Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 3 Αυγούστου 2024

Απογοητευτική έρευνα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Μόλις 45,23% των επιβατών αισθάνεται ασφάλεια

Μια πλήρης αντιστροφή στην εικόνα που είχαν οι Έλληνες για το ταξίδι με τρένο στο εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο προκάλεσε όπως ήταν αναμενόμενο το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η ασφάλεια που μέχρι τότε αισθάνονταν οι πολίτες, εξανεμίστηκε την
παγωμένη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, όταν η σύγκρουση ανάμεσα στις δύο αμαξοστοιχίες οδήγησε στην απώλεια 57 ανθρώπινων ζωών. Το βαρύτατο πλήγμα που δέχθηκε ο ελληνικός σιδηρόδρομος και σε επίπεδο αξιοπιστίας επιβεβαιώθηκε από τα αποτελέσματα τριμηνιαίας έρευνας και αξιολογήσεων με χρήση "μυστικών" επιβατών (Mystery Shopping Surveys -MSS), που γίνονται από ανεξάρτητη εξειδικευμένη εταιρεία ερευνών για λογαριασμό της Hellenic Train.

Σκοράρει χαμηλά το τρένο

Ειδικότερα, το τελευταίο τρίμηνο του 2023, ήτοι μερικούς μήνες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, μόλις το 45,23% των επιβατών δήλωσε ικανοποιημένο για την ασφάλεια που αντιλαμβάνεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 ήταν 84,72%, σχεδόν το διπλάσιο. Σε γενικές γραμμές, τα ποσοστά ικανοποίησης του επιβατικού κοινού εμφανίστηκαν αρκετά χαμηλά σε σύγκριση με το 2022 για το σύνολο των κατηγοριών, που κλήθηκε να αξιολογήσει.

Έτσι, λοιπόν, οι επιβάτες εντοπίζουν αδυναμίες στη συνέπεια των δρομολογίων (punctuality) όπου μόλις το 42,94% δηλώνει ικανοποιημένο έναντι 59,87% που ήταν το προηγούμενο διάστημα.

Βαθμολογώντας συνολικά το ταξίδι, απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένο (general satisfaction) εμφανίστηκε το 53,5% από 75,91% που ήταν η μέτρηση για το αντίστοιχο τέταρτο τρίμηνο του 2022.

Σε ό,τι αφορά την καθαριότητα των τρένων, το 64,91% αξιολόγησε ότι κινείται σε καλά επίπεδα (από 75,66%) ενώ το 67,29% αξιολόγησε θετικά την ταξιδιωτική πληροφόρηση (travel information normal conditions) που λαμβάνει από την Hellenic Train έναντι 80,86%.

Οι αρνητικές επιδόσεις

Θυμίζουμε ότι τα δρομολόγια στις επιβατικές αμαξοστοιχίες στον βασικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη παραμένουν μειωμένα και την τρέχουσα χρονιά με την πληρότητα στα βαγόνια να αγγίζει περίπου το 40% στις καλές μέρες, όπως επισημαίνουν στο Capital.gr πηγές με γνώση επί του θέματος από άνω του 60% που ήταν το 2022. Εκτός από την πληγωμένη αξιοπιστία του ελληνικού σιδηρόδρομου στα μάτια των πολιτών, ένας ακόμη λόγος που οι επιβάτες γυρίζουν την πλάτη τους στο τρένο είναι και η μεγαλύτερη διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η οποία ξεπερνά σήμερα τις 5 ώρες (από 4 ώρες που ήταν) λόγω της χαμηλότερης ταχύτητας για λόγους ασφαλείας.

Ασθενικά είναι και τα αποτελέσματα των εμπορικών δρομολογίων, τα οποία από 3 την ημέρα έχουν μειωθεί σε 2.

Αυτή η δυσμενής εικόνα αποτυπώνεται και στις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας.Σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό, το 2023 τα συνολικά έσοδα της Hellenic Train έκλεισαν στα 97,023 εκατ. ευρώ από 153,897 εκατ. ευρώ, που ήταν το 2022, σημειώνοντας πτώση 60%. Ο τζίρος από την πώληση εισιτηρίων διαμορφώθηκε σε 46,66 εκατ. ευρώ από 82,1 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 43,16%, μια υποχώρηση, η οποία οφείλεται κυρίως στην διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών και των καταστροφών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία Daniel.

Ειδικότερα, τα έσοδα από μεταφορά επιβατών μειώθηκαν κατά 41,95%, ενώ τα έσοδα από μεταφορά εμπορευμάτων μειώθηκαν κατά 47,18%. Παράλληλα, η εταιρεία είδε μια μεγάλη διεύρυνση των ζημιών, οι οποίες άγγιξαν πέρυσι τα 65,07 εκατ. ευρώ από ζημιές 883.428 ευρώ που έκλεισαν το 2022. 

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη - www.capital.gr

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου