Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Eπερώτηση στην Βουλή για την συντήρηση του δικτύου απο τους Ανεξάρτητους Έλληνες

Δημοσιεύουμε την επερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Ραχήλ Μακρή για την παραχώρηση της συντήρησης του σιδηροδρομικούυ δικτύου σε ιδιώτες.

ΘΕΜΑ: «Υφίσταται ορθή πολιτική εξασφάλισης των δημοσίων εσόδων από την διαχείριση των υλικών και άυλων υποδομών της Χώρας μας;»
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του έντυπου και του ηλεκτρονικού τύπου η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών προτίθεται να αναθέσει για περίοδο που φτάνει τα 10 έτη τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου έναντι
ποσού 350 εκ ευρώ. Τα ετήσια έσοδα από την δραστηριότητα αυτή υπολογίζονται σε 45 έως 50 εκ. ευρώ. Εάν δεχτούμε τη δεκαετή περίοδο του συμβολαίου ο ιδιώτης θα έχει εξασφαλισμένα έσοδα 10 με 15 εκ ευρώ το χρόνο ήτοι 830.000 έως 1.250.000 ευρώ το μήνα.
Ως καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός θα έχετε κάποια οικοτεχνική μελέτη ή μελέτη σκοπιμότητας δυνάμει της οποίας προτίθεστε να λάβετε αυτή την απόφαση. Μελέτη που θα υπολογίζει την πιθανότητα να παραμείνει η συντήρηση του δικτύου στο δημόσιο, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα 450 άτομα που ασχολούνται σήμερα με την συντήρηση και να εξοικονομηθούν χρήματα από την αγορά ή την μακρόχρονη ενοικίαση των απαιτούμενων μηχανημάτων, που θα εξασφαλίζουν εργασία σε Ελληνικά χέρια, τονώνοντας το εισόδημα των οικογενειών του τόπου μας. 
Βέβαια λαμβάνοντας υπόψη ότι για την παραχώρηση των ψηφιακών συχνοτήτων υφίστατο μελέτη που κοστολογούσε το σύνολο της υπηρεσίας στα 715 εκ ευρώ και το υπουργείο δέχτηκε να παραχωρήσει το ψηφιακό φάσμα μόνο για 18 εκ ευρώ, δεν γνωρίζουμε εάν οι μελέτες που πληρώνει ο Ελληνικός Λαός αξιοποιούνται, όταν δεν συμφέρουν κάποιους ιδιώτες.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
 
α) Υπάρχει οικονομοτεχνική μελέτη, δυνάμει της οποίας αναθέτετε την συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου σε ιδιώτες; 
β) Ποια οικονομικά δεδομένα αποκλείουν την δυνατότητα αξιοποίησης των στελεχών του διαχειριστή υποδομής με την αγορά ή την μακρόχρονη ενοικίαση του απαιτούμενου εξοπλισμού ή με την πρακτική των υπεργολαβιών να αναλάβουν την συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου με πολύ μικρότερο κόστος από τον ιδιώτη εξοικονομώντας πολύ περισσότερα χρήματα για το Ελληνικό δημόσιο;
α) Η συντήρηση του δικτύου είναι η βασική αποστολή του διαχειριστή υποδομής. Η ανάθεση της σε ιδιώτες αποτελεί την προκαταρτική ενέργεια απαξίωσης και συρρίκνωσης του ΟΣΕ, ο οποίος μέχρι στιγμής εγγυάται τον δημόσιο χαρακτήρα του σιδηροδρομικού δικτύου. Η απώλεια των αρμοδιοτήτων του αποτελεί το πρώτο βήμα αναθεώρησης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του σιδηροδρομικού δικτύου;

β) Η απώλεια 700 εκατομμυρίων ευρώ από την παραχώρηση του ψηφιακού φάσματος και πιθανών 150 εκατομμυρίων ευρώ εσόδων από την συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί επιτυχία; Εάν ναι εντάσσεται στην προσπάθεια ανάτασης των δημοσίων οικονομικών ή στην απώλεια των πραγματικών εσόδων του δημοσίου για να καταστεί η Χώρα αιώνια υπόδουλη στο καθεστώς τροικανής ελεημοσύνης;

Αθήνα,   11-4-2014
  
Η ΕΡΩΤΩΣΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ


Ραχήλ Μακρή

Πηγή το blog της ΠΟΣ

2 σχόλια:

  1. άλλα αντί άλλων ή αλλιώς "τρικυμία εν της Ραχήλ τω κρανίω"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και βέβαια υπάρχει οικονομοτεχνική μελέτη. Μόνο που τη ζητάτε από λάθος ανθρώπους... καλύτερα να τη ζητήσετε από τους Εργολάβους κατευθείαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή