Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Προαστιακός: Πάει Λαύριο με 150 εκατ. ευρώ

της Μάρως Τσαντήλα - euro2day.com
Τα χαρακτηριστικά του έργου πρόκειται να ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες από το ΥΠΟΜΕΔΙ. Οι δύο λύσεις που εξετάστηκαν. Κρίσιμες αποφάσεις για τα σιδηροδρομικά έργα που θα χρηματοδοτηθούν την επόμενη προγραμματική περίοδο.
Με πόρους ύψους 150 εκατ. ευρώ από το ΣΕΣ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης) 2014 - 2020 θα χρηματοδοτηθεί το έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από το Κορωπί στο Λαύριο.


Μάλιστα τις σχετικές ανακοινώσεις πρόκειται να τις κάνει τις επόμενες μέρες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Με ενδιαφέρον αναμένονται οι αποφάσεις του ΥΠΟΜΕΔΙ ώστε να προκύψει από αυτές η λύση που επιλέγεται τελικώς για την προώθηση του έργου. Εδώ και αρκετούς μήνες ο ΟΣΕ και η θυγατρική του ΕΡΓΟΣΕ ερίζουν για τη βέλτιστη λύση, κι οι διαφωνίες, βέβαια, εντοπίζονται κυρίως στο τελικό κόστος του έργου.

Πάντως, από το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής, φαίνεται ότι το υπουργείο μάλλον επιλέγει μια λύση η οποία είναι πιο κοντά στην πρόταση ΟΣΕ, ίσως με κάποιες επιμέρους βελτιώσεις, αφού το σχέδιο της ΕΡΓΟΣΕ έχει αισθητά μεγαλύτερο κόστος.

Το βασικό σημείο διαφωνίας του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου. Από την πλευρά του ΟΣΕ υποστηρίζεται ότι η φυσιογνωμία της συγκεκριμένης γραμμής (συνεχείς στάσεις και μικρές αποστάσεις) είναι τέτοια ώστε αρκεί η δημιουργία μια γραμμής, που θα επιτρέπει στους συρμούς να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 120 χλμ. την ώρα.

Η ταχύτητα καθορίζει το κόστος

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στα 31 χιλιόμετρα περίπου της διαδρομής θα γίνονται επτά στάσεις, γεγονός που δεν επιτρέπει την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων, οπότε η δημιουργία μιας γραμμής με προδιαγραφές για υψηλότερες ταχύτητες δεν εξυπηρετεί κάποια ουσιαστική ανάγκη. Αντίθετα, από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ έχει προταθεί η δημιουργία γραμμής στην οποία οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χιλιόμετρα.

Η επιλογή της μιας ή της άλλης λύσης προσδιορίζει και το τελικό κόστος του έργου, αφού στην περίπτωση που γίνει μία γραμμή με δυνατότητα ανάπτυξης ταχυτήτων έως 120 χιλιόμετρα, τότε οι προδιαγραφές ασφαλείας επιτρέπουν τη λύση των ισόπεδων διαβάσεων στα σημεία συνάντησης της γραμμής με άλλες οδούς. Αντίθετα σε μια γραμμή στην οποία επιτρέπεται η ανάπτυξη ταχυτήτων έως 160 χιλιόμετρα υποχρεωτικά θα πρέπει να κατασκευαστούν ανισόπεδες διαβάσεις, ώστε να καλύπτονται οι προδιαγραφές ασφάλειας.

Παρότι το τελικό κόστος του έργου θα προκύψει μετά την ολοκλήρωση των μελετών, να σημειωθεί ότι η πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ υπολογίζεται σε ποσό της τάξης των 270 εκατομμυρίων ευρώ. Την ίδια ώρα οι τεχνικοί του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι η επιλογή της πρότασης ΟΣΕ συνεπάγεται μείωση του κόστους κατά περίπου 40% αλλά και επιπλέον όφελος λόγω της μείωσης του χρόνου κατασκευής, αφού είναι απλούστερη τεχνικά.

Η διαφωνία των δύο εταιρειών κρατάει αρκετούς μήνες και ήταν η βασική αιτία που οδήγησε σε καθυστέρηση ανάθεσης των μελετών του έργου με αποτέλεσμα να απενταχθούν από το ΕΣΠΑ μελέτες ύψους 4 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα, είναι ορατός ο κίνδυνος απώλειας εγκεκριμένης χρηματοδότησης από την Ε.Ε. για τις μελέτες του έργου, αν αυτές δεν έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του επόμενου χρόνου.

Σε μια προσπάθεια να βρεθεί λύση, το θέμα εξετάστηκε από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών και μένει να φανεί ποια από τις δύο λύσεις επικράτησε τελικά, αφού πληροφορίες αναφέρουν ότι το τελευταίο διάστημα εξετάσθηκαν περισσότερες επιλογές και λύσεις που συνδυάζουν στοιχεία των δύο προτάσεων.

Κρίσιμες αποφάσεις για τις εντάξεις σιδηροδρομικών έργων στο ΣΕΣ

Εκείνο που αναμένεται, επίσης, με ενδιαφέρον είναι να γίνει γνωστός ο κατάλογος των σιδηροδρομικών έργων που προωθούνται για ένταξη στο ΣΕΣ. Τα διαθέσιμα κονδύλια είναι περιορισμένα, ενώ αντίθετα μακρύς είναι ο κατάλογος των έργων που βρίσκονται σε αναμονή.

Μάλιστα ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ανέφεραν χθες ότι πιθανόν να μην περιλαμβάνεται στο νέο πρόγραμμα το έργο υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων. Μία τέτοια εξέλιξη, εφόσον επιβεβαιωθεί, είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει πρόβλημα στη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης ως τον σταθμό της Αθήνας.

Φορείς και κάτοικοι της περιοχής αντιδρούν έντονα στην εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στην υφιστάμενη γραμμή, όπως προβλέπει σχετικό σχέδιο, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα σημάνει την οριστική εγκατάλειψη του σχεδίου υπογειοποίησης. Το κόστος του έργου της υπογειοποίησης προϋπολογίζεται περίπου στα 190 εκατομμύρια ευρώ. Πέρα από το προφανές όφελος για την περιοχή, η υλοποίηση θα σημάνει τη δημιουργία τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου που θα επιτρέψει πλήρη διαχωρισμό της σιδηροδρομικής κίνησης.

1 σχόλιο:

  1. Μεγάλη ταχύτητα, υψηλό κόστος του έργου. Οι αλεπουδίτσες της ΕΡΓΟΣΕ μήπως αβαντάρουν τις τεχνικές εταιρείες με μεγάλης τάξης εργοληπτκό πτυχίο; (κοινώς τους Εθνικούς Εργολάβους του MEGA, ΔΟΛ κλπ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή