Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Σκοπίων - Βελιγραδίου - Κεντρικής Ευρώπης, που βρίσκεται εκτός λειτουργίας από τις 28 Μαρτίου, έπειτα από τον εκτροχιασμό
εμπορικής αμαξοστοιχίας στην περιοχή της Γέφυρας, έξω από τη Θεσσαλονίκη, λόγω διάβρωσης του εδάφους από τις απανωτές βροχοπτώσεις, σύμφωνα με το «Έθνος».
Στις τρεις εβδομάδες που δεν λειτουργεί η γραμμή, έχουν ουσιαστικά διακοπεί τα δρομολόγια των επιβατικών αμαξοστοιχιών μεταξύ Θεσσαλονίκης, Σκοπίων και Βελιγραδίου, ενώ οι εμπορευματικές μεταφορές προς την Κεντρική Ευρώπη εκτελούνται μέσω της Βουλγαρίας.
Σύμφωνα με πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το συνολικό κόστος του γεγονότος αυτού υπολογίζεται σε 500.000 ευρώ. Περίπου στις 200.000 ευρώ εκτιμάται η επιβάρυνση του ΟΣΕ, η οποία περιλαμβάνει το κόστος αποκατάστασης της υποδομής της γραμμής, καθώς και το επιπλέον κόστος για τη μεταφορά των εμπορευμάτων μέσω Βουλγαρίας.
Η γραμμή μέσω Σόφιας εισέρχεται στη Σερβία και συναντά τον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης - Κεντρικής Ευρώπης στο Βελιγράδι, ενώ μεταφορά εμπορευμάτων μέσω αυτής σημαίνει καθυστέρηση περίπου 10 ωρών.
Εξακολουθεί, πάντως, να είναι συμφέρουσα για τους πελάτες του Οργανισμού, σε σύγκριση με τη διά θαλάσσης μεταφορά. Το επιπλέον ποσό των 300.000 ευρώ αφορά το κόστος των εμπορευμάτων που καταστράφηκαν κατά τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας στις 28 Μαρτίου και θα επιβαρύνει όμως τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Ομως οι εμπορευματικές μεταφορές προς την ΠΓΔΜ, που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τη διαδρομή μέσω Βουλγαρίας, έχουν διακοπεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αφορούν κυρίως κάποια φορτία σιδηρομεταλλεύματος, που θα μεταφερθούν στον προορισμό τους με καθυστέρηση, μόλις αποκατασταθεί η γραμμή. Ταυτόχρονα θα ξεκινήσουν και πάλι τα επιβατικά δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης - Σκοπίων - Βελιγραδίου, τα οποία δεν είχαν μεγάλη πληρότητα στο διάστημα διακοπής της συγκοινωνίας.
Το ατύχημα συνέβη το πρωί του Σαββάτου, 28 Μαρτίου, στο ύψος του χωριού Γέφυρα, 29 χιλιόμετρα μακριά από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και οφείλεται στη διάβρωση της υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής από τις σφοδρές και συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις εκείνων των ημερών.
Από τα 34 βαγόνια της μισθωμένης από την COSCO εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ήταν φορτωμένη με πάνελ και άλλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό με προορισμό την Ουγγαρία, εκτροχιάστηκαν τα 26, καθώς και η μηχανή του συρμού, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν οι δύο μηχανοδηγοί, ευτυχώς ελαφρά.
Από τύχη, μάλιστα, αποτράπηκε μια σιδηροδρομική τραγωδία με απρόβλεπτες συνέπειες, καθώς δύο ώρες μετά τον εκτροχιασμό του εμπορικού συρμού θα περνούσε από το σημείο επιβατικό τρένο με δεκάδες επιβάτες, που θα ξεκινούσε από τη Γευγελή της ΠΓΔΜ με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Οι εικόνες του εκτροχιασμένου τρένου τρομάζουν, με τα βαγόνια να σχηματίζουν σωρούς από σίδερα, και μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κανείς τι θα συνέβαινε αν αυτά ήταν επιβατικά και μετέφεραν ανθρώπους.
Σύμφωνα με πηγές του ΟΣΕ, η γραμμή είχε ελεγχθεί την προηγούμενη μέρα και 10 ώρες πριν από το ατύχημα είχε διέλθει από το σημείο χωρίς πρόβλημα ο ίδιος εμπορικός συρμός. Τη νύχτα που μεσολάβησε, ωστόσο, η υποδομή κάτω από τις ράγες υποχώρησε από «νεροφαγώματα» και η γραμμή «βυθίστηκε» ή βρέθηκε στον αέρα.
θα ξεκινησουν τα δρομολογια μεdiesel η κατευθειαν μεηλεκτραμαξες
ΑπάντησηΔιαγραφή