Της Χαράς Τζαναβάρα- efsyn.gr
35 εκατ. ευρώ επιπλέον ζητούν οι εργολάβοι για έργα σε οκτώ σημεία όπου ο αυτοκινητόδρομος συναντά τη γραμμή του τρένου. Συμπληρωματική σύμβαση ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών.
Επτά μήνες μετά την επικύρωση από τη
Βουλή των νέων συμφωνιών για τα έργα στους αυτοκινητόδρομους, το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζει… συμπληρωματική σύμβαση για την Ολυμπία Οδό! Οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει την κατασκευή της Κορίνθου – Πατρών ζητούν επιπλέον 35 εκατ. ευρώ για εργασίες σε οκτώ σημεία όπου ο αυτοκινητόδρομος συναντά τη σιδηροδρομική γραμμή. Υποστηρίζουν, μάλιστα, ότι αν κατασκευαστούν με χωριστή σύμβαση, θα κοστίσουν πάνω από 60 εκατ. ευρώ.
Εμμέσως, οι εργολάβοι της Κορίνθου – Πατρών «ζητούν και τα ρέστα» από το Δημόσιο, αφού θεωρούν ότι ευθύνες γι' αυτό το πρόβλημα έχει η ΕΡΓΟΣΕ, που δεν έχει προχωρήσει στην κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας στο τμήμα Κιάτο – Πάτρα.
Βεβαίως, «ξεχνούν» ότι με βάση την αρχική σύμβαση του 2007 ο αυτοκινητόδρομος έπρεπε να είναι έτοιμος στα τέλη του 2012. Πρόσφατα, πάντως, υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την Ολυμπία Οδό και πλέον το θέμα βρίσκεται στα χέρια του υπουργού Υποδομών για την προώθηση συμπληρωματικής σύμβασης.
Θεσμική ρύθμιση απαιτείται και στον νέο αυτοκινητόδρομο Αντίρριο – Γιάννενα, αφού το ΣτΕ επέβαλε την κατασκευή σήραγγας στην περιοχής της Κλοκόβας, που αυξάνει το κόστος των έργων κατά 100 εκατ. ευρώ, ενώ δεν είναι γνωστό το κόστος της συνέχισης του αυτοκινητόδρομου ώς το φυλάκιο της Κακαβιάς, στα ελληνο-αλβανικά σύνορα.
Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης, μιλώντας χθες στην επιτροπή της Βουλής και ενώπιον δημάρχων της Ανατολικής Αττικής, ξεκαθάρισε ότι η επέκταση του δικτύου του προαστιακού από το Κορωπί ώς τη Λαυρεωτική, μήκους 32 χλμ., θα γίνει με βάση την πρόταση για τρένα χαμηλής ταχύτητας, έως 120 χλμ. την ώρα, που έχει εισηγηθεί ο ΟΣΕ. Μετέθεσε για το 2020 το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου στον βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ανέφερε ότι υπάρχουν σχέδια για επέκταση του σιδηρόδρομου στον «νεκρό» άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. Για τον κλάδο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, που ανακαινίστηκε το 2004, λειτούργησε για μικρό χρονικό διάστημα και έκλεισε λόγω μνημονίων, είπε ότι εξετάζεται να ενεργοποιηθεί ως τουριστικό δίκτυο.
Κιάτο – Ροδοδάφνη
Νέα εμπλοκή ανέκυψε με τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη του προαστιακού, με προϋπολογισμό 273 εκατ. ευρώ. Το έργο, με απόφαση της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, ανατέθηκε σε κοινοπραξία με επικεφαλής τη ΜΕΤΚΑ. Οι υπόλοιπες εταιρείες προσέφυγαν στο ΣτΕ και δεν δικαιώθηκαν, αλλά προχώρησαν σε νέα προσφυγή ζητώντας την ανάκληση της εγκριτικής απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Προβλήματα υπάρχουν και στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής. Το έργο χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους στο τμήμα Κιάτο – Διακοφτό και από το ΕΣΠΑ στο κομμάτι Διακοφτό – Ροδοδάφνη. Η εμπλοκή οφείλεται στο υπουργείο Περιβάλλοντος, που δεν ενέκρινε εγκαίρως τους περιβαλλοντικούς όρους. Το σιδηροδρομικό δίκτυο στη βόρεια Πελοπόννησο θα ολοκληρωθεί με άλλη εργολαβία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο τα έργα κατασκευής της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Ψαθόπυργος – Αγιά και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Αγιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου