Πραγματοποιήθηκε χτες Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου συνάντηση του Σωματείου μας με τον Δ/νων Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Κοταρά Αθ. και θέματα συζήτησης την κατάσταση της υποδομής στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε
πολύ καλό κλίμα και με τα 2 μέρη να συμφωνούν για την συνεργασία το επόμενο διάστημα και προκειμένου να συμβάλουμε προσθετικά ως συνδικάτο στην προσπάθεια επίλυσης χρόνιων προβλημάτων.Το Σωματείο μας τόνισε την θέση του για διατήρηση της συντήρησης
της υποδομής από τον Δημόσιο ΟΣΕ, ενώ εξέφρασε την ικανοποίηση για την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των 24
νέων μηχανοδηγών από την Σιδηροδρομική Ακαδημία του Δημόσιου Οργανισμού που θα
πρέπει να συνεχίσει να παρέχει την τεχνογνωσία και στις επόμενες γενιές
σιδηροδρομικών.
Στην συνάντηση ο κ. Κοταράς μας ενημέρωσε για μια πολύ θετική εξέλιξη καθώς όπως
μας ανέφερε επιλύεται το ζήτημα της παρακαμπτηρίου στο Άδενδρο, μετά από 10
χρόνια όπου τα τρένα εισέρχονταν στον σταθμό και εξέρχονταν από αυτόν από
διαγώνιο, χωρίς σηματοδότηση. Όπως μας ανέφερε πρόθεση της Διοίκησης του ΟΣΕ
είναι να επιλυθούν το επόμενο διάστημα και άλλες τέτοιες περιπτώσεις στο
Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, με επόμενο «στοίχημα» την διευθέτηση των Νέων
Πόρων.
Για το ζήτημα της ανάταξης του
σιδηροδρομικού δικτύου (φωτοσήματα,τηλεδιοίκηση, ETCS), ο κ.
Κοταράς μας ενημέρωσε ότι το προσεχές διάστημα θα υπάρξουν εξελίξεις για το
ζήτημα αυτό, καθώς πρόθεση της πολιτικής
ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών είναι να κλείσει το συντομότερο.
Για το ζήτημα του εκτροχιασμού στο Ξυλόκαστρο, ο κ. Κοταράς μας ανέφερε ότι έχει δοθεί εντολή και οι αρμόδιες
υπηρεσίες έχουν αναλάβει την εκπόνηση πορίσματος για το συμβάν, ενώ το Σωματείο
μας ζήτησε να τηρούνται κατά γράμμα
οι κανονιστικές διαδικασίες προκειμένου να προστατεύεται η ασφάλεια της
κυκλοφορίας, ιδιαίτερα κατά την είσοδο και έξοδο των εργολάβων από το δίκτυο.
Για το ζήτημα της εκχόρτωσης της γραμμής συμφωνήθηκε ότι αποτελεί ένα διαχρονικό πρόβλημα καθώς η πολιτική των δεκάδων εργολαβιών των
τελευταίων –πολλών- χρόνων (δεκαετία και βάλε) δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα
αποτελέσματα. Πρόθεση της Διοίκησης του ΟΣΕ είναι να προχωρήσει σε
κεντρικοποίηση και ενταντική παρακολούθηση των εργασιών, ενώ σχεδιάζεται να έρθει σε επαφή με τους αρμόδιους φορείς
(Δασαρχεία κτλπ) προκειμένου να δοθούν λύσεις σε προβλήματα που έχουν
γιγαντωθεί σε σημεία της γραμμής.
Για το ζήτημα της περίφραξης της γραμμής και ιδιαίτερα σε σημεία που υπάρχουν πλησίον της καταυλισμοί Ρομά, συμφωνήθηκε να τρέξουν το
συντομότερο οι διαδικασίες με το Σωματείο να αναφέρει χαρακτηριστικά την
περίπτωση των καθυστερήσεων στο Ζευγολατιό, αλλά και την απαράδεκτη –χρόνια
τώρα- κατάσταση στον Ασπρόπυργο, την Θήβα και την Λάρισα.
Για το ζήτημα της εισόδου μεταναστών-προσφύγων στην Διαλογή
Θεσσαλονίκης , ο κ. Κοταράς τόνισε πως ο ΟΣΕ θα
απομακρύνει τα εγκαταλελειμμένα βαγόνια από την περιοχή το συντομότερο και θα
ξεκινήσει προσπάθεια για οριοθέτηση και περίφραξη της περιοχής για την
αντιμετώπιση της κατάστασης.
Για το ζήτημα της ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης των μηχανοδηγών
που εργάζονται στον ΟΣΕ μέχρι σήμερα στα βαρέα
μηχανήματα καθώς και της ΣΤΑΣΥ, η
Διοίκηση τόνισε πως αυτό θα συμβεί το επόμενο διάστημα και με την
επαναλειτουργία της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας. Τα 2 μέρη συμφώνησαν πως άδεια μηχανοδήγησης μπορεί να χορηγηθεί ΜΟΝΟ
σε όσους πληρούν τις προϋποθέσεις του Νόμου 3911, που αποτελεί και Ευρωπαϊκή
Οδηγία.
Για το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης στο Θριάσιο ο κ. Κοταράς ανέφερε ότι για το θέμα αυτό θα υπάρχουν εξελίξεις
το επόμενο διάστημα, ενώ συμφώνησε στην θέση μας ότι τα εμπορικά τρένα στον ΠΑΘΕ πρέπει να κατευθύνονται κατευθείαν στην
Ειδομένη μέσω του Αξιού, προκειμένου να αποσυμφορηθεί και η περιοχή της
Διαλογής.
Για τις δικαστικές αποφάσεις παρελθόντων ετών, ο κ. Κοταράς ανέφερε πως ο ΟΣΕ αναμένει την αποπληρωμή από την
ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την χρήση δικτύου και προκειμένου να υπάρξει η ανάλογη ρευστότητα
στον Οργανισμό (Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει ακόμα λάβει την ετήσια επιχορήγηση από την
Ελληνική Πολιτεία για τα δρομολόγια ΥΓΟΣ).
Ο κ. Κοταράς ανέλυσε τον
σχεδιασμό του ΟΣΕ, για την σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και βαριές
βιομηχανίες της χώρας που βρίσκει
απόλυτα σύμφωνο το Σωματείο μας, όπως και ενημέρωσε για την πρόθεση του
Οργανισμού για την επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα-Πύργος και Κόρινθος-
Ναύπλιο που χαιρέτησε και χαιρετίζει το Σωματείο μας και πρέπει να προχωρήσει
το συντομότερο. Παράλληλα αναφέρθηκε στον σχεδιασμό του ΟΣΕ για την περιοχή της
Θράκης και Ανατολικής Μακεδονίας για το επόμενο διάστημα, project που μπορεί και πρέπει να υλοποιήσει η Ελληνική Πολιτεία
για να αποτελέσει ο σιδηρόδρομος τον μοχλό ανάπτυξης σε μια δύσκολη περίοδο για
την Ελληνική Οικονομία.
Το Σωματείο μας στην συνάντηση αναφέρθηκε ιδιαίτερα και
επίμονα στο κορυφαίο ζήτημα των συστημάτων ασφαλείας στο δίκτυο (Φωτοσήματα-
Τηλεδιοίκηση- ETCS) που θα έπρεπε να λειτουργούν εδώ και 15 χρόνια τουλάχιστο.
Αναγνωρίζοντας ότι «θαύματα» δεν γίνονται από την μια μέρα
στην άλλη αλλά τονίζοντας ότι το πρόβλημα είναι διαχρονικό και πρέπει να λυθεί
το συντομότερο, το Σωματείο μας θα
συνεργαστεί με όλους τους αρμόδιους φορείς προκειμένου ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος
να αναπτυχθεί και να αποτελέσει το κύριο μέσο μεταφοράς επιβατών και
εμπορευμάτων.
Για το Διοικητικό
Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Κ. Γενιδούνιας
Π. Μωραίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου