Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

ΠΕΠ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ Aπολογισμός Δράσης 2013 - Προγραμματισμός Δράσης 2014

Οι συνάδελφοι της ΠΕΠ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ μας στείλανε και εμείς δημοσιεύουμε τον απολογισμό δράσης του Σωματείου για το 2013 και τον προγραμματισμό δράσης για το 2014 .

Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι,

Πραγματοποιούμε σήμερα την Ετήσια Συνέλευση των Αντιπροσώπων του Σωματείου μας. Εκ μέρους του Δ.Σ. σας καλωσορίζω και πιστεύω ότι θα προσπαθήσουμε όλοι να συμβάλλουμε να αναδειχθούν τα προβλήματα του κλάδου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, και ότι θα διεξαχθεί γόνιμος και

εποικοδομητικός διάλογος και με οδηγό τα συμπεράσματα και τις αποφάσεις που θα ληφθούν, να βαδίσουμε στη νέα χρονιά.  Η χρονιά που πέρασε ήταν μία δύσκολη περίοδος για τον κλάδο και για όλους τους σιδηροδρομικούς. Μία χρονιά με πολλές αλλαγές, με την ένταξη στο ενιαίο μισθολόγιο, με όριο στην υπερεργασία και στην νυχτερινή υπερωρία, την ένταξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ με κλείσιμο προφορών τον Σεπτέμβριο για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , μία κυβέρνηση αλαλούμ που παίρνει αποφάσεις με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου με αποτέλεσμα όλα αυτά να έχουν δημιουργήσει σύγχυση  ανασφάλεια και αβεβαιότητα στους σιδηροδρομικούς.
                                                 TΡAINΟΣΕ
Σήμερα έχουμε μία ΤΡΑΙΝΟΣΕ με πολλά προβλήματα στο τροχαίο υλικό να κυκλοφορεί  σε μία υποδομή απαράδεκτη και να προσπαθεί να πραγματοποιεί μεταφορές σε επιβάτες και εμπορεύματα. Έχουμε μία κυβέρνηση να προσπαθεί να την απαξιώνει και απέναντι τους εργαζομένους να αντιστέκονται και να αγωνίζονται να την κρατήσουν όρθια και σε κάποιο επίπεδο. 
Εμείς δεσμευόμαστε ότι θα αγωνιστούμε για ενιαίο και δημόσιο σιδηρόδρομο με στρατηγικούς συμμάχους να λειτουργεί έτσι ώστε να εξυπηρετεί τον ελληνικό λαό στις μεταφορές και τις μετακινήσεις. Θα πιέζουμε και θα πείθουμε την κυβέρνηση και την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι μόνο έτσι θα υπάρξει ανάπτυξη και θέσεις εργασίας. Για τον λόγο αυτό πρέπει όλοι μαζί να ανατρέψουμε τέτοιες πολιτικές.
Το αλαλούμ συνεχίζεται στο ασφαλιστικό, στην περίθαλψη. Αυτή η πολιτική θυμίζει το θεατρικό έργο η Βαβυλωνία. Συνεχίζουν το έργο τους και στα εργασιακά καταργώντας ΣΣΕ απολύοντας με ξαφνικούς θανάτους ΕΡΤ-ΔΕΚΟ-ΟΣΕ-Αμυντικά Συστήματα, με διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απολύσεις.

                                            Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Την χρονιά αυτή οι προκλήσεις ήταν μεγάλες αλλά μέσα από την κρίση τα μνημόνια και τις δυσκολίες καταφέραμε να ελιχθούμε και να ανεβάσουμε τον κλάδο σε ένα σοβαρό επίπεδο και θα πρέπει να τον κρατήσουμε εκεί γερά και δυνατά.
Με αλλεπάλληλες ενέργειες, πιέσεις και συναντήσεις με τους Υπουργούς Μεταφορών και τις διοικήσεις καταφέραμε να υλοποιήσουμε τους εξής στόχους:

Πιστοποίηση προσωπικού
Αλλαγή του άρθρου 93, από Προσωπικό Εξυπηρέτησης Πελατών σε Διεύθυνση  Ελέγχου και Κίνησης Αμαξοστοιχιών
Εκπαίδευση στις σήραγγες
Ανθυγιεινό και επικίνδυνο στο ανώτατο κλιμάκιο
Οργανόγραμμα ώστε να έχουν οι συνάδελφοι οργανική θέση
Στολές
Αλλαγή ξενοδοχείου , καλύτερη διαμονή συναδέλφων
Άνοιγμα της σχολής με στόχο την σωστή επάνδρωση των Αμαξοστοιχιών
Αλλαγή καταστατικού έτσι ώστε το σωματείο να είναι πιο αντιπροσωπευτικό σε ειδικότητες και πιο δυναμικό
Υπόλογοι, παραλαβή εμπορικών αμαξοστοιχιών και έτσι διευρύναμε τις θέσεις εργασίας
Αυτοδιοίκητο του κλάδου
Δευτερογενής έλεγχος επί παντός  επίσης με σοβαρότητα και επαγγελματισμό
Φαρμακεία στις αμαξοστοιχίες λύνοντας προβλήματα καθημερινότητας του κλάδου
Υποδομή παραλαβής στον ΑΙΡ
Αίτηση εξαίρεσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ΤΑΙΠΕΔ και από τα τρία σωματεία ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΠΕΠΕ, ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
BLOG του σωματείου για ενημέρωση των συναδέλφων
Εξώδικο για τις αργίες να δίνονται ρεπό
Η κράτηση του ενιαίου μισθολογίου σε 18 μήνες

Συναδέλφισσες- Συνάδελφοι,

Δεν πετύχαμε όλους τους στόχους αλλά συνεχίζουμε να ασκούμε πιέσεις. Υπάρχουν βέβαια λάθη παραλήψεις και αδυναμίες. Οι προσπάθειες δεν σταματάνε εδώ, εμείς ζητάμε την στήριξη σας να συνεχίσουμε  με θέσεις και τεκμηριωμένες προτάσεις να αποκρούσουμε τις δυσκολίες  τα προβλήματα που υπάρχουν και έρχονται έτσι ώστε να πετύχουμε στον στόχο μας που δεν είναι άλλος από :  
                               ΕΝΑΝ ΕΝΙΑΙΟ – ΔΗΜΟΣΙΟ  ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ

Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                   Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ                                      ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΚΟΥΤΕΛΑΣ


                                                   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ 

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,

                 Το ΣΤΑ διεξάγεται σε μία περίοδο πρωτόγνωρη για το σύνολο του Ελληνικού λαού και εμείς είμαστε εδώ σήμερα ενώπιον σας να αποτιμήσουμε τα πεπραγμένα της χρονιάς που πέρασε αλλά και να συνεκτιμήσουμε τα καινούρια δεδομένα.
                Η ανεργία ξεπέρασε το 28% και σκαρφαλώνει ολοένα πιο ψηλά, τα λουκέτα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις  που αποτελούσαν την ραχοκοκαλιά της Ελληνικής οικονομίας είναι πλέον ο κανόνας σε μία αγορά , η φτώχεια η εξαθλίωση πολλαπλασιάζονται ραγδαία. Η ανασφάλεια πλανάται πάνω από τα κεφάλια όλων. Όσοι έχουμε ακόμα εργασία.

               Οι σιδηροδρομικοί ήμασταν οι πρώτοι που αποτελέσαμε τα πειραματόζωα των εταίρων μας και οι πρώτοι που βιώσαμε στο πετσί μας τις πρωτόγνωρες αλλαγές με την εφαρμογή του νόμου 3891/2010 γνωστό και ως νόμο Ρέππα. Αφού με την δυσφήμιση του επαγγέλματος μας έκλεισαν το 1/3 του δικτύου και μετέταξαν εθελοντικά     και υποχρεωτικά 386 συναδέλφους πολλοί εκ των οποίων σήμερα που μιλάμε τίθενται   σε καθεστώς διαθεσιμότητας-κινητικότητας δηλαδή βρίσκονται στον προθάλαμο της απόλυσης ενώ ολοένα οι αποδοχές μας μειώνονται φτάνοντας  έως και 60%.

               Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί το μέγεθος των προβλημάτων που θα προέκυπταν από την υπογραφή του 1ου μνημονίου τον Μάιο του 2010. Σήμερα όλοι καταλαβαίνουμε ότι το 2013 δεν είναι ούτε 2010 ούτε 2007. Όλοι μας βλέπουμε την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας και αυτό φαίνεται στο πλαίσιο των διεκδικήσεων μας. Κανείς δεν συζητά για αυξήσεις, κανείς δεν μιλά για τον περιβόητο μέσο όρο των αποδοχών των Ευρωπαίων ; κανείς δεν διεκδικεί οφίτσια  για τον κλάδο του, κανείς δεν βάζει μπροστά και πάνω από όλα το συμφέρον.
                Οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες και πολλές φορές βρεθήκαμε πίσω από αυτές χωρίς σχεδιασμό και συνεχώς σε θέση άμυνας. Δυστυχώς ακόμη και σήμερα βλέπουμε να πραγματοποιείται μία ολομέτωπη επίθεση από την κυβέρνηση στα τελευταία βασικά δικαιώματα μας.
                Μέσα σε αυτό το αβέβαιο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον με τους συναδέλφους μας να δοκιμάζονται σκληρά από την νεοφιλελεύθερη πολιτική που πιστά ακολουθεί η κυβέρνηση καλούμαστε να διαμορφώσουμε και να συμφωνήσουμε ένα κοινό ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ που θα μας δώσει έπειτα από αγώνες τουλάχιστον ένα θετικό αποτέλεσμα , που στα μάτια όλων μας φαντάζει ως απίθανο γεγονός.

                    Μπορούμε άραγε να το πετύχουμε;  Υπάρχει τρόπος;

                Υπάρχει συνάδελφοι αρκεί να βάλουμε στην άκρη αυτά που μας χωρίζουν και να συμφωνήσουμε σε αυτά που μας ενώνουν. Μπορούμε και πρέπει να πετύχουμε αρκεί να ξεχάσουμε το Εγώ και να προτάξουμε το Εμείς.
                Αυτό το ΣΤΑ συναδέλφισσες και συνάδελφοι είναι το κρίσιμο και το πιο καθοριστικό για την ιστορία του κλάδου μας. Σε αυτό    δεν μπορεί να βλέπουμε κοντόφθαλμα. Πρέπει να συζητήσουμε και να αναζητήσουμε τους τρόπους και τον δρόμο, τον συνδικαλιστικό, τον πολιτικό, τον νομικό, ΩΣΤΕ να διασφαλίσουμε τους παρακάτω βασικούς στόχους:

1)     Αλλαγή πολιτικής
2)     Διασφάλιση των θέσεων εργασίας μέσα στην εταιρεία μας
3)     Ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις με υπογραφή Σ.Σ.Ε που θα σέβεται     την ιδιαιτερότητα του κλάδου μας 
4)     Χιλιομετρικές αποζημιώσεις
5)     Διανυκτερεύσεις
6)     Αλλαγή καταστατικού

               Αυτό το εξάπτυχο πρέπει να είναι ο άμεσος βραχυπρόθεσμος στόχος του σωματείου μας χωρίς βέβαια να ξεχνάμε και να απεμπολούμε αυτά που χάσαμε τα τελευταία 4 χρόνια και τα οποία πρέπει να τα βάζουμε στο διεκδικητικό πλαίσιο. Άλλωστε κάθε Πρόγραμμα Δράσης διεκδικεί για τους εργαζόμενους με την συμμετοχή των εργαζομένων.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

ü      ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ
ü      ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΠΡΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
ü      ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
ü      ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΚΣΥΝΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
ü      ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ
ü      ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

               Χρόνια τώρα κυβερνήσεις και υπουργεία δεν κατάφεραν ποτέ να εκπονήσουν  ένα ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ για τον σιδηρόδρομο στην πατρίδα μας. όλα τα σχήματα που επέλεγαν κινούνταν σε πειραματικά πρότυπα που όπου και αν εφαρμόστηκαν απέτυχαν, επιτείνοντας έτσι τα λειτουργικά και διαχειριστικά αδιέξοδα στον οργανισμό. Η συντριπτική πλειοψηφία των manager το μόνο που έβλεπε μπροστά της σε αγαστή συνεργασία με τους πολιτικούς της προϊσταμένους ήταν μελέτες-προμήθειες ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ , αδιαφορώντας πλήρως για την ασφάλεια των επιβατών και της κυκλοφορίας.
            Είναι ευθύνη όλων μας το βραχυπρόθεσμο σχέδιο δράσης που σας καταθέτω να υλοποιηθεί και να πετύχει.
            Είναι ευθύνη όλων μας να συμφωνήσουμε με την διαφορετικότητα που μας διακρίνει να εκπονήσουμε και να υλοποιήσουμε ένα σχέδιο που θα αποδώσει  καρπούς, που θα έχει επιτυχίες, που θα καλύπτει αυτά που μας ενώνουν.

"όποιο πράγμα εκπληρώνει τον σκοπό του είναι αγαθό"

                                                                           Αριστοτέλης

ΓΙΑ ΤΗΝ Π.Ε.Π.Α.
 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                    Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
             ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ                                 ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΚΟΥΤΕΛΑΣ

1 σχόλιο:

  1. Να ήσασταν και στη θέση να ενημερώνατε τους συναδέλφους μέλη σας και μεταταχθέντες για τις δικαστικές αποφάσεις που κατά καιρούς τελεσιδικούν και πληρώνονται,τι καλά που 'θάτανε! Και εξηγούμαι.Υπάρχουν κάποια στιγμή στο ταμείο του τέως Ο.Σ.Ε. και της ΤΡΕΝΟΣΕ ονομαστικές καταστάσεις υπηρετούντων και μεταταγμένων συναδέλφων,αφορώσες στην πληρωμή τους, από από τελεσίδικες αποφάσεις διάφορων αγωγών, την ύπαρξη των οποίων μαθαίνουμε από την καλή θέληση και φιλοτιμία κάποιων φίλων,χωρίς όμως να γνωρίζουν να μας πληροφορήσουν περί ποίας υπόθεσης πρόκειται πότε και πως θα καταβληθεί το επιδικασμένο ποσό και όλα αυτά την εποχή του διαδικτύου με τις τόσες εφαρμογές της κινητής τηλεφωνίας και τόσων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.Δεν θα μπορούσε και δεν υποχρεώνετε το δικηγορικό γραφείο που έχει αναλάβει την κάθε υπόθεση να ενημερώνει σε κάθε στάδιο της εξέλιξης της τον πελάτη-Σωματείο του?και Αυτό με τη σειρά του τα μέλη του ώστε να μη λειτουργούμε σαν επαίτες στην άγνοια και την ένδοια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή