Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025

Σιδηρόδρομος: Μπαλάκι οι ευθύνες, απανωτά τα περιστατικά στον οδοντωτό

 ΟΣΕ και Ηellenic Train πετούν ο ένας στον άλλον το μπαλάκι των ευθυνών έχοντας εισέλθει εκ νέου πλέον σε τροχιά σύγκρουσης μεταξύ τους

Τρία σοβαρά περιστατικά μέσα σε διάστημα μόλις πέντε μηνών μετρά ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού – Καλαβρύτων. Την ίδια στιγμή και ενώ στα δύο από τα τρία

περιστατικά εγκλωβίστηκαν σε δύσβατο σημείο δεκάδες επιβάτες για αρκετές ώρες και χρειάστηκε η συνδρομή της ΕΜΑΚ για να απεγκλωβιστούν, ΟΣΕ και Ηellenic Train πετούν ο ένας στον άλλον το μπαλάκι των ευθυνών έχοντας εισέλθει εκ νέου πλέον σε τροχιά σύγκρουσης μεταξύ τους.

Το τελευταίο συμβάν σημειώθηκε την Κυριακή 12 Οκτωβρίου όταν η αμαξοστοιχία 1330, με 101 επιβάτες, ακινητοποιήθηκε στην περιοχή Νιάματα. Η Hellenic Train στην πρώτη της ανακοίνωση την ίδια ημέρα έκανε λόγο για σοβαρό τεχνικό πρόβλημα. Ανέφερε ότι επιστράτευσε εφεδρικό συρμό, με σκοπό τη ρυμούλκηση της ακινητοποιημένης αμαξοστοιχίας, ωστόσο, εξαιτίας της σοβαρότητας της βλάβης, η ρυμούλκηση δεν κατέστη δυνατή, όπως ανέφερει σε ανακοίνωσή της. Τελικώς οι επιβάτες απεγκλωβίστηκαν περίπου τέσσερις ώρες αργότερα επιβιβαζόμενοι σε τρίτο συρμό με τη συνδρομή και επίβλεψη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Ούτε ένα 24ωρο μετά την πρώτη ανακοίνωση, όμως, η Hellenic Train εμφανίζεται να ...αλλάζει γνώμη αναφορικά με τα αίτια του προβλήματος αποδίδοντάς τα σε δεύτερη ενημέρωση στο δίκτυο και κατά συνέπεια στον ΟΣΕ, ο οποίος είναι και ο διαχειριστής υποδομής, με τον Οργανισμό πάντως να διαψεύδει αυτόν τον ισχυρισμό.

«Το περιστατικό προκλήθηκε από πρόβλημα στο δίκτυο», αναφέρει χωρίς περιστροφές. Και συνεχίζει: «Παρά τις άμεσες προσπάθειες του προσωπικού, η αποκατάσταση της σοβαρής βλάβης, που προκλήθηκε από την ως άνω αιτία, δεν κατέστη δυνατή επί τόπου».

Η εταιρεία λειτουργίας συμπληρώνει πως όπως αποδείχθηκε, «το χθεσινό περιστατικό σημειώθηκε εξαιτίας φερτού υλικού που εντοπίστηκε στις γραμμές, προκαλώντας δυσλειτουργία στην οδόντωση του συρμού, η οποία οδήγησε σε ενεργοποίηση του μηχανισμού ασφαλείας και ακινητοποίηση του συρμού», χωρίς όμως να καταστεί δυνατή η ζεύξη και η ρυμούλκηση δεν ήταν εφικτή, «λόγω της σοβαρότητας της βλάβης που προκλήθηκε από την υποδομή στην αρχική αμαξοστοιχία».

Η ΗΤ προσθέτει στην ανακοίνωσή της ότι θα συνεχίσει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, εντός των αρμοδιοτήτων της, για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου άνεσης, αξιοπιστίας και ασφάλειας προς το επιβατικό κοινό, ενώ παραμένει σε στενή συνεργασία με τον ΟΣΕ, διερευνώντας συμπράξεις με διεθνώς εξειδικευμένους οίκους για την τεχνική υποστήριξη του Οδοντωτού, «παρότι αυτό δεν αποτελεί συμβατική της υποχρέωση», όπως ξεκαθαρίζει.

Διευκρινίζει επίσης ότι το τροχαίο υλικό του Οδοντωτού ανήκει στο Δημόσιο και ενοικιάζεται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., τον διαχειριστή του μοναδικού διαθέσιμου τροχαίου υλικού για την εκτέλεση των συγκεκριμένων δρομολογίων.

«Η ανακοίνωση για τα Καλάβρυτα είναι εντελώς ψευδής», επεσήμαιναν λακωνικά πηγές του ΟΣΕ σε σχετικό ερώτημα του ethnos.gr, χωρίς ωστόσο να υπεισέλθουν σε επεξήγηση, ενώ δεν εκδόθηκε και κάποια επίσημη ανακοίνωση γι΄αυτό.

Σιδηροδρομικοί κύκλοι τόνιζαν, πάντως, ότι τόσο η υποδομή, η οποία εμφανίζει προβλήματα στην οδόντωση, όσο και το τροχαίο υλικό σε επίπεδο συντήρησης και ανταλλακτικών χρήζουν προσοχής με τους δύο φορείς να είναι ενήμεροι για την κατάσταση εδώ και αρκετό καιρό. Αλλωστε τα περιστατικά είναι κάθε άλλο παρά σπάνια.

Οι βλάβες τους τελευταίους μήνες

Στις 26 Μαΐου η αμαξοστοιχία 1330 είχε ακινητοποιηθεί στην περιοχή Τρικλιάς λόγω κατολίσθησης. Οι 105 επιβάτες επέσρεψαν στο Διακοπτό με το σύνολο των δρομολογίων να αναστέλλεται έως την αποκατάσταση της ζημιάς.

Μόλις ένα μήνα αργότερα η αμαξοστοιχία 1336 ακινητοποιείται στην ίδια περιοχή, λόγω τεχνικής βλάβης. Εφεδρικός συρμός παραλαμβάνει τους επιβάτες, που μεταφέρονται πίσω στο Διακοπτό και στη συνέχεια στα Καλάβρυτα με λεωφορείο. Η επιχείρηση διάσωσης έγινε με τη συνδρομή της Πυροσβεστικής.

Η ίδια αμαξοστοιχία (1336) στις 24 Αυγούστου παρουσιάζει νέα βλάβη σε δύσβατο σημείο και 38 επιβάτες μένουν εγκλωβισμένοι για περίπου τέσσερις ώρες, καθώς η ζεύξη με τον εφεδρικό συρμό αποτυγχάνει λόγω της κλίσης του εδάφους. Απαιτείται επέμβαση της ΕΜΑΚ και της Πυροσβεστικής για να ολοκληρωθεί η ασφαλής μεταφορά.

Η σωρευτική εικόνα των βλαβών είχε προκαλέσει την παρέμβαση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ο οποίος απέστειλε επίσημη επιστολή προς τη Hellenic Train με την οποία ζητούσε:

Αναλυτική αναφορά για τα αίτια της πρόσφατης βλάβης στην 1330.

Απολογισμό συντήρησης των συρμών και εξήγηση για ενδεχόμενες παραλείψεις.

Άμεσα μέτρα πρόληψης για αποφυγή νέων ακινητοποιήσεων.

Ενημέρωση για αποζημιώσεις ή ενέργειες ανακούφισης των επιβατών.

Ο κ. Κυρανάκης υπενθύμισε στη Hellenic Train μάλιστα ότι έχει υποχρέωση – βάσει της σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο – να διασφαλίζει την ασφαλή και απρόσκοπτη εκτέλεση δρομολογίων, προειδοποιώντας για πιθανές κυρώσεις ή ακόμα και με καταγγελία της σύμβασης σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

www.ethnos.gr - Μαρία Λιλιοπούλου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου