Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019

Στη συντήρηση των συρμών του Ηλεκτρικού επιθυμεί να μπει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Την πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπει στο παιχνίδι της συντήρησης των συρμών των αστικών συγκοινωνιών εκδήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής πλέον εταιρείας Φίλιππος Τσαλίδης.

Με ενσωματωμένη πλέον απο προχθές την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναζητά την είσοδο και στον τομέα συντήρησης των μέσων σταθερής τροχιάς των αστικών συγκοινωνιών με φόντο τη δηλωμένη πρόθεση του υπ. Μεταφορών Κ. Καραμανλή να προχωρήσει σε πρόγραμμα συντήρησης των συρμών του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου. Μάλιστα, σε επίμονες ερωτήσεις σε χθεσινή ενημερωτική συνάντηση των δημοσιογραφών, για το αν θα ενδιαφερόταν σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς να εμπλακεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη λειτουργία τους, ο Φ. Τσαλίδης απάντησε λακωνικά πως «εμείς έχουμε άδεια λειτουργίας για αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες», ωστόσο συμπλήρωσε ότι «πρέπει να το εξετάσουμε με τη μητρική εταιρεία» (Trenitalia).

"Σύννομη η επέκταση της σύμβασης"

Αναφερόμενος στην πρόσφατη υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας με το Ελληνικό Δημόσιο για επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης 10+5 χρόνια με αποζημίωση για τις υπηρεσίες ΥΔΥ (άγονες γραμμές) ύψους 750 εκατ. ευρώ, ο CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστήριξε ότι όλα έγιναν νόμιμα, καθώς, όπως ήταν υποχρεωμένο, το Ελληνικό Δημόσιο δημοσίευσε τον Οκτώβριο του 2018 την πρόσκληση ενδιαφέροντος στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, αφού δεν ανταποκρίθηκε καμιά άλλη εταιρεία, προχώρησε η ανάθεση με την επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Να υπογραμμίσουμε πάντως πως η μη ανταπόκριση σε εκδήλωση ενδιαφεροντος δεν συνεπάγεται αυτόματα και κατοπινή διαδικασία ανάθεσης, καθώς, αν το επέλεγε, η σημερινή κυβέρνηση θα μπορούσε να προχωρήσει σε διαγωνισμό.

2,2 δισ. για επενδύσεις και... μισθούς

Ο Φ. Τσαλίδης διευκρίνισε πως δεν υπάρχει ακόμη αναλυτικό κείμενο της νέας σύμβασης, ωστόσο επιβεβαίωσε τις ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε επενδύσεις 2,2 δισ. ευρώ. Σε ερώτηση δημοσιογράφων ποιες θα είναι αυτές, ο κ. Τσαλίδης απάντησε ότι θα αφορούν νέο τροχαίο υλικό φέρνοντας ως παράδειγμα τα πέντε πρώτα τρένα ETR 470, πλήρως ανακατασκευασμένα, με μηχανές όμως που θα έχουν μηδενικά χιλιόμετρα, ενώ το 2022 θα ακολουθήσουν τα πρώτα υβριδικά τρένα, που θα λειτουργούν τόσο με ηλεκτρισμό όσο και με ντίζελ. Στο πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνονται ακόμη οι επενδύσεις σε τεχνολογία ΙΤ, η αναβάθμιση των μηχανοστασίων Θεσσαλονίκης και Αθήνας, όπως επίσης... το μισθολογικό κόστος, το υφιστάμενο όσο και 400 νέων προσλήψεων, τις οποίες ανάκοινωσε ότι θα υλοποιήσει η εταιρεία εντός πενταετίας.

Αναφορικά, τέλος, με τα μισθολογικά των εργαζομένων της ΕΕΣΣΤΥ που απορροφήθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Φ. Τσαλίδης υποστήριξε ότι θα ενταχθούν στη σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, όπως τη χαρακτήρισε, είναι «μια πολύ καλή σύμβαση για τους εργαζόμενους».


www.avgi.gr - Νίκος Μορφονιός 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου