Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για δοκιμές ο πρώτος συρμός του Μετρό.


Κατηφορίζοντας τις σκάλες του σταθμού «Ευκλείδη» του μετρό της Θεσσαλονίκης, φορώντας τα απαραίτητα προστατευτικά, οι εικόνες μαγνητίζουν τη σκέψη και κάθε βήμα είναι μια νέα είδηση, η είδηση ότι πολύ σύντομα οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να περνούν κάτω
από την πόλη τους και να αγγίζουν τον προορισμό τους εύκολα και γρήγορα.


Ο σταθμός του «Ευκλείδη» είναι σχεδόν ολοκληρωμένος, με τις σκαλωσιές να ετοιμάζονται να απομακρυνθούν και τους εργαζόμενους να δουλεύουν πυρετωδώς, με στόχο να παραδώσουν έτοιμο και αυτόν το σταθμό, ώστε να προστίθενται σιγά σιγά τα κομμάτια του παζλ της βασικής γραμμής μέσα στο καθορισμένο χρονοδιάγραμμα του 2020, η οποία θα συνδέει το σταθμό «Νέας Ελβετίας» με το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Πριν την επίσκεψη στο σταθμό «Ευκλείδη», η συζήτηση με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γ. Μυλόπουλο, ανέδειξε σημεία του έργου που αναμφισβήτητα αποτελούν σημαντικές ειδήσεις, όπως η επικείμενη εντός των επόμενων εβδομάδων δημοπράτηση των πρόδρομων εργασιών του έργου δυτικά, η έναρξη κατασκευής της πλάκας οροφής του σταθμού «Βενιζέλου», η ολοκλήρωση δύο νέων σταθμών, «Ευκλείδη» και «Παπάφη», μέχρι το Μάιο, αλλά και η έλευση τον επόμενο μήνα του πρώτου συρμού στη Θεσσαλονίκη για τις απαραίτητες δοκιμές.

Ανοιχτή πρόσκληση στα στελέχη της ΝΔ

Ο κ. Μυλόπουλος, εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν πλέον αντιληφθεί ότι το έργο προχωρά, δεν επηρεάζονται από όσους προσπαθούν να υποβαθμίσουν την εξέλιξη των εργασιών, απευθύνοντας μάλιστα κάλεσμα στον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κ. Μητσοτάκη, στους βουλευτές και στα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας της Θεσσαλονίκης, να παραβρεθούν στις εκδηλώσεις παρουσίασης των σταθμών, για να δουν με τα μάτια τους την εξέλιξη του έργου και να μην απέχουν μόνο και μόνο για «να λένε ό,τι θέλουν»… Ξεκαθάρισε για ακόμη μια φορά ότι δεν πρόκειται για εγκαίνια λειτουργίας του μετρό αλλά για παρουσίαση της εξέλιξης των εργασιών και ότι δεν είναι η πρώτη φορά που πρωθυπουργός παρευρίσκεται σε εκδήλωση παρουσίασης ολοκλήρωσης τμημάτων ενός τόσο μεγάλου έργου, για το οποίο κατηγορήθηκε ο κ. Τσίπρας.

Έτοιμος ο σταθμός «Ευκλείδη»

Η επίσκεψή μας στο σταθμό «Ευκλείδη» επιβεβαίωσε τις λέξεις… Οι οροφές, οι κυλιόμενες σκάλες, οι αεραγωγοί και όλες οι υποδομές του σταθμού είναι σχεδόν έτοιμες. Ο σταθμός ολοκληρώνεται τις επόμενες εβδομάδες και η παράδοσή του θα συνοδευτεί από μια εκδήλωση παρουσίασής του στο τέλος Μαρτίου ή αρχές Απριλίου.

Θα ακολουθήσει ο σταθμός «Παπάφη», ο οποίος, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα ολοκληρωθεί στις αρχές Μαΐου, ενώ στη συνέχεια κάθε δυο – τρεις μήνες θα ολοκληρώνεται και ένας σταθμός από τους συνολικά 12 που θα αποτελέσουν τη βασική γραμμή στο τέλος του 2020, μεταξύ των οποίων και ο σταθμός «Αγίας Σοφίας».

Ο σταθμός «Βενιζέλου» θα παραδοθεί το 2023, ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, δεν θα αποτελέσει εμπόδιο στη λειτουργία της βασικής γραμμής σε όλο το μήκος της, καθώς οι συρμοί του μετρό θα κινούνται από «Ελβετία» έως Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, χωρίς απλώς να σταματούν στο σταθμό «Βενιζέλου».

