Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Με γνώμονα την ικανοποίηση των αναγκών του κεφαλαίου

Πηγή: "Ριζοσπάστης"
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΛΑΥΡΙΟΥ
Τα συμφέροντα των εφοπλιστών και των μονοπωλίων των logistics στο επίκεντρο του έργου
Με γνώμονα την εξυπηρέτηση όχι των υπαρκτών λαϊκών αναγκών, αλλά των
εφοπλιστών της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, καθώς και των «επενδυτών» στη διαμετακόμιση, συνολικά της «εφοδιαστικής αλυσίδας» (logistics), θα «τρέξει» και το νέο έργο της επέκτασης του προαστιακού σιδηρόδρομου έως το λιμάνι του Λαυρίου, όπως επιβεβαιώνεται από όσα ανέφερε χτες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοΐδης.

 Ακριβώς γι' αυτό, ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με το έργο αυτό, ο υπουργός αρνήθηκε να δώσει απαντήσεις στις συγκεκριμένες ερωτήσεις που του έθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Σπ. Χαλβατζής, για τους όρους κατασκευής του, το καθεστώς εκμετάλλευσης και ιδιοκτησίας, το ύψος των εισιτήριων κ.ά.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός ρωτήθηκε τα εξής από τον βουλευτή του ΚΚΕ:«Πώς θα πραγματοποιηθεί αυτό το έργο; Θα προχωρήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα); Ποιος θα το εκμεταλλεύεται; Υπάρχει σχεδιασμός, προγραμματισμός για μελλοντική εκχώρησή του; Θα ενταχθεί στην εκμετάλλευση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία κινείται στη γραμμή τού να πωληθεί; Θα έχει φτηνά εισιτήρια;».

Ο Σπ. Χαλβατζής ξεκαθάρισε ότι «δεν είμαστε αντίθετοι με την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Θα συνδέει λιμάνια, θα αναπτυχθεί η δραστηριότητά του. Το ΚΚΕ ανέκαθεν ήταν υπέρ της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου. Στηρίζαμε πάντοτε την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και μάλιστα των μέσων σταθερής τροχιάς» ωστόσο, όπως τόνισε, το θέμα είναι ποιον θα εξυπηρετεί το έργο. Εκανε ειδική αναφορά στον ΟΣΕ, σημειώνοντας ότι«υπάρχει μια πλούσια εμπειρία, από τον ΟΣΕ, λόγου χάρη για την κατασκευή. Υπήρχε πάντα μια ικανή οργάνωση. Εμείς θα επιμείνουμε στην ανάγκη να ενσωματωθεί η ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ, αφού έχει ο ΟΣΕ αυτή τη δυνατότητα». Ο βουλευτής του ΚΚΕ έθεσε και το θέμα της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής, σημειώνοντας ότι «το ζήτημα των ανισόπεδων διαβάσεων είναι πολύ σημαντικό».

Οσον αφορά αυτή καθαυτή την επέκταση του προαστιακού, πρόκειται για την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής διπλής κατεύθυνσης μήκους 32 χιλιομέτρων, η οποία θα ξεκινάει από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου. Θα έχει 10 στάσεις και 2 σταθμούς, ενώ όπως αναφέρθηκε χτες υπολογίζεται ότι ο χρόνος που θα χρειάζεται ο επιβάτης για την μετακίνησή του από το Κορωπί θα είναι 17 λεπτά.

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί το 2020, ενώ μέσα στο 2015 προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες. Δείχνοντας ποιοι θα είναι οι πραγματικά ωφελημένοι ανέφερε: «Τα δίκτυα έχουν πολύ μεγάλη αξία για τη χώρα μας, διότι πρόκειται για μια χώρα τουριστική και μια χώρα που έχει συγκεντρώσει δυστυχώς το 40% του πληθυσμού της στο μητροπολιτικό κέντρο Αττικής και μια χώρα που το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνει επίκεντρο της μεταφοράς προϊόντων και από θαλάσσης και μέσω σιδηροδρόμου. Ηδη ξεκίνησε από τον Πειραιά και το Λαύριο θα αποτελέσει ακόμη ένα επίκεντρο δραστηριοτήτων logistics και διαμεταφορικών λειτουργιών. Συνεπώς ο στόχος είναι μεγάλος και μεγάλη είναι και η πρόκληση για την Ανατολική Αττική και για την Ελλάδα συνολικότερα».

1 σχόλιο:

  1. Για τους επιβάτες υπάρχει και το ΚΤΕΛ Αττικής. Κανείς από την Κυβέρνηση, ιδώς του ΝΔ τμήματος, δεν θέλει επέκταση σιδηροδρόμου προς οπουδήποτε. Διαχρονικά προστάτευαν, ιδίως η "Αγία Οικογένεια" τους αυτοκινητιστές, που ουκ ολίγες φορές, έχουν τιμήσει τα μέλη της και τους συν αυτώ, όπως τον Κωστή Χατζηδάκη, γνωστό από τα έργα του στην Ευρωπαϊκή Ένωση εναντίον ΟΣΕ και Ολυμπιακής. Όταν ανέλαβε το Υπουργείο από τον Λιάπη, το πρώτο έργο του ήταν να σταματήσει την επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο, που λίγους Μήνες πρίν εξήγγειλε σε ημερίδα στο Λαύριο ο Μισέλ. "Θα γίνει με ΣΔΙΤ" είπε και το τελείωσε! Η μη επέκταση προς Λαύριο και Πάτρα είναι δέσμευση προς τα ΚΤΕΛ ότι δεν θα ολοκληρωθούν πριν το έτος αυτό, που είναι το τελευταίο του αποκλειστικού δικαιώματος τους για υπεραστική οδική συγκοινωνία. Παρά τους Νόμους που παίρνουν και τις πιέσεις της Τρόϊκας (για τα συμφέροντα των ξένων μεταφορικών επιχειρήσεων Ariva, Conexxion, Hermes κλπ, κόπτονται αυτοί) η απελευθέρωση δεν υφίσταται ακόμα. Τότε λήγει και η ημιπερίοδος απόσβεσης των επιδοτημένων νέων λεωφορείων που αγόρασαν, οι ευνοημένοι από αυτούς, 4-5 χρόνια μετά το 2004, που είχαν ξαναλλάξει το στόλο, πάλι με την ίδια επιδότηση.
    Αν δεν πιέσουν Εφοπλιστές και Μεταφορείς, τραίνο στο Λαύριο ουδέποτε θα πάει. Ούτε μετά το 2020, ούτε μετά από 100 χρόνια. Το ενδιαφέρον της Κυβέρνησης για το λαό και τη μεταφορά του δεν υφίσταται. Φαίνεται από την κατάσταση που έφτασαν το σιδηρόδρομο γενικά και διακομματικά. Βλέπετε και οι Κυβερνητικοί ΠΑΣΟΚοι, πιάστκαν και απέκτησαν και αυτοί μετοχές στα ΚΤΕΛ. Το σημερινό χάλι του Σιδηροδρόμου δεν υπήρχε ούτε πριν το 1981, ούτε πριν έρθουν οι Adtranz. Όποιοι δεν το βλέπουν, απλά εθελοτυφλούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή