρεις φορές ο ΣΣΘ (ΠΑΣΚΕ – ΑΣΠΡΟ/ΔΕΣΚ/ΠΑΜΕ) προσέφυγε στο ΣΕΠΕ (Επιθεώρηση Εργασίας). Μετά από δύο αναβολές την τρίτη φορά, ματαίωσε την προσφυγή γιατί μάλλον αντιλήφθηκε ότι δεν θα είχε καμία τύχη. Την υπόθεση «ανέλαβε» να χειριστεί στην Αθήνα η ομοϊδεάτισσα ΠΟΣ και ήδη ζήτησε και πήρε την πρώτη αναβολή.
Συκοφαντίες : Ψέμα πρώτο : «Η ΕΕΣΣΤΥ παρουσίασε δήθεν υπαλλήλους του ΟΣΕ ως υπαλλήλους της ΕΕΣΣΤΥ».
Ψέμα δεύτερο : «Κυβέρνηση και γραβατωμένοι υπάλληλοι της ΕΕΣΣΤΥ άλλαξαν τον Ν.3891/10 με τον Ν.4408/16».
Ψέμα τρίτο : «…προσπαθούν να εντάξουν το προσωπικό του ΟΣΕ στην ΕΕΣΣΤΥ με τερτίπια και έωλες διεταιρικές συμβάσεις…»
Άναρθρες κραυγές : «Ο διορισμός προϊσταμένων, τομεαρχών και ομαδαρχών γίνεται για την προλείανση πολιτικών, λειτουργικών και κυρίως κοινωνικών όρων της επικείμενης ιδιωτικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ».
Ρωτάμε από την πλευρά μας :
Για να λειτουργήσει το Εργοστάσιο Βόλου με όρους ασφάλειας, παραγωγικότητας και διαλειτουργικότητας δεν χρειάζεται προϊστάμενο, τομεάρχες και ομαδάρχες ;
Οι προηγούμενοι, Προϊστάμενος του ΟΣΕ και ο Προϊστάμενος της ΕΕΣΣΤΥ, που επέβλεπαν από την Αθήνα ήταν εντάξει ενώ ο σημερινός Προϊστάμενος της ΕΕΣΣΤΥ με ειδικότητα Μηχανολόγου Μηχανικού και έδρα το Βόλο, δεν είναι ; Μήπως κάποιοι ξεβολεύονται ;
Το Μηχανεργοστάσιο Βόλου είχε ανέκαθεν αποκλειστική αρμοδιότητα για τις επισκευές – συντηρήσεις όλου του τροχαίου υλικού δηλαδή των μηχανημάτων γραμμής, των φορταμαξών και την μηχανοστασιακή υποστήριξη του τρένου Πηλίου ;
Με ποια απόφαση την περίοδο 2013-2015 ο ΟΣΕ ανέλαβε και συντηρούσε το τρένο του Πηλίου και τα βαρέα μηχανήματα γραμμής ; Αυτό ήταν νόμιμο όταν μάλιστα επιβλέπων προϊστάμενος ήταν πολιτικός μηχανικός αντί μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός ;
Η απάντηση είναι ότι όλα τα παραπάνω έγιναν παράνομα και «στα μουλωχτά», χωρίς καμία απόφαση είτε του ΟΣΕ, είτε της ΕΕΣΣΤΥ και δεν υπήρξε καμιά διαμαρτυρία γιατί αυτό βόλευε τα «ταξικά» και πασοκικά συνδικάτα του ΣΣΘ που είχαν συμμαχήσει με τους υπεύθυνους συνδικαλιστές του ΟΣΕ και είχαν στήσει «παράγκα» στο Εργοστάσιο Βόλου για την εξυπηρέτηση «ημετέρων».
Για άλλη μια φορά, οι συνδικαλιστές της πλειοψηφίας του ΣΣΘ, στηρίζοντας προσωπικά μικροσυμφέροντα με πολιτική παραπληροφόρηση, όπως συνέβη το 2013 όταν εργαζόμενοι του Ε.Β. στερήθηκαν απολαβές έως σήμερα, προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν και να διασπάσουν αντί να ενώσουν τους εργαζόμενους στην κρίσιμη περίοδο που διανύει ο σιδηρόδρομος. Ας σταματήσει επιτέλους η κινδυνολογία εις βάρος των εργαζομένων του Ε.Β και ας αποτυπώσουν την αλήθεια εάν επιθυμούν τουλάχιστον μια στοιχειώδη και αξιοπρεπή παρουσία στον χώρο εργασίας περιορίζοντας την δράση τους στις αρμοδιότητες που τους αναλογούν.
Εμείς θα είμαστε παρόντες για αντικειμενική και πραγματική ενημέρωση χωρίς στρεβλότητες και ψέματα, με στόχο την προάσπιση όλων των θέσεων εργασίας στον σιδηρόδρομο και θα συνεχίσουμε τον αγώνα για το μέλλον του ελληνικού σιδηρόδρομου στην υπηρεσία του ελληνικού λαού.
Βόλος, 13 Νοέμβρη 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου