Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017

Και από μηχανοδηγούς;

Τραίνα υπάρχουν, ντιζελομηχανές και ειδικά βαγόνια υπάρχουν, το cabotage έχει καταργηθεί αλλά μηχανοδηγοί νέοι εκπαιδευμένοι για την κάλυψη των αναγκών της ελεύθερης αγοράς δεν... υπάρχουν. Κάπως έτσι περιγράφουν εμπειρογνώμονες σε θέματα μεταφορών την «εικόνα»
των σιδηροδρομικών μεταφορών ανάγοντας για τους επαΐοντες στο θέμα των «δυσλειτουργιών» αναφορικά με την λειτουργία της σχολής μηχανοδηγών. Θέμα μείζονος σημασίας καθώς η έλλειψη ικανού αριθμού μηχανοδηγών φαίνεται να έχει «παγιδέψει» την ανάπτυξη των εμπορικών συρμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τουλάχιστον εντός του «ελληνικού» δικτύου. 
Και μάλιστα σε χρονική συγκυρία όπου στα Βαλκάνια οι εξελίξεις περί τα σιδηροδρομικά και τις διασυνδέσεις λιμένων τρέχουν με ταχύτητες ανάλογες των ταχυτήτων που «πιάνουν» οι συρμοί στο Ιταλικό, Γερμανικό και Γαλλικό δίκτυο. Η υπόθεση σε άλλες εποχές ίσως δεν θα είχε καμία αξία συζήτησης αλλά εσχάτως η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL) που «παραπέμπει» στην COSCO έχει καλύψει όλες τις απαιτήσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων γεγονός που επιτρέπει τη δρομολόγηση δικών της εμπορικών συρμών από και προς το λιμάνι του Πειραιά. 
Επιχειρησιακά και σε επίπεδο συνδυασμένων μεταφορών και logistics ο σιδηροδρομικός άξονας από το λιμάνι του Πειραιά, εφ όσον απαλειφθούν στρεβλώσεις που έχουν καταγραφεί, θα μπορούσε να ωθήσει το λιμάνι στις πρώτες θέσεις των εμπορικών λιμένων της Μεσογείου και ενδεχομένως να το φέρει στην πρώτη εικοσάδα της κατάταξης των λιμένων γεγονός που είναι γνωστό. 
Όπως επίσης είναι γνωστό ότι το ενδεχόμενο αυτό «τρομοκρατεί» τα λιμάνια της Β. Ευρώπης. Υπενθυμίζεται επίσης ότι η Rail Cargo Logistics Goldair είναι η πρώτη αδειοδοτημένη εταιρία με την PEARL να ακολουθεί ενώ κύκλοι της αγοράς σημειώνουν με νόημα ότι υπάρχει μεγάλο επιχειρηματικό επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο από την εσωτερική όσο και από τη διεθνή αγορά. Και τούτο καθώς είναι προφανής ο ρόλος των λιμανιών και των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας για τα συμφέροντα του διεθνούς εμπορίου. 
Άλλωστε και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και βεβαίως της Αλεξανδρούπολης που βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο επιδιώκουν την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής τους κάλυψης για λόγους εξόφθαλμα προφανείς. Να σημειωθεί τέλος ότι το προσεχές έτος θα είναι καθοριστικής σημασίας για της σιδηροδρομικές μεταφορές στην ελληνική επικράτεια με τις δύο προαναφερθείσες εταιρίες να είναι οι πρώτες που θα έχουν το δικαίωμα δρομολόγησης δικών τους συρμών.

1 σχόλιο:

  1. Όπως λέγανε κάποιοι,στα 4. Στα 4 σήμερα στον 6ο στην Καρόλου τριγυρνούσε ο επαναστάτης για να καλύψει τον γνωστό. Φοβούνται ωρέ τα παλικάρια;
    Περαστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή