Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι,
Στις 12/1/2024 στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σέρρες έγινε
σύγκρουση τρένου με κορμό δένδρου. Ευτυχώς χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς. Το πρόσφατο αυτό ατύχημα έρχεται σε συνέχεια άλλων που προηγήθηκαν στην υποδομή και την κυκλοφορία, καθώς και μικρότερων ατυχημάτων που συμβαίνουν συχνά μέσα στους χώρους δουλειάς όπως στα Μηχανεργοστάσια.Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που είναι σε εξέλιξη η Εξεταστική Επιτροπή για το έγκλημα στα ΤΕΜΠΗ και μια σειρά αποκαλυπτικά στοιχεία βγαίνουν στην επιφάνεια.
Φανερώνεται περίτρανα η διαχρονική ευθύνη όλων των Κυβερνήσεων για την κατάσταση στο Σιδηρόδρομο. Από τις δηλώσεις πρώην Υπουργών και Διευθυντών σε κρίσιμα πόστα για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, είναι καθαρό ότι τα κύρια αίτια που οδηγήσαν στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα ΤΕΜΠΗ παραμένουν:
Ο τεμαχισμός και μετέπειτα η ιδιωτικοποίηση του Σιδηροδρόμου με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. υποβάθμισε ακόμη περισσότερο τις λειτουργικές δυνατότητες και επιδείνωσε στο έπακρο την ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Η σχεδιασμένη αυτή υποβάθμιση όλα αυτά τα τελευταία χρόνια από τις υποδομές, το απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό μέχρι και τη σχεδιασμένη υποστελέχωση σε οργανικές θέσεις απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του Σιδηροδρόμου. Σήμερα στον ΟΣΕ μένουν κενές 1.460 θέσεις, ενώ στη HELLENIC TRAIN υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις που καλύπτονται με υπερεργασία, με διευθετήσεις χρόνου, με λειψές βάρδιες και κατάργηση σε αρκετές περιπτώσεις της βραδινής βάρδιας.
Από την άλλη, ο λαός συνεχίζει να χρυσοπληρώνει χωρίς να έχει πρόσβαση σε ασφαλείς, ποιοτικές και φθηνές σιδηροδρομικές μεταφορές.
Ένας χρόνος μετά το έγκλημα στα ΤΕΜΠΗ και η κατάσταση στο Σιδηρόδρομο όχι απλά δεν έχει αλλάξει προς το καλύτερο, αντίθετα γίνεται όλο και πιο επικίνδυνη για τους εργαζόμενους στα τρένα και για τους επιβάτες.
Η δήθεν αναδιοργάνωση του Σιδηροδρόμου που εξήγγειλε η Κυβέρνηση μόνο νέα δεν είναι.
Αποτελεί κρίκο στην τροχιά πλήρους απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών μεταφορών. Θα έχει στόχο ένα πιο «φθηνό» για το κράτος Σιδηρόδρομο, με λιγότερους και φθηνότερους εργαζόμενους, πιο κερδοφόρο για τους ιδιώτες, τους κάθε λογής «τεχνικούς» συμβούλους και ποιο ακριβό για το λαό. Όπου η ασφάλεια θα θεωρείται «δυσβάσταχτο κόστος» και δεν θα επιλέγεται. (Τέτοιες είναι άλλωστε οι κατευθύνσεις της Ε.Ε.).
Τα ίδια υλικά που δημιούργησαν τις συνθήκες για το τραγικό δυστύχημα διατηρούνται στο ακέραιο.
Τα μεγάλα λειτουργικά προβλήματα από τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού δεν αντιμετωπίζεται, ούτε από τους κυβερνώντες και τον ΟΣΕ, ούτε από τη HELLENIC TRAIN, την κύρια εταιρεία που χρησιμοποιεί την υποδομή και το τροχαίο υλικό. Που παρά τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων όλο αυτό το διάστημα για τις επικίνδυνες εγκαταστάσεις και όρους εργασίας, το απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό και την έλλειψη προσωπικού σφυρίζει αδιάφορα! Σαν να μην υπάρχει κάποιος κίνδυνος και όλα είναι καλά!
Η HELLENIC TRAIN από τη μία πιέζει να αποσπάσει παχυλές επιδοτήσεις από το κράτος και από την άλλη επιδιώκει να λειτουργήσει με μειωμένο προσωπικό, μειωμένα εργασιακά δικαιώματα, μειωμένους μισθούς, εντατικοποίηση της εργασίας, λιγότερη ασφάλεια στα Μηχανεργοστάσια και στα δρομολόγια, πανάκριβες μεταφορές για το λαό!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Το σύνθημα που βροντοφώναξε ο λαός μετά το έγκλημα στα ΤΕΜΠΗ, «ή με τα κέρδη τους ή με τις ζωές μας» είναι επίκαιρο όσο ποτέ! Βάζουμε μπροστά τις ανάγκες των εργαζομένων και την ανάγκη του λαού για σύγχρονο και ασφαλή Σιδηρόδρομο απέναντι στα σχέδια της Κυβέρνησης – Εταιρειών.
Μετά τη χθεσινή ομόφωνη απόφαση της Π.Ο.Σ. & Μ.Σ.Τ. για συμμετοχή στην 24ωρη απεργία στις 28/2/2024 καλούμε όλα τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο να συνεδριάσουν και να πάρουν απόφαση για πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 28 ΦΛΕΒΑΡΗ (Ημέρα του εγκλήματος στα ΤΕΜΠΗ). Να οργανώσουν Γενικές Συνελεύσεις, στους χώρους δουλειάς για να σχεδιάσουμε τον αγώνα μας και να παλέψουμε για:
Προσλήψεις προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα σε όλες τις εταιρείες, σε όλες τις ειδικότητες με απαραίτητη εξειδίκευση και εκπαίδευση. Να σταματήσει η λογική «ένας εργαζόμενος για όλες τις δουλειές».
Εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας και κυκλοφορίας των τραίνων.
Αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του μηχανολογικού εξοπλισμού στα Εργοστάσια – Μηχανοστάσια και έλεγχος για την ασφαλή λειτουργία τους. Έχουμε ήδη μετρήσει πολλά ατυχήματα. Να γίνει άμεσα η συντήρηση και ο εκσυγχρονισμός τους πριν να έχουμε πιο σοβαρό ατύχημα.
Άμεση αποκατάσταση του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία και των εγκαταστάσεων συντήρησης στο Βόλο.
Ένταξη των εργαζομένων στις τεχνικές εγκαταστάσεις, στη γραμμή και στην κυκλοφορία στα ΒΑΕ.
Ούτε σκέψη για εκ περιτροπής εργασία που θα σημαίνει μεγαλύτερους κινδύνους για τη λειτουργία του Σιδηροδρόμου και ακόμα μεγαλύτερη εξαθλίωση για τους εργαζόμενους.
Αυξήσεις μισθών πάνω από τα όρια της ακρίβειας και ρήτρα αναπροσαρμογής με βάση τον πληθωρισμό.
7ωρο – 5ημερο – 35ωρο.
Καμία ελαστική μορφή απασχόλησης. Όλοι οι εργαζόμενοι με «μπλοκάκι» ή άλλες μορφές ορισμένου χρόνου (όπως και οι ΦΙΔ) να γίνουν αορίστου χρόνου και να ενταχθούν στη Σ.Σ.Ε.
Καμία σκέψη για αύξηση των εισιτηρίων.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ, ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΦΘΗΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΟ, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ.
Η 28Η ΦΛΕΒΑΡΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕΡΑ ΠΕΝΘΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΡΑ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
ΔΕΣΚ- ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου