Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025

Περιόρισε τις ζημιές στα 89 εκατ. ευρώ κατά το α’ εξάμηνο του 2025 ο όμιλος FSI, έσοδα άνω των 8 δισ.

Με ζημιές 89 εκατ. ευρώ, έναντι 199 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, ολοκλήρωσε το α’ εξάμηνο του 2025 η Ferrovie dello Stato Italiane, μητρικός όμιλος της ελληνικής Hellenic Train.




Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση του ομίλου FS για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, οι κυριότεροι οικονομικοί δείκτες της περιόδου έχουν ως εξής:

Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 8,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 188 εκατ. ευρώ (+2%), ως αποτέλεσμα των ενισχυμένων εσόδων από τις μεταφορές κατά 159 εκατ. ευρώ, από τις υποδομές κατά 206 εκατ. ευρώ και έναντι μείωσης των λοιπών εσόδων κατά 177 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα από τις υπηρεσίες μεταφορών, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, ενισχύθηκαν κατά 159 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν τα έσοδα από τις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές υψηλών ταχυτήτων (+35 εκατ. ευρώ), τις υπεραστικές (+7 εκατ. ευρώ), τις περιφερειακές υπηρεσίες (+26 εκατ. ευρώ) και από τις οδικές επιβατικές μεταφορές (+81 εκατ. ευρώ). Αυξήθηκαν επίσης τα έσοδα από τις εμπορευματικές μεταφορές (+10 εκατ. ευρώ).
Τα έσοδα από τις υπηρεσίες υποδομών, ύψους 2,4 δισ. ευρώ, αυξήθηκαν κατά 206 εκατ. ευρώ λόγω της απόδοσης τελών παροχής υπηρεσιών και παραχωρήσεων που σχετίζονται με την οδική κυκλοφορία (+225 εκατ. ευρώ).
Τα λοιπά λειτουργικά έσοδα, ύψους 1,3 δισ. ευρώ, μειώθηκαν κατά 177 εκατ. ευρώ, εξαιτίας των εσόδων από την πώληση των σιδηροδρομικών σταθμών διαλογής Milan Farini και San Cristoforo (-390 εκατ. ευρώ), τα οποία αντισταθμίστηκαν από την αύξηση των εσόδων από εισφορές (+157 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 145 εκατ. ευρώ διατέθηκαν για την υποστήριξη σιδηροδρομικών υποδομών) και υψηλότερα άλλα έσοδα (+56 εκατ. ευρώ).
Τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν στα 7,2 δισ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 204 εκατ. ευρώ (+3%) κατά το εξεταζόμενο διάστημα του 2025, λόγω του υψηλότερου κόστους εργατικού προσωπικού (+169 εκατ. ευρώ) ως αποτέλεσμα της αύξησης του μέσου αριθμού εργαζομένων και της ανόδου του κόστους εργασίας ανά μονάδα προϊόντος, του υψηλότερου κόστους διαχείρισης οδικών υποδομών (+230 εκατ. ευρώ), του υψηλότερου μεταβλητού κόστους που σχετίζεται με την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς και συντήρησης (+146 εκατ. ευρώ), της υψηλότερης κεφαλαιοποίησης για εσωτερικές εργασίες (-191 εκατ. ευρώ), καθώς και για τη χαμηλότερη μεταβολή στον αριθμό ακινήτων και εμπορικών εκτάσεων σε σχέση με την προαναφερθείσα πώληση του Farini (-136 εκατ. ευρώ).
Τα EBITDA ανήλθαν στα 991 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 16 εκατ. ευρώ (-2%) σε σχέση με το 2024.
Τα EBIT ανήλθαν σε 77 εκατ. ευρώ έναντι 109 εκατ. ευρώ (-29%) στο α’ εξάμηνο του 2024.
Το καθαρό αποτέλεσμα της περιόδου παρόλο που ήταν ζημιογόνο στα 89 εκατ. ευρώ, παρουσιάζει θετική μεταβολή 110 εκατ. ευρώ (+55%) σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.
Σε επίπεδο επενδύσεων, ο όμιλος FS τονίζει ότι «έχει αναπτύξει και διαχειριστεί ένα συνολικό επίπεδο δαπανών για τεχνικές επενδύσεις ύψους 8,5 δισ. ευρώ, με αύξηση 15% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2024 (το 98% των επενδύσεων είναι στην Ιταλία και σχεδόν 7,5 δισ. ευρώ αφορούν σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές)».
Το καθαρό χρηματοοικονομικό χρέος, ύψους 13 δισ. ευρώ, βελτιώθηκε κατά 0,5 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τις 31 Δεκεμβρίου 2024.

Το σχόλιο Donnarumma

Σχολιάζοντας τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου FS, ο CEO και γενικός διευθυντής, Stefano Antonio Donnarumma, δήλωσε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου, τα οποία αυξήθηκαν χωρίς να ληφθούν υπόψη τα έκτακτα στοιχεία, επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα της βιομηχανικής στρατηγικής που έχει αναλάβει ο όμιλος FS και τη σταθερότητα του λειτουργικού μας μοντέλου.

Με περίπου 8,5 δισ. ευρώ σε τεχνικές επενδύσεις, υλοποιούμε ένα πρωτοφανές πρόγραμμα υποδομών για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου της χώρας, βελτιώνοντας την ταξιδιωτική εμπειρία, διασφαλίζοντας παράλληλα τη συνέχεια των υπηρεσιών, προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρης κινητικότητα στη χώρα.

Χάρη στη δέσμευση των ανθρώπων μας και σε μια εκτελεστική ικανότητα που αναγνωρίζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εφαρμόζουμε πλήρως το PNRR: έχουμε επιτύχει όλα τα ευρωπαϊκά ορόσημα που έχουν προγραμματιστεί για την περίοδο αναφοράς και έχουμε ήδη οριστικοποιήσει πάνω από 14 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε περίπου 56% των πόρων που έχουν διατεθεί. Αυτή η πορεία βιομηχανικού μετασχηματισμού συνεχίζεται σύμφωνα με το “Στρατηγικό Πλάνο 2025-2029”, το οποίο θα μας καθοδηγήσει τα επόμενα χρόνια προς μια ολοένα και πιο σύγχρονη, βιώσιμη και ολοκληρωμένη κινητικότητα, προς όφελος του συστήματος της χώρας».

Βάσω Βεγιαζή - metaforespress.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου