Και εμείς λέμε ότι τώρα όλοι καταλαβαίνουν πως ανέβαινε το εμπορικό έργο.Με δουλειές που είχαν αμφίβολο οικονομικό αποτέλεσμα και άφηναν και εκατομμύρια των Ευρώ,ως χρέος.Αλήθεια θα απολογηθεί κάποιος για αυτήν την κατάσταση που υπάρχει απο το 2014; Διαβάζουμε απο το agornews.gr>
Σε διελκυστίνδα με απρόβλεπτη έκβαση εξελίσσεται τις τελευταίες ημέρες μια υπόθεση «μαύρης τρύπας» που έχει αφήσει στα ταμεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την περίοδο 2014 -2015, η συμφωνία για τη μεταφορά τεύτλων, μέσω σιδηροδρόμου, από τις Σέρρες και τη Λάρισα, για λογαριασμό της ΕΒΖ ΑΕ.
Η διοίκηση της ζαχαροβιομηχανίας παραδέχεται ότι υπάρχει ένα χρέος, το οποίο όμως το προσδιορίζει στα 2,4 εκατ. ευρώ κι όχι στα 2,8 εκατ. ευρώ, που το εκτιμά η Τραινοσέ, αλλά αυτή η διαφορά δεν είναι η μόνη που χωρίζει τις δύο εταιρείες.
Όπως πληροφορείται το Agronews διάσταση απόψεων, στα επίπεδα χάσματος, καταγράφεται και στον τρόπο διευθέτησης της συγκεκριμένης οφειλής, καθώς η σιδηροδρομική επιχείρηση ζήτησε να δοθεί προκαταβολή ένα ποσό της τάξεως των 300 χιλ. ευρώ μετρητά και τα υπόλοιπα σε δόσεις στα επόμενα δύο χρόνια, πράγμα που, όμως, δεν δέχθηκε η ζαχαροβιομηχανία, λόγω έλλειψης ρευστού. Η τελευταία, αντιθέτως, αντιπρότεινε χαμηλότερο ποσό προκαταβολή σε μετρητά, συν ένα επιπλέον ποσό με επιταγές πελατών και τα υπόλοιπα σε μηνιαίες δόσεις για τα επόμενα χρόνια, το οποίο απέρριψε με τη σειρά της η Τραινοσέ.
Οι επαφές, πάντως, συνεχίζονται με σκοπό να βρεθεί κοινός τόπος, χωρίς επί του παρόντος να έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος. Οι πληροφορίες αναφέρουν δε, ότι από μέρα σε μέρα το θέμα της αντιπρότασης της ΕΒΖ ΑΕ θα επανεξεταστεί σε νέα συνεδρίαση του Δ.Σ. της Τραινοσέ και ίσως υπάρξουν εξελίξεις, δεδομένου ότι κι οι δύο αντισυμβαλλόμενοι έχουν διάθεση να συνεχίσουν τη συνεργασία τους.
Άλλωστε μέσω της χρήσης του σιδηροδρόμου για τη μεταφορά των τεύτλων από τη Λάρισα και τις Σέρρες στο εργοστάσιο στο Πλατύ Ημαθίας, η ΕΒΖ θα μπορέσει να εξοικονομήσει περίπου 20% του κόστους που καταβάλλει σήμερα για την ίδια εργασία την οποία έχει αναθέσει σε φορτηγά, ενώ και η Τραινοσέ θα διατηρήσει στο πελατολόγιό της έναν σταθερό πελάτη με σημαντικό μεταφορικό έργο.
Μέχρι στιγμής, πάντως, η ζαχαροβιομηχανία έχει μεταφέρει ήδη το περίπου 50% της πρώτης ύλης από τη Θεσσαλία και τις Σέρρες, που σημαίνει πως όσο περνά ο καιρός και δεν επιτυγχάνεται λύση τόσο μικρότερο θα είναι το έργο που θα μένει για την Τραινοσέ, εφόσον οι δύο πλευρές δώσουν τα χέρια σε μια νέα συμφωνία διακανονισμού του χρέους που θα επιτρέψει ανανέωση της συνεργασίας τους.
Μάλιστα από την πλευρά της ΕΒΖ μπαίνει στο τραπέζι, σαν παράδειγμα ιδανικής αντιμετώπισης της κατάστασης, η συμφωνία με τη ΔΕΠΑ, η οποία συναίνεσε να ρυθμίσει τα χρέη, ύψους περίπου 12 εκατ. ευρώ, που της όφειλε η ΕΒΖ ΑΕ.
Αισιοδοξία επικρατεί στους διοικούντες την ΕΒΖ για την πορεία εφαρμογής του σχεδίου εξυγίανσης. Στις επόμενες μέρες, όπως διαρρέεται, αναμένεται να υπάρξουν θετικές εξελίξεις σε διάφορα μέτωπα που αφορούν στην παραγωγή και στο κόστος ενέργειας, κάτι που θα ενισχύει τις προοπτικές ανάκαμψης της βιομηχανίας, ενώ με γρήγορους ρυθμούς προχωρά και η διαδικασία για την πώληση των δύο θυγατρικών της ΕΒΖ στη Σερβία. Όπως μαθαίνει το Agronews, αυτή την περίοδο εξελίσσεται η συλλογή των απαραίτητων στοιχείων, με σκοπό έως το τέλος του μήνα να δημοσιευτεί η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο εξυγίανσης της ΕΒΖ που συμφωνήθηκε με την Τράπεζα Πειραιώς εκτός από την πώληση των δυο εργοστασίων στη Σερβία μέσα από διεθνή διαγωνισμό προβλέπει χρηματοδότηση ύψους 12 εκατ. ευρώ (τα 5 εκατ. ευρώ εκταμιεύθηκαν ήδη), αναδιάρθρωση δανείων ύψους 50 εκατ. ευρώ, με περίοδο χάριτος και καλύτερα επιτόκια αλλά και «κούρεμα» δανείων ύψους 50 εκατ. ευρώ, με την επιτυχή ολοκλήρωση του σχεδίου σε δέκα χρόνια. Επιπλέον, προβλέπεται η εκποίηση των μη παραγωγικών ακινήτων της εταιρείας, τα οποία εκτιμάται ότι μπορούν να αποφέρουν 25 εκατ. ευρώ.
Ανάμεσα σε αυτά, είναι το εργοστάσιο στην Ξάνθη, για το οποίο υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην πλατεία Αριστοτέλους και ένα 8όροφο κτίριο απέναντι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι η επιστροφή της ΕΒΖ σε λειτουργικά κέρδη στο τέλος του 2018 και σε καθαρά κέρδη από το 2019.
Υπάρχει καλύτερη λύση στο πρόβλημα της ΕΒΖ.NAΜΠΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΉ ΣΤΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ
ΑπάντησηΔιαγραφή