Το μετρό βάζει τις βάσεις για να ταξιδέψει… δυτικά

Μια από τις θετικές και σημαντικές ειδήσεις της συζήτησης με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό ήταν ότι ξεκινούν οι ενέργειες που θα θέσουν σε τροχιά υλοποίησης το έργο του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, τις επόμενες εβδομάδες θα δημοπρατηθούν οι πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του μετρό δυτικά, καθώς έχει εγκριθεί ο προϋπολογισμός από το υπουργείο.

Πρόκειται για το πρώτο βήμα, το οποίο αφορά τη μετακίνηση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας ή αρχαιοτήτων που ενδέχεται να βρεθούν κ.λπ. «Οι πρόδρομες εργασίες πολλές φορές είναι εκείνες που καθυστερούν την εξέλιξη μεγάλων έργων, γι’ αυτό κι εμείς ξεκινάμε νωρίτερα ώστε να μην έχουμε καθυστερήσεις», είπε ο κ. Μυλόπουλος, συμπληρώνοντας ότι η δημοπράτηση του βασικού έργου κατασκευής του μετρό δυτικά υπολογίζεται ότι θα γίνει μετά την ολοκλήρωση και του τμήματος της Καλαμαριάς, δηλαδή μετά το τέλος του 2021. Τότε υπολογίζεται να γίνει και η δημοπράτηση του έργου του μετρό που θα συνδέσει και το αεροδρόμιο, το οποίο είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό μετρό ΑΕ, πιο εύκολο να κατασκευαστεί, καθώς είναι υπέργειο και δεν υπάρχει θέμα με τα δίκτυα οργανισμών κοινής ωφέλειας και αρχαιότητες.

Κυκλική η γραμμή του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με το σχεδιασμό της γραμμής του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, αυτή θα είναι κυκλική, θα ανεβαίνει Νεάπολη, Πολίχνη, Σταυρούπολη, θα περνά από Ηλιούπολη, Εύοσμο, θα κατευθύνεται προς Κορδελιό, Μενεμένη και Επτάλοφο και θα επιστρέφει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. «Η κυκλική γραμμή θα φτάνει μέχρι τα όρια της Περιφερειακής, αλλά στο «Παπαγεωργίου» θα φτάσει στην επόμενη φάση», ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι δεν μπορεί να φτάσει σε περιοχές όπως οι Συκιές καθώς είναι ψηλά και με πολύ μεγάλη κλίση. «Άλλωστε το μετρό είναι ένας βασικός κορμός που σε συνδυασμό με λεωφορεία που θα συνδέουν τις γειτονιές με τους σταθμούς του, θα εξυπηρετεί όλους τους πολίτες».

Οι πρώτες δοκιμές των συρμών

Τον επόμενο μήνα αναμένεται να έρθει στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος συρμός με τέσσερα βαγόνια. Αρχικά θα συναρμολογηθούν, θα στηθούν στις σιδηροτροχιές, και το Μάιο θα κινηθούν μέσα στο Αμαξοστάσιο ώστε να γίνει δοκιμή του συρμού και των σιδηροτροχιών. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, θα ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σιδηροτροχιών και της γραμμής έλξεως του συστήματος, που τροφοδοτεί με ενέργεια, ώστε αρχές φθινοπώρου να ξεκινήσει το πρώτο κανονικό δοκιμαστικό δρομολόγιο, δηλαδή το τρένο να ξεκινήσει από το Αμαξοστάσιο και να φτάσει πρώτα μέχρι το Συντριβάνι και μετά μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Ένας υπερσύγχρονος σταθμός γεμάτος την Ιστορία της ρωμαϊκής Θεσσαλονίκης»

Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, ξεκινά η κατασκευή της πλάκας οροφής στο σταθμό «Βενιζέλου», τα αρχαία ευρήματα έχουν καταχωθεί από σάκους με άμμο για λόγους προστασίας τους, και το αποτέλεσμα θα είναι ένας υπερσύγχρονος σταθμός που θα εμπεριέχει και ένα πολύ σημαντικό ζωντανό κομμάτι της Ρωμαϊκής και Βυζαντινής Ιστορίας της πόλης που επιβίωσε 17 – 18 αιώνες. «Παραλάβαμε το σταθμό της Βενιζέλου στο 0%, καθώς μόνο αρχαιότητες βρήκαμε. Για πρώτη φορά καθίσαμε στο τραπέζι με το υπουργείο Πολιτισμού, με το δήμο και σχεδιάσαμε από κοινού. Υπογράψαμε τη συμφωνία συνεργασίας και βρήκαμε τη λύση», κατέληξε ο κ. Μυλόπουλος.

Γιούλη Αγγέλη-www.dailythess.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου