Ολοκληρώθηκε την περασμένη Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου, η θεωρητική εκπαίδευση των 68 νέων μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Σιδηροδρομική Ακαδημία, ωστόσο και μέχρι
χτες αργά το απόγευμα δεν είχε υπάρξει ενημέρωση για την έναρξη του 2ου σκέλους της (στατική, πρακτική σε πορεία-εξοικείωση με την υποδομή), που θα οδηγήσει στις εξετάσεις για την κτήση της άδειας μηχανοδήγησης.
Η καθυστέρηση σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στην μη υπογραφή της διεταιρικής σύμβασης μεταξύ ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ για θέματα εκπαίδευσης, σύμβαση που αναμένεται να υπογραφεί τις επόμενες ημέρες (ακόμα και ώρες).
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημέρωσε τον ΟΣΕ για το τροχαίο υλικό και την υποδομή (γραμμή) που πρέπει να εκπαιδευτούν οι 68 νέοι συνάδελφοι, αναφέροντας ότι αυτή θα γίνει σε αυτήν την φάση σε 3 μηχανοστάσια (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη) και αναμένεται η έγκριση του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Μετά την απόκτηση της άδειας μηχανοδήγησης (3-4 μήνες), θα ακολουθήσει η διαδικασία για την απόκτηση του πιστοποιητικού τύπου Β, προκειμένου οι νέοι συνάδελφοι να αρχίσουν να εκτελούν στο 100% τα καθήκοντα του μηχανοδηγού (δλδ να εργάζονται και μόνοι τους στις αυτοκινημάταξες), σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 3911(κοινοτική οδηγία).
Σημειώνουμε ότι, οι διατάξεις του Νόμου αυτού εφαρμόζονται για πρώτη φορά στην χώρα με ότι αυτό συνεπάγεται για τις καθυστερήσεις στις όποιες διαδικασίες.
Άποψη μας είναι ότι όλα αυτά θα έπρεπε να είχαν έγκαιρα διευθετηθεί καθώς οι νέοι συνάδελφοι δεν έχουν καμία ενημέρωση μέχρι στιγμής για την συνέχεια του προγράμματος και λογικά προσπαθούν να αντλήσουν πληροφόρηση για το τι μέλει γενέσθαι.
Το Σωματείο μας στην τελευταία συνάντηση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ζητήσει να προχωρήσουν με ταχύτητα οι διαδικασίες, με την Διοίκηση της εταιρείας να απαντά πως έχει αποστείλει έγκαιρα στον ΟΣΕ προσχέδιο της διεταιρικής σύμβασης για την εκπαίδευση.
Για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις ζητήθηκε και η παρέμβαση της ΡΑΣ, η οποία έχει εποπτικό και ισχυρό ρόλο στην διαδικασία.
Τέλος, οφείλουμε να ενημερώσουμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έθεσε θέμα για τις τοποθετήσεις των νέων συναδέλφων σε περιφερειακές έδρες, σε αριθμό μεγαλύτερο των αιτήσεων που έχουν κατατεθεί για αυτές. (31 για Θεσσαλονίκη, 5 για Αλεξανδρούπολη, 3 για Πάτρα, 29 για ΜΑΙ).
Το Σωματείο μας αντιδρώντας, ανέφερε πως οι συνάδελφοι δεν είχαν ενημερωθεί για αυτήν την διαδικασία κατά την πρόσληψη τους, είναι πρακτικά αδύνατο αυτό να συμβεί ενώ επανέλαβε την πάγια θέση του ότι πρέπει να μεταφέρονται υπηρεσίες και όχι άνθρωποι.
Η λύση στα όποια προβλήματα θα πρέπει να δοθεί με τις επόμενες προσλήψεις που θα πρέπει να γίνουν με αυστηρά γεωγραφικά κριτήρια και με τους υποψήφιους μηχανοδηγούς να γνωρίζουν την θέση εργασίας στην περιφέρεια που θα αιτηθούν και φυσικά να αποδέχονται τους όρους της.
Το Σωματείο μας, όπως πράττει διαχρονικά και μέχρι σήμερα, θα στηρίξει την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας και του σιδηροδρόμου, σε αυτήν την προοπτική και χωρίς να υπάρξουν μεταθέσεις συναδέλφων, που δεν συμβαίνουν ούτε στην μητρική FS .
Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, το θέμα αυτό συζητήθηκε διεξοδικά, με την ΠΕΠΕ να καταθέτει πειστικά επιχειρήματα στο τραπέζι του διαλόγου και την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αντιλαμβάνεται το δίκαιο των αιτημάτων,αλλά να θέτει προβληματισμούς για την λειτουργία στην περιφέρεια (ιδιαίτερα στην Βόρεια Ελλάδα).
Η απάντηση της ΠΕΠΕ ήταν πως το Σωματείο μας και το σύνολο των μηχανοδηγών θα βοηθήσει έμπρακτα, όπως κάνει διαχρονικά, για την επίλυση των όποιων προβλημάτων και προς την θετική κατεύθυνση, ωστόσο δεν μπορεί και δεν πρέπει να υπάρξουν μεταθέσεις.
Μόλις υπάρξει οτιδήποτε νεώτερο, το στέκι της έλξης θα ενημερώσει άμεσα τους συναδέλφους, οι οποίοι αδημονούν -όπως είναι απόλυτα λογικό- να βρεθούν στο πεδίο δράσης σε πραγματικές συνθήκες.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
* Η φωτό απο τον συνάδελφο Βασίλη Καπνά κατά την εκπαίδευση των νέων μηχανοδηγών στο ΚΕΚ τις τελευταίες ημέρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου