Στον εισαγγελέα αναμένεται να αποστείλει σύντομα η διοίκηση του ΟΣΕ τα στοιχεία της υπερτιμολόγησης δεκάδων συμβάσεων σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου από το 1997.Τα έργα αυτά που είχαν υλοποιηθεί με «καπέλο» μέχρι
και 341% σε σχέση με τις τιμές της ΕΡΓΟΣΕ από τις αρχές του 1990 δείχνουν την διασπάθιση και κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος χωρίς ωστόσο ακόμα να έχουν αποδοθεί ευθύνες.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα στοιχεία που διαθέτει ο ΟΣΕ για τα έργα σηματοδότησης, σχεδόν στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου, δείχνουν ότι σε σύνολο 20 συμβάσεων μέχρι το 1997 σε όλο το δίκτυο, μόνο οι έξι δόθηκαν σε αναδόχους με διαγωνισμό ενώ οι υπόλοιπες έγιναν με απευθείας ανάθεση!
Την ίδια στιγμή αποκαλυπτικά είναι και τα οικονομικά στοιχεία που παρουσιάζονται με αναθεωρημένες τιμές σε ευρώ καθώς σε όλα τα τμήματα του δικτύου έγιναν συμπληρωματικές συμβάσεις που το κόστος τους έφταναν μέχρι και το 52% της αρχικής δαπάνης!
Και όλα αυτά τη στιγμή που το δίκτυο Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι δεν διαθέτει ακόμα και σήμερα σε όλο το μήκος του σηματοδότηση με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σημαντικα προβλήματα, βάζοντας ακόμα και σε κίνδυνο την ασφάλειας επιβατών και συρμών.
Το πιο χειροπιαστό παράδειγμα είναι πρόσφατη επιστολή που εστάλη από την ΕΡΓΟΣΕ προς τον ΟΣΕ που κάνει λόγο για πολύ επικίνδυνο πρόβλημα με κάποιες συσκευές τηλεμετρίας στο τμήμα ΣΚΑ – Οινόη.
Αν και οι συγκεκριμένες συσκευές προμηθεύτηκαν και εγκαταστάθηκαν στην γραμμή στο πλαίσιο ενός πανάκριβου συστήματος σηματοδότησης τη δεκαετία του 90 που είχε ανατεθεί σε διεθνή οίκο, ωστόσο σήμερα, φαίνεται να προκαλούν σημαντική ανησυχία ακόμα και για την ασφαλή διακίνηση των συρμών.
Η παραπάνω επιστολή έρχεται να επαληθεύσει το αρχικό δημοσίευμα του movenews.gr στις 09/11/2018 με τίτλο: «Με «καπέλο» μέχρι και 341% έργα σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου από τον ΟΣΕ πριν το 1997».
Τότε αποκαλύψαμε τη μελέτη που έχει ο ΟΣΕ για τα έργα σηματοδότησης, σχεδόν στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου, που δείχνει ότι σε σύνολο 20 συμβάσεων μέχρι το 1997, μόνο οι έξι δόθηκαν σε αναδόχους με διαγωνισμό ενώ οι υπόλοιπες έγιναν με απευθείας ανάθεση!
Συγκεκριμένα σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΟΣΕ για παρεμβάσεις σε επτά τμήματα της σιδηροδρομικής «ραχοκοκαλιάς» της χώρας το συνολικό ποσό των συμβάσεων, σύμφωνα με αναθεωρημένες τιμές 2014, ξεπερνούσαν τα 558 εκατ. ευρώ ενώ οι συμπληρωματικές συμβάσεις ξεπέρασαν τα 145 εκατ. ευρώ (ποσοστό 26%).
Σε αυτή τη μελέτη παρουσιάζεται και το μέσο κόστος ανά χλμ. που σε ορισμένα τμήματα «χτύπησε κόκκινο». Το μεγάλο … φαγοπότι φαίνεται ότι έγινε στο τμήμα Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα με τη δαπάνη των συμβάσεων που υλοποιήθηκαν να παρουσιάζει αύξηση 341% σε σχέση με τη δαπάνη που θα είχε προκληθεί σε τιμές της ΕΡΓΟΣΕ.
Σε αυτό το τμήμα ανήκει και το ΣΚΑ – Οινόη όπου η ΕΡΓΟΣΕ φαίνεται να χτυπάει … «καμπανάκι» προς τον ΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο θα πρέπει να επαναδημοπρατηθεί ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και οι ανταγωνιστές της να τροχοδρομήσουν σύγχρονα τρένα υψηλών ταχυτήτων στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Της Μαρίας Μόσχου
movenews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου