Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2020

Το Δίκτυο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας απαντά στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κκ. Μπουκώρο και Μαραβέγια


Με αφορμή την παρέμβαση - απάντηση των βουλευτών Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας  κ.κ. Μπουκώρου και Μαραβέγια σε ανακοίνωση της παράταξής μας, οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής :

Είναι ιδιαίτερα τιμητικό, βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου να απαντούν στις ανακοινώσεις της παράταξής μας. Είναι δείγμα αναγνώρισης της συνδικαλιστικής μας δράσης και της συμβολής μας στην ανάδειξη υπαρκτών προβλημάτων στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Αποτελεί όμως μεγάλο ατόπημα των δύο βουλευτών να συγχέουν, είτε σκόπιμα είτε εν αγνοία τους στον δημόσιο λόγο τους, συνδικαλιστικές παρατάξεις με πολιτικά κόμματα, προκειμένου να βρουν επιχειρήματα και απαντήσεις στα ζητήματα που θέσαμε.

Οι κ.κ. βουλευτές της Ν.Δ., αναγνωρίζοντας στην ουσία το τέλμα που υπάρχει τους τελευταίους 14 μήνες σε ότι αφορά τον σιδηρόδρομο, συνέδεσαν - στην απάντηση στο Δίκτυο Σιδηροδρομικών - την δική τους Κυβερνητική ευθύνη με αυτή των προηγούμενων Κυβερνήσεων. Όμως τους τελευταίους 14 μήνες η χώρα έχει αλλάξει Κυβέρνηση και οι σιδηροδρομικοί στην Θεσσαλία αγωνιούν για  το σήμερα και όχι για το χτες.

Κύριοι βουλευτές,

Οι σιδηροδρομικοί στην Θεσσαλία, μέσω της απάντησής σας, έλαβανσήμερα πικρή ενημέρωση ότι στο νέο Οργανόγραμμα του ΟΣΕ πρέπει να θεωρούμε δεδομένη την κατάργηση του Δ΄ Τμήματος γραμμής  και της Δ΄Επιθεώρησης, ενώ τυχόν παρεμβάσεις σας για αυτό το ζήτημα θα πρέπει να αναμένονται μετά την ολοκλήρωση του έργου της… ηλεκτροκίνησης, η δημοπράτηση της οποίας ακόμα δεν έχει προκηρυχτεί και ενώ οι Διοικήσεις στις σιδηροδρομικές εταιρείες που ασχολούνται με αυτά, αλλάζουν σαν τα πουκάμισα. (Μετράμε ήδη σε ένα χρόνο, δύο παραιτήσεις : του Δ/ντος Συμβούλου του ΟΣΕ κ. Σπηλιόπουλου  και του Προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ακριτίδη).

Κύριοι βουλευτές,

Σήμερα με την ψήφο σας καταργείτε την Δ΄ Επιθεώρηση και το Δ΄ Τμήμα Γραμμής, δύο ζωτικής σημασίας Υπηρεσίες που πλήττουν και την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου, αλλά υποβαθμίζουν και την πόλη του Βόλου, μιας και οι αποφάσεις δεν θα λαμβάνονται πλέον στο Βόλο, αλλάστη γειτονική Λάρισα.(https://drive.google.com/file/d/1OnJfIeuWUWl2CsXxLDAvBRPet_WwkxSV/view)

Αναφορικά με τις αιτιάσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το τίμημα πώλησης (και όχι αυτή καθαυτή την πολιτική πράξη της πώλησης) θυμίζουμε στους κυρίους Μπουκώρο και Μαραβέγια, ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μέχρι το 2015 είχε προχωρήσει 3 φορές σε διαγωνισμό για την πώληση της εταιρείας, ο οποίος είχε κριθεί άγονος, γιατί δεν είχε εμφανιστεί κανένας μειοδότης. Σε αυτήν την απαξίωση είχε οδηγήσει η Κυβέρνηση της ΝΔ τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, ενώ κανείς από εμάς στον σιδηρόδρομο δεν ξεχνά ότι η Νέα Δημοκρατία παρέδωσε το 2009 την νεοσυσταθείσα ΤΡΑΙΝΟΣΕ με χρέη 700 εκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που οδήγησε στο κλείσιμο του μισού σιδηροδρόμου το 2010 και στην είσοδο της στο ΤΑΙΠΕΔ τον Γενάρη του 2013.

Αλλά θα θέλαμε να απευθυνθούμε στους κ.κ. βουλευτές, που αναφέρθηκαν περί μνήμης χρυσόψαρου και να ρωτήσουμε«ποίον σε έπος φύγεν έρκος οδόντων;». Ξεχάσατε κύριοι της Ν.Δ. ποιος κατασυκοφάντησε τον ΟΣΕ στα Ευρωπαϊκά φόρουμ,ποιος ξεκίνησε την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου,ποιος κατάργησε γραμμές και δρομολόγια,ποιος έστειλε με μετατάξεις τους επαγγελματίες σιδηροδρομικούς να φυλάνε  αρχαιότητες, νοσοκομεία και σχολεία, ποιοςκαθιέρωσε την εργασιακή εφεδρεία, ποιος ήθελε να κλείσει το ΕΒ,ποιος“πέρασε” το ξεπούλημα του σιδηροδρόμου ως μνημονιακή υποχρέωση, ποιοςέβαλε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ,ποιος δεν επέτρεπε προσλήψεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι να ιδιωτικοποιηθεί,ποιος ούρλιαζε όταν ο ΟΣΕ θέλησε να εκπαιδεύσει μηχανοδηγούς για τις ανάγκες του δικτύου; Αν όλα αυτά πιστεύετε ότι έχουν ξεχαστεί,  σίγουρα δεν απευθύνεστε σε πολίτες και δη σιδηροδρομικούς αλλά πράγματι σε χρυσόψαρα και κερκοπίθηκους!

Το Δίκτυο Σιδηροδρομικών ήταν και είναι αντίθετο στις ιδιωτικοποιήσεις και στην ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου.Δεν ενδιαφέρεται για το τίμημα πώλησης των περιουσιακών στοιχείων αλλά για την παραμονή τους υπό Δημόσιο έλεγχο. Εδώ και χρόνια,  δώσαμε και δίνουμε πραγματικό αγώνα με αυτήν την προοπτική, αγώνα που αναγνωρίζεται  από όλο τον σιδηροδρομικό κόσμο, κατατάσσοντας την παράταξη μας πρώτη στις εκλογές σε όλα τα Σιδηροδρομικά Σωματεία.

Σήμερα μπορούν οι κ.κ. Μπουκώρος και Μαραβέγιας να εγγυηθούν στους σιδηροδρομικούς στην Θεσσαλία ότι δεν θα ιδιωτικοποιηθεί και η συντήρηση της υποδομής από την Κυβέρνηση τους; Μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια το επιβατικό κοινό της Θεσσαλίας, μετά από 14 μήνες στην κυβέρνηση και να του δείξουν τα αποτελέσματα των πολιτικών τους παρεμβάσεων για την βελτίωση της καθημερινότητας τους; Ή μήπως λέμε αλήθεια εμείς όταν καταγγέλλουμε ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει αφεθεί στην τύχη του και καθημερινά απαξιώνεται όλο και περσότερο, προκειμένου να εκχωρηθεί η συντήρηση του σε ιδιώτες;

Ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην τελευταία του συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) στις 19.06.2020 δήλωσε: «είναι απόφαση της Κυβέρνησης η συντήρηση της Υποδομής να πραγματοποιηθεί με ΣΔΙΤ…».

Όμως η φιλοσοφία των ΣΔΙΤ αφορά περιπτώσεις που το δημόσιο δεν έχει την τεχνογνωσία και ο ιδιωτικός τομέας καλείται να προτείνει λύσεις. Κάτι τέτοιο όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν ισχύει διότι ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ έχουν μεγάλη πείρα στο αντικείμενο και μπορούν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στο έργο της συντήρησης, μέσω εργολαβιών. Να  προσθέσουμε ότι με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων που εφαρμόστηκε το μοντέλο των ΣΔΙΤ για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, είχε ως συνέπεια τη μείωση του επιπέδου ασφαλείας και την αύξηση των ατυχημάτων (χαρακτηριστική περίπτωση οι Βρετανικοί σιδηρόδρομοι που εδώ και πολλά χρόνια η συντήρηση έχει επιστρέψει στο διαχειριστή της υποδομής).Δημιουργούνται επομένως εύλογα ερωτήματα γιατί επιλέγεται η συγκεκριμένη μέθοδος συντήρησης.

Συν τοις άλλοις, επειδή κανείς δε γνωρίζει πότε θα υπογραφεί κάποια σύμβαση και επειδή έχει ήδη χαθεί πολύτιμος χρόνος ενώ αναμένεται να χαθεί κι άλλος, προειδοποιούμε ότι περαιτέρω καθυστερήσεις θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην αξιοπιστία αλλά και την ασφάλεια του σιδηροδρόμου.

Αλήθεια κ.κ. Μπουκώρο και Μαραβέγια 14 μήνες μετά την ανάληψη της εξουσίας από την Κυβέρνηση σας, τι έχει αλλάξει στην καθημερινότητα των επιβατών της Θεσσαλίας– Μαγνησίας,παρά το ότι στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκαν τα έργα ηλεκτροκίνησης το 2018 και δόθηκε η νέα υπερσύγχρονη  διπλή σιδηροδρομική γραμμή σε κυκλοφορία; Μήπως τα δρομολόγια μειώθηκαν και οι υπηρεσίες προς τους επιβάτες τον τελευταίο χρόνο υποβαθμίστηκαν αντί να αναβαθμιστούν; Δεν το λέμε εμείς. Το καταμαρτυρούν οι έγγραφες επιστολές επιβατών για την κατάργηση δρομολογίων μεταξύ Λάρισας – Βόλου τους τελευταίους 14 μήνες και η απαράδεκτη εικόνα σε πολλούς σταθμούς του Θεσσαλικού δικτύου. Σε αυτές τις επιστολές θα απαντήσετε ή ακόμα δεν τις έχετε διαβάσει;

Στο ζήτημα της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας ελπίζουμε και αγωνιζόμαστε το έργο αυτό να μην γίνει το νέο σιδηροδρομικό γεφύρι της Άρτας, αντίστοιχο με αυτό που έζησε ο σιδηροδρομικός κόσμος με τις σήραγγες του Καλλίδρομου και τηςΌθρυος, η μελέτη των οποίων ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 90, το έργο προκηρύχτηκε στα τέλη της δεκαετίας αυτής και ολοκληρώθηκε στα τέλη του  2018, όταν το 2015 είχε παραδοθεί μόλις το 10% αυτού!

Κύριε Μπουκώρο κύριε Μαραβέγια,

οι συνδικαλιστές του Δικτύου Σιδηροδρομικών δεν συνηθίζουν να προσέρχονται σε φιέστες δημοπράτησης έργων που παρουσιάζονται σε μακέτες.

Αγωνίζονται για να υλοποιηθούν αυτά τα έργα, προκειμένου να αναπτυχθεί ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

Σε αυτήν την προοπτική θα χαρούμε να σας δούμε στο πλευρό μας, καθώς το Δίκτυο Σιδηροδρομικών αποτελεί την μοναδική πραγματικά συνδικαλιστική παράταξη που έχει ενώσει το σύνολο των σιδηροδρομικών ανεξαρτήτως κομματικών πεποιθήσεων.

Και επειδή τα μεγάλα όντως ενώνουν, αναμένουμε τις δράσεις σας και όχι άλλες επικοινωνιακές κορώνες και λόγια που δεν έχουν κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα.

 

Βόλος, 02Σεπτεμβρίου 2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου