Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025

Δυόμισι χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη, η εταιρεία επιλέγει τον δρόμο του εκφοβισμού, αντί να θωρακίσει την ασφάλεια των τρένων

Καλεί σε απολογία τον ειδικευμένο τεχνίτη Νίκο Τσακλίδη

Δυόμισι χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη, η «Hellenic Train», αντί να θωρακίσει την ασφάλεια, επιλέγει τον δρόμο του εκφοβισμού. Κάλεσε σε απολογία εργαζόμενο, συγγενή θύματος των Τεμπών, εκλεγμένο στο ΔΣ του

Σωματείου Εργαζομένων στη «Hellenic Train», με την κατηγορία ότι «προκάλεσε υπηρεσιακή ανωμαλία» επειδή... τόλμησε να τηρήσει τους κανονισμούς ασφαλείας.

Η υπόθεση αφορά την εργασία ζεύξης - απόζευξης βαγονιών και μηχανών, διαδικασία η οποία, σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας (ΥΑ ΑΣ10/77243/580/1-3-2019, άρθρο 48), απαιτεί πάντα τη συμμετοχή τουλάχιστον δύο εργαζομένων, όπου ο ένας εκτελεί την πράξη της ζεύξης ή απόζευξης, ο άλλος επιβλέπει και δίνει τα σήματα στον μηχανοδηγό, ώστε η εργασία να γίνει με ασφάλεια και να αποτραπεί το ατύχημα.

Παρά το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο, η διοίκηση της «Hellenic Train» επιμένει να εκτελούνται αυτές οι εργασίες από έναν μόνο εργαζόμενο.

Ο εργαζόμενος που κλήθηκε σε απολογία είναι ο ειδικευμένος τεχνίτης Νίκος Τσακλίδης. Έχει ειδικότητα συναρμολογητή - εφαρμοστή μηχανημάτων και μηχανών. Και μόλις πριν περίπου έναν χρόνο έλαβε την πιστοποίηση για να εργαστεί με δεύτερη ειδικότητα, αυτή του χειριστή αλλαγής τροχιάς, ζεύξης και απόζευξης σε μηχανεργοστάσια.

Ο Ν. Τσακλίδης, στις 3/7/2025, αρνήθηκε να εκτελέσει μόνος του μια τέτοια επικίνδυνη εργασία ζεύξης/απόζευξης. Έπραξε, δηλαδή, το αυτονόητο. Προστάτευσε τη δική του σωματική ακεραιότητα, αλλά και την ασφαλή σύνθεση των συρμών.

Και αντί να δικαιωθεί για αυτό, βρέθηκε αντιμέτωπος με κλήση σε απολογία, με αρ. πρωτ. 606714/15-9-2025, η οποία του επιδόθηκε δυόμισι μήνες μετά, στις 18/9/2025, την επομένη των εκλογών του Σωματείου όπου εκλέχθηκε στο ΔΣ.

Παράνομη επικίνδυνη και θανατηφόρα πρακτική

Η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών» (ΔΕΣΚ) καταγγέλλει ότι η πρακτική που έχει επιβάλει η «Hellenic Train» είναι «παράνομη, επικίνδυνη και θανατηφόρα, που εκθέτει σε καθημερινό κίνδυνο τους εργαζόμενους και κατ' επέκταση την ασφάλεια των μεταφορών.

Η αιτία είναι γνωστή: Η εταιρεία επιλέγει να μην κάνει τις απαραίτητες προσλήψεις, βάζοντας τα κέρδη πάνω από τις ζωές μας».

Επισημαίνει επίσης ότι «ο συνάδελφος είχε προηγουμένως ενημερώσει επανειλημμένα για τους κινδύνους που εγκυμονεί η πρακτική της μονοπρόσωπης ζεύξης, τόσο προφορικά όσο και σε συνάντηση με τη διοίκηση του μηχανοστασίου.

Υπάρχουν καταγεγραμμένα περιστατικά όπου, λόγω της έλλειψης δεύτερου εργαζόμενου, παραλίγο να προκληθούν σοβαρά ατυχήματα.

Η "πειθαρχική δίωξη" αποστέλλεται με καθυστέρηση δυόμισι μηνών από το συμβάν και... μία μόλις ημέρα μετά τις εκλογές του επιχειρησιακού μας σωματείου, στο ΔΣ του οποίου ο συνάδελφος εξελέγη.

Είναι λοιπόν φανερό ότι δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με μια αυθαίρετη και άδικη πειθαρχική διαδικασία, αλλά με μια καθαρά εκδικητική και συνδικαλιστικά στοχευμένη ενέργεια, που στόχο έχει τον εκφοβισμό των εργαζομένων και την αποθάρρυνση της συλλογικής δράσης.

Η πρόκληση είναι ακόμη μεγαλύτερη: Ο συνάδελφος που διώκεται είναι συγγενής θύματος της τραγωδίας στα Τέμπη και από τους πιο δραστήριους μπροστάρηδες στην απαίτηση για ουσιαστικά μέτρα ασφάλειας και προσλήψεις.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά:

Η απόφαση της "Hellenic Train" να καλέσει σε απολογία συνάδελφο που εφάρμοσε τον Κανονισμό Ασφαλείας είναι άκυρη, άδικη και προκλητική.

Δεν θα επιτρέψουμε η τρομοκρατία να γίνει "καθεστώς" στους χώρους δουλειάς.

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση της πειθαρχικής διαδικασίας και την απαλλαγή του συναδέλφου από κάθε κατηγορία.

Ζητάμε μαζικές προσλήψεις σε όλα τα κρίσιμα πόστα και ειδικότητες, ώστε να τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας.

Δεν δεχόμαστε ούτε σκέψη για επινοικιαζόμενους εργαζόμενους, που ρίχνουν ακόμη περισσότερο το επίπεδο ασφάλειας.


Δυόμισι χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη, αντί η εταιρεία να θωρακίσει την ασφάλεια, επιλέγει τον δρόμο του εκφοβισμού.

Εμείς απαντάμε:

Οι ζωές μας δεν είναι κόστος - Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη!»

Οι εργαζόμενοι προειδοποίησαν ότι δεν θα κάνουν μόνοι την εργασία

Όπως εξηγούν οι εργαζόμενοι, είναι επικίνδυνο να γίνεται με ένα άτομο η διαδικασία ζεύξης ή απόζευξης. Γιατί κατά τη διάρκεια της προσέγγισης δύο οχημάτων, προκειμένου να πραγματοποιήσει τη ζεύξη ή την απόζευξη, ο υπάλληλος βρίσκεται σε ασφαλή απόσταση από τη γραμμή και επικοινωνεί με τον μηχανοδηγό μέσω του ασυρμάτου, δίνοντάς του οδηγίες, έως ποιο σημείο να κινηθεί. Όταν τα δύο οχήματα πλησιάσουν και «ακουμπήσουν», ο υπάλληλος κινείται πάνω στη γραμμή και πλησιάζει στο σημείο που εφάπτονται τα δύο οχήματα, για να τα «δέσει» ή να τα «λύσει». Τη στιγμή εκείνη δεν μπορεί να κρατήσει και να χειριστεί τον ασύρματο (καθώς με τα χέρια εκτελεί την εργασία). Έτσι, όσο εκτελεί την εργασία της ζεύξης ή απόζευξης, δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τον μηχανοδηγό, ο οποίος, όντας στην καμπίνα οδήγησης, ούτε τον βλέπει, ούτε τον ακούει.

Για το λόγο αυτό είναι αναγκαία η παρουσία και δεύτερου ατόμου εκτός των γραμμών, το οποίο θα διευθύνει την εργασία. Αρκετές φορές έχει συμβεί ο υπάλληλος που πραγματοποιεί τη ζεύξη να μην προλάβει να απομακρυνθεί ανάμεσα από τα δύο βαγόνια και ο μηχανοδηγός να θέτει σε κίνηση το όχημα και να κινδυνεύει ο εργαζόμενος.

Αυτό είχε συμβεί και στον Ν. Τσακλίδη τον περασμένο Απρίλη. Ενώ εργαζόταν μόνος στην απογευματινή βάρδια του δόθηκε εντολή να δέσει δύο μηχανές και μόλις ολοκλήρωσε τη ζεύξη, προτού προλάβει να απομακρυνθεί, ο μηχανοδηγός έθεσε σε κίνηση το όχημα. Κατάφερε, πηδώντας στις ποδιές των δύο μηχανών, να αποφύγει τη σύνθλιψη των ποδιών του, να ισορροπήσει, να πιάσει τον ασύρματο και να φωνάξει στο μηχανοδηγό να σταματήσει τις μηχανές.

Γι' αυτό και οι εργαζόμενοι επίμονα έχουν θέσει το ζήτημα στους εκπροσώπους της διοίκησης της εταιρείας. Και το καλοκαίρι, στη διάρκεια συνάντησης των εργαζομένων στον χώρο του Μηχανοστασίου, δήλωσαν ότι δεν προτίθενται να συνεχίσουν να ρισκάρουν τη ζωή τους και να πραγματοποιούν τις εργασίες ζεύξης - απόζευξης μόνοι, χωρίς δεύτερο εργαζόμενο.

www.902.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου