Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον μετά την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο την Ferrovie Dello Stato. Διαβάζουμε :
Από την τελευταία συνεδρίαση της ALE η δραστηριότητα του σωματείου μας υπήρξε έντονη.
Το πρώτο και σημαντικότερο ζήτημα είναι
η ανανέωση των συμβάσεων στον τομέα
των σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών, η ισχύ των οποίων λήγει τον Δεκέμβριο.
Παρουσιάσαμε την ιδέα για τη σύναψη μιας και μόνο σύμβασης η οποία να καλύπτει
των τομέα των μεταφορών στο σύνολό του, και πιστεύουμε ότι η ιδέα αυτή δεν
είναι πλέον διαπραγματεύσιμη.
Οι τελευταίες τάσεις της νομοθεσίας περί τροποποίησης τέτοιων συμφωνιών για
τον τομέα των σιδηροδρομικών και των οδικών μεταφορών και ο παρόμοιος
προσανατολισμός των θεσμικών οργάνων μας κάνουν να πιστεύουμε ότι η χρονική
στιγμή είναι η κατάλληλη. Θα δούμε τι μέλλει γενέσθαι τους επόμενους μήνες αλλά
σε ό,τι μας αφορά, θα συνεχίσουμε να κινούμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση.
Έντονη ανησυχία μας προκαλεί το νέο κύμα επιθέσεων που σημειώνεται με
θύματα συναδέλφους εν ώρα υπηρεσίας και ο αριθμός των οποίων αυξάνεται με
γεωμετρική πρόοδο.
Εδώ και καιρό είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε διάλογο με τις
επιχειρήσεις, ιδίως με τον όμιλο FSI, ο οποίος εφαρμόζει μια σειρά
μέτρα με στόχο την άμβλυνση του φαινομένου. Τα μέτρα αυτά έχουν σκοπό να
προσφέρουν προστασία και να φιλτράρουν την είσοδο των ατόμων στα τρένα.
Ταυτόχρονα έχει ανοίξει δίαυλος επικοινωνίας με τα οικεία υπουργεία, δηλαδή το
Υπουργείο Μεταφορών και το Υπουργείο Εσωτερικών.
Με τη συμμετοχή αυτών αλλά και των οργανώσεων των εργοδοτών θα πρέπει να
δημιουργηθεί ένα παρατηρητήριο, το οποίο θα συλλέγει σχετικά με το φαινόμενο
αυτό στοιχεία, θα τα αναλύει και θα προτείνει τις καλύτερες δυνατές μεθόδους
για την άμβλυνση του φαινομένου. Συνειδητοποιούμε, ότι είναι αδύνατο ο κίνδυνος
να εκλείψει, θεωρούμε ωστόσο ότι είναι απαράδεκτο να υπάρχει ένας τομέας, στον
οποίο ο εργαζόμενος πηγαίνει στη δουλειά του και είναι σχεδόν βέβαιο, ότι
κάποιος θα του επιτεθεί.
Η επιχείρησή μας κρατά απασχολημένους και με το ζήτημα της ανακαίνισης των
σημείων πώλησης εισιτηρίων και των διαύλων διανομής γενικότερα. Η ευρωπαϊκή
νομοθεσία μας ασκεί πίεση ώστε να απλοποιήσουμε τη διαδικασία αγοράς
εισιτηρίων, προ πάντων έτσι ώστε να εκσυγχρονιστούν τα συστήματα έκδοσης και
διανομής εισιτηρίων, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ο
επιβάτης ένα και μόνο εισιτήριο για περισσότερα μέσα μεταφοράς.
Όσον αφορά τα εσωτερικά ζητήματα του ομίλου FSI, παρατηρείται
μια διαδικασία πρόσληψης νεότερων υπαλλήλων, ιδίως μελών του πληρώματος. Τελευταία
προσελήφθησαν περίπου χίλιοι νέοι εργαζόμενοι. Τους επόμενους μήνες θα
ακολουθήσει και το τελευταίο τμήμα της συμφωνίας των σωματείων που αφορά το
συνταξιοδοτικό, η εφαρμογή της οποίας αποτελεί νομοθετική καινοτομία με στόχο
να κλείσει το χάσμα των γενεών που παρατηρείται στα επαγγέλματα στον τομέα του
σιδηροδρόμου, όπως μηχανοδηγοί και προϊστάμενοι αμαξοστοιχίας. Αυτό που
προβλέπεται, λοιπόν, είναι κάθε αποχώρηση από το επάγγελμα να εξισορροπείται με
μια πρόσληψη.
Με τον τρόπο αυτό θα ανοίξει και πάλι η αγορά εργασίας και η Trenitalia θα
επωφεληθεί με την τοποθέτηση πεντακοσίων μηχανοδηγών και προϊσταμένων
αμαξοστοιχίας.
Συζητήθηκε και η πρόθεση του διευθυντή του ομίλου να εισαχθεί τμήμα της
εταιρείας στο χρηματιστήριο.
Εμείς αυτό που λέμε είναι πολύ απλά ότι διαφωνούμε.
Δεν συμφωνούμε διότι έχουμε προσπαθήσει πολύ προκειμένου να διατηρήσουμε την
ακεραιότητα της επιχείρησης, προ πάντων, όμως, επειδή το ζήτημα εδώ δεν είναι η
βιομηχανική βελτιστοποίηση. Φαίνεται ότι πρόκειται μάλλον για μια νέα μόδα στο
χώρο της πολιτικής, η οποία συνδυάζεται με τις ιδιωτικοποιήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου