Αποκαλύφθηκε στην σημερινή συνεδρίαση της ΠΕΠΕ, η απόλυτη υποκρισία της ΠΑΣΚ Έλξης,αφού έκπληκτα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου μας,αλλά και οι παριστάμενοι μηχανοδηγοί άκουσαν τον Αντιπρόεδρο συνάδελφο Συρόπουλο να
αναφέρει ώς "έκτρωμα" την συμφωνία ΠΕΠΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επειδή όπως είπε...καταργεί το πενθήμερο.
Αν έμενε μόνο σε αυτήν την διατύπωση θα μπορούσαμε να πούμε πως η ΠΑΣΚ υποκρινόμενη διατυπώνει άλλη μια "ψευδεπίγραφη" πολιτική θέση για να δικαιολογήσει την ψήφο της,αφού είναι γνωστό ότι δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση την επερχόμενη συμφωνία.
Κυρίως γιατί όπως ανέφερε σε άλλη συνεδρίαση τοπικής γραμματείας,συνδικαλιστής της ΠΑΣΚ, πολλοί ήταν αυτοί "που δεν θα άφηναν" την ΠΕΠΕ να υπογράψει τέτοιο κείμενο,αφού βάζει σε κίνδυνο πολλά που θεωρούμε σήμερα ως δεδομένα στον συνδικαλιστικό σιδηροδρομικό χώρο.
Κυρίως γιατί όπως ανέφερε σε άλλη συνεδρίαση τοπικής γραμματείας,συνδικαλιστής της ΠΑΣΚ, πολλοί ήταν αυτοί "που δεν θα άφηναν" την ΠΕΠΕ να υπογράψει τέτοιο κείμενο,αφού βάζει σε κίνδυνο πολλά που θεωρούμε σήμερα ως δεδομένα στον συνδικαλιστικό σιδηροδρομικό χώρο.
Ωστόσο στην ανάπτυξη του σκεπτικού του, ο συνδικαλιστής της ΠΑΣΚ συνάδελφος Συρόπουλος ζήτησε να εξαιρεθεί το άρθρο 3 για το ανώτατο όριο των 7 ημερών συνεχούς εργασίας (λόγω της έλλειψης προσωπικού) και αντί για αυτό, να συμφωνήσει (το γράφουμε όπως το είπε) το Σωματείο σε επταήμερα κυκλώματα εργασίας !
Με λίγα λόγια, "ας είναι στα μουλωχτά" η συμφωνία είπε η ΠΑΣΚ, -κάνουμε τα πάντα στο μιλητό και συμφέρουμε αρκεί να μην το υπογράψουμε-
Αυτή φυσικά είναι μια διαχρονική και υποκριτική τακτική αλλά και πολιτική θέση της ΠΑΣΚ , θέση που οδήγησε στο τέλμα τον κλάδο έλξης και κληρονόμησε τα σημερινά -μεγάλα - προβλήματα στο Σωματείο μας.
Αυτή φυσικά είναι μια διαχρονική και υποκριτική τακτική αλλά και πολιτική θέση της ΠΑΣΚ , θέση που οδήγησε στο τέλμα τον κλάδο έλξης και κληρονόμησε τα σημερινά -μεγάλα - προβλήματα στο Σωματείο μας.
Αυτή η υποκρισία είναι και που οδήγησε - και με την συνεργασία της με την Νέα Έλξηε απο το 2012 και έπειτα- στο περιθώριο την ΠΑΣΚ Έλξης,μετατρέποντας την απο μια ιστορικά παραδοσιακή παράταξη σε μειοψηφική παρουσία στον χώρο των μηχανοδηγών.
Και είναι πλέον γνωστό σε όλους ότι μέχρι το 2016 η ΠΑΣΚ Έλξης εκφραζόταν μέσω της Νέας Έλξης (τα περίφημα συμφωνούμε με τον Γ.Γραμματέα και δεν έχουμε τίποτα να προσθέσουμε γράψανε ιστορία σε συνελεύσεις) ενώ σήμερα εκράζεται μέσω του γραφικού εκπροσώπου του ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών,στον οποίο διοχετεύει υλικό για την προπαγάνδα του σε βάρος της +ΣυνΕξέλιξης.
Όσα φοβούνται να πούν οι της ΠΑΣΚ, τα δίνουν στον γραφικό να τα αναπαράγει,στην λογική του ρίξε λάσπη όλο και κάτι θα μείνει!
Σήμερα όμως αποκαλυφθήκανε!
Όταν ερωτήθηκαν οι 2 συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ, πως είναι δυνατό να μιλάνε για πενθήμερο όταν ο Νώντας Θεοδωρόπουλος,κορυφαίος συνδικαλιστής της ΠΑΣΚ στην έλξη και πρώην Πρόεδρος της ΠΕΠΕ,υπογράφει Πανελλαδικά προγράμματα εργασίας με συνεχόμενη εργασία εως και 30 ημερών, δεν είχαν τίποτα να πούν παρά μόνο ότι...η ΠΕΠΕ δεν πρέπει να βάλει όριο σε αυτήν την εργοδοτική αυθαιρεσία που προσυπογράφει μάλιστα κορυφαίος συνδικαλιστής,εγείροντας σοβαρά ζητήματα για την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων.
Δεν πρέπει λοιπόν να υπογράψει συμφωνία το Σωματείο των μηχανοδηγών για όλα αυτά,αλλά να τα αφήσει όπως είναι και να συμφωνήσει και σε ένα κυκλωματάκι 7 ημερών και όλα καλά!
Αναμφίβολα,υποκριτική στάση,που αποκαλύπτει ότι η παράταξη αυτή όχι μόνο δεν είναι σοβαρή,αλλά δεν έχει αντιληφθεί ποιους εκπροσωπεί.
Φυσικά κανείς δεν ξεχνά ότι ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου, μέχρι το καλοκαίρι του 2017, κυκλοφορούσε στις συνελεύσεις με τον Κανονισμό Εργασίας ανά χείρας και προσπαθούσε να πείσει τους μηχανοδηγούς ότι οφείλουν να εργάζονται μέχρι και 10 μέρες σερί!
Φυσικά κανείς δεν ξεχνά ότι ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου, μέχρι το καλοκαίρι του 2017, κυκλοφορούσε στις συνελεύσεις με τον Κανονισμό Εργασίας ανά χείρας και προσπαθούσε να πείσει τους μηχανοδηγούς ότι οφείλουν να εργάζονται μέχρι και 10 μέρες σερί!
Τώρα που η ΠΕΠΕ σπάει με την επερχόμενη συμφωνία τον Κανονισμό Εργασίας για αυτές τις λογικές,τώρα που η ΠΕΠΕ επιβάλει το πενθήμερο,τώρα η ΠΑΣΚ θέλει και προτείνει προφορικές συμφωνίες!
Ελλάσονες συνδικαλιστές που μίκρυναν την δημοκρατική παράταξη στον χώρο των μηχανοδηγών,ασέλγησαν στην ιστορία της ΠΑΣΚ, την μετέτρεψαν σε ουρά της ΔΑΚΕ την τριετία 2012-2015 και σήμερα ψάχνουν να βρούν σωσίβιο -προσωπικής- σωτηρίας στον γραφικό εκπρόσωπο του ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών.
Μόνο που δεν έχουν καταλάβει και οι 2 (ΠΑΣΚ+γραφικός), ότι στην επερχόμενη κοινή τους κάθοδο στις εκλογές της ΠΕΠΕ,θα βουλιάξουν παρέα,καθώς ΟΛΟΙ οι μηχανοδηγοί έχουν καταλάβει την τακτική τους.
Η μέν ΠΑΣΚ ψάχνει κάποιον πρόθυμο,χωρίς ηθικές αναστολές και προβληματικό, να βρίζει απο το πρωί ως το βράδυ την +ΣυνΕξέλιξη, ο δε γραφικός του ΠΑΜΕ,πληρόντας όλες τις προυποθέσεις που θέτει η ΠΑΣΚ, ψάχνει εναγωνίως συνδικαλιστική στέγη μπας και εκλεγεί κάπου επιτέλους και σταματήσουν να τον λένε γραφικό,το φέρει βαρέως!
Η ΠΑΣΚ ψάχνει τους 35 ψήφους για τον αντιπρόσωπο στην ΠΟΣ, και ο γραφικός ψάχνει τον δεύτερο,καθώς μετά τον δικό του, δεν βρίσκει άλλον!
Η ΠΑΣΚ ψάχνει τους 35 ψήφους για τον αντιπρόσωπο στην ΠΟΣ, και ο γραφικός ψάχνει τον δεύτερο,καθώς μετά τον δικό του, δεν βρίσκει άλλον!
Κύλισε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι!
Μόνο που δεν υπολογίζουν,αμφότεροι, για άλλη μια φορά τους μηχανοδηγούς και ίσως πάλι μείνουν ...μπουκάλα!
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Θεωρώ ότι η συμφωνια εχει πολλα θετικά κι ενα αρνητικό.Νοικοκυρευει αρκετά κομμάτια στις συθηκες εργασιας και πετυχαίνει αύξηση στον μισθό των εργαζομένων.Το αρνητικό ειναι το παζαρεμα των αναπαυσεων που κατά τη γνώμη μου υπερκαλυπτει τα θετικά.παρόλα αυτα η πασκε αντί να επικαλεστει τους πραγματικούς λογους που καταψηφιζει την συμφωνια στήριξε το ανεπισημο παζαρεμα των ρεπο και την ανεπίσημη κατάργηση του πενθημερου.Κατα την γνώμη μου υπάρχουν 2 πολιτικες στο τραπέζι.Ή υπερψηφιζεις τη συμφωνια θεωρωντας τα θετικά της πιο σημαντικά ή την καταψηφιζεις και διεκδικείς πενθήμερο για ολους τους εργαζομενους.Η πασκ δεν εκανε τπτ από τα δυο και προσπάθησε να κρυφτεί πισω το δάκτυλο της.
ΑπάντησηΔιαγραφήH λογική που βάζει ο συνάδελφος είναι ορθή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα είναι ότι στην κρίσιμη φάση που βρισκόμαστε η ΠΕΠΕ προσέφυγε στο Υπουργείο Εργασίας προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της υπερεργασίας.
Η λύση βρίσκεται στο πρώτο άρθρο της συμφωνίας που προβλέπει τις προσλήψεις νέων μηχανοδηγών,ενώ η ΠΕΠΕ κατοχυρώνει το πενθήμερο που είχε αμφισβητηθεί μέσω διατάξεων του Κανονισμού Εργασίας απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Θυμίζω ότι τόσο στο ΣΕΠΕ,όσο και στο Υπουργείο Εργασίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστήριξε ότι μπορεί να χρησιμοποιεί το προσωπικό και πέραν των 5 ημερών,χωρίς καμία δέσμευση της ακόμα και αν υπάρχει άρνηση για την παροχή εργασίας σε ανάπαυση (που οδήγησε συνάδελφο σε καταγγελία).
Όπως αποδείχτηκε και όπως αποδέχεται και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ,τελικά το πενθήμερο ισχύει στην εταιρεία η οποία είναι αναγκασμένη και μέσω της συμφωνίας,να χορηγεί τις εβδομαδιαίες αναπαύσεις.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα, το Σωματείο θα ενημερώσει αναλυτικά τους μηχανοδηγούς στις 2 συνελεύσεις για την συμφωνία που έχει πολλά θετικά σημεία,που θα αποτελέσουν όμως βάσεις για το μέλλον,ΜΟΝΟ αν αξιοποηθούν σωστά.
Τέλος η συμπεριφορά της ΠΑΣΚ δεν εκπλήσει κανένα,μέχρι τον Σεπτέμβριο συμφωνούσαν σε όλα (προφανώς γιατί πίστευαν ότι δεν θα τα καταφέρουμε)και ξαφνικά αποφάσισαν να διαφωνήσουν με τον τρόπο που περιγράφει το στέκι σήμερα.Όλοι θα κριθούμε σύντομα για τις αποφάσεις και δράσεις μας.
Γενιδούνιας Κώστας