Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Απεργιακό μπλακάουτ στην Πορτογαλία εναντια στις ιδιωτικοποιήσεις σε σιδηρόδρομο κ αερομεταφορες

Απεργίες στον νευραλγικό τομέα των μεταφορών ζώνουν μια ακόμα χώρα του "νότιου" μνημονιακού success story, την Πορτογαλία, όπου η δεξιά κυβέρνηση του πρωθυπουργού Πέδρο Πάσους Κοέλιο συνεχίζει απτόητη την εφαρμογή το ολέθριου σχεδίου της τρόικας για μαζικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.

Οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες παρέλυσαν χθες λόγω της νέας 24ωρης απεργίας που κήρυξαν οι σιδηροδρομικοί κατά της ιδιωτικοποίησης της Comboios de Portugal (CP), της δημόσιας επιχείρησης σιδηροδρόμων, ενώ με την σειρά τους οι πιλότοι της ΤΑΡ, του εθνικού αερομεταφορέα της Πορτογαλίας, μιας από τις αρχαιότερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, αποφάσισαν να κατέβουν σε δεκαήμερη απεργία (!) ξεκινώντας από την Πρωτομαγιά, διαμαρτυρόμενοι για τον ίδιο λόγο.
Χάος επικράτησε σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πορτογαλίας, καθώς μόνον ένας συρμός στους δύο κυκλοφόρησε χθες, παραλύοντας κυριολεκτικά τις συγκοινωνίες με τρένο. Η απεργία επηρέασε κυρίως τις μεταφορές στα αστικά κέντρα, στην πρωτεύουσα Λισσαβώνα και στο Πόρτο και σε μικρότερο βαθμό τις περιφερειακές σιδηροδρομικές γραμμές.
Η Ομοσπονδία συνδικάτων των Μεταφορών και Επικοινωνιών (Fectrans) κήρυξε την απεργία σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την ιδιωτικοποίηση, η οποία ανακοινώθηκε στα τέλη Μαρτίου, της θυγατρικής των πορτογαλικών σιδηροδρόμων που ειδικεύεται στη μεταφορά φορτίων (CP Carga) και της εταιρείας συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου (Emef). Οι ιδιωτικοποιήσεις "συμβάλλουν στην καταστροφή του σιδηροδρομικού τομέα" κατήγγειλε ο εκπρόσωπος του συνδικάτου Ζοζέ Μανουέλ Ολιβέιρα.
Ιδιωτικοποιήσεις παντού
Χθες απήργησαν επίσης οι υπάλληλοι της εταιρείας διαχείρισης του οδικού δικτύου Estradas de Portugal (EP) καταγγέλλοντας τη συγχώνευση της εταιρείας τους με μια άλλη εταιρεία, τη Refer, την οποία ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση στις αρχές του μήνα. Η κυβέρνηση Κοέλιο ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο την ιδιωτικοποίηση των μέσων μαζικής μεταφοράς στο Πόρτο, τη μεγάλη πόλη του πορτογαλικού Βορρά, και στη συνέχεια, φέτος τον Μάρτιο, και της Λισσαβώνας.
Στο πλαίσιο της ίδιας πολιτικής επανέφερε το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της εθνικής αεροπορικής εταιρείας TAP Portugal, καθώς η πρώτη απόπειρα απέτυχε. Οι πιλότοι της εταιρείας ψήφισαν προχθές υπέρ της προκήρυξης απεργίας δέκα ημερών, αρχής γενομένης την Πρωτομαγιά, καταγγέλλοντας τα σχέδια ιδιωτικοποίησης.
"Η κυβέρνηση προτιμά να ξεπουλήσει τον εθνικό αερομεταφορέα σε ξένα ιδιωτικά συμφέροντα" κατήγγειλε το Συνδικάτο Πιλότων της Πολιτικής Αεροπορίας (SPAC) σε ανακοίνωσή του. Οι πιλότοι μέμφονται τη διοίκηση της εταιρείας διότι παραβιάζει μια επιχειρηματική ρήτρα η οποία προέβλεπε ότι οι εργαζόμενοι θα διατηρήσουν το 10% ως 12% του μετοχικού κεφαλαίου σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης της TAP, καθώς και διότι δεν επανέφερε σε ισχύ τα επιδόματα προϋπηρεσίας, η καταβολή των οποίων είχε ανασταλεί το 2011.
"Η διοίκηση της TAP και η κυβέρνηση θέλουν να αυξήσουν τα κέρδη των επενδυτών και τα πριμ των διευθυντικών στελεχών πίσω από τις πλάτες των πιλότων" της TAP, προσέθεσε το SPAC στην ίδια ανακοίνωσή του. Η κυβέρνηση είχε αποφασίσει στα μέσα Νοεμβρίου να διαθέσει προς πώληση το 66% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, μετά την αποτυχία της πρώτης προσπάθειας αποκρατικοποίησης τον Δεκέμβριο του 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου