Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

Επιστολή διαμαρτυρίας απο το Σωματείο Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού

 Θέμα: Σχετικά με τον ανασχεδιασμό δρομολογίων του Προαστιακού της Αθήνας και τις επιπτώσεις του στην καθημερινή ζωή των επιβατών 

Κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε της Hellenic Train, 

Κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΜΑΕ, 

Με αφορμή την πρόσφατη εφαρμογή του ανασχεδιασμένου πλέγματος δρομολογίων του Προαστιακού της Αθήνας, το Σωματείο Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού (ΣΕΕΠ) σάς απευθύνει την παρούσα επιστολή για να
εκφράσει τη διαμαρτυρία και πλήρη διαφωνία του ως προς τον τρόπο διαμόρφωσης και υλοποίησής του. Παρά τις πρόσφατες δεσμεύσεις για βελτίωση της ροής και της αξιοπιστίας του Προαστιακού της Αθήνας,1 η πραγματικότητα που καλούνται αιφνιδίως να αντιμετωπίσουν πολυάριθμοι επιβάτες πόρρω απέχει της καλυτέρευσης: αναστάτωση της καθημερινότητας και του εργασιακού βίου, επιδείνωση των συνθηκών μετακίνησης, σοβαρή υπονόμευση της εμπιστοσύνης στο σιδηροδρομικό σύστημα. 

Καταρχάς, το ΣΕΕΠ θεωρεί κρισιμότατο ζήτημα την απουσία συμμετοχής των άμεσα ενδιαφερομένων –των επιβατών– στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων ανασχεδιασμού. Το Σωματείο μας, αν και εκπροσωπεί ολοένα αυξανόμενο αριθμό χρηστών του Προαστιακού της Αθήνας, ούτε κλήθηκε να συμμετάσχει ούτε και ενημερώθηκε εγκαίρως για τον σχεδιασμό των πρόσφατων αλλαγών. Θεωρούμε την παράλειψη αυτή, αν μη τι άλλο, ασύμβατη με τις επιταγές του ευρωπαϊκού και εθνικού πλαισίου για τις δημόσιες συγκοινωνίες. 

Ο πρόσφατος ανασχεδιασμός, όπως αιφνιδίως ανακοινώθηκε και εφαρμόστηκε, δίνει την εντύπωση ότι αποτελεί καρπό μιας «άσκησης επί χάρτου» στην οποία ο επιβάτης –που θα έπρεπε, κανονικά, να αποτελεί τον κεντρικό παράγοντα και κριτήριο κάθε σχεδιασμού– απουσιάζει πλήρως. Δεν είναι δυνατόν οι υπεύθυνοι ενός σύγχρονου συγκοινωνιακού δικτύου να αναδιαμορφώνουν τη λειτουργία του χωρίς την ενεργό συμμετοχή των χρηστών του και, κυρίως, χωρίς επαρκή τεκμηρίωση. 

Παρότι η ενίσχυση των δρομολογίων προς το Αεροδρόμιο αποτελεί, σε θεωρητικό επίπεδο, θετική εξέλιξη, συνοδεύθηκε, δυστυχώς, από ένα σοβαρότατο πλήγμα προς τους καθημερινούς, εργαζόμενους επιβάτες της γραμμής Κιάτο–Πειραιάς: η κατάργηση ενός κρίσιμου πρωινού δρομολογίου (05:28 από Κιάτο προς Πειραιά, βάσει του τρέχοντος ανασχεδιασμού) αφήνει πλήρως ακάλυπτους τους εκατοντάδες αυτούς επιβάτες, οι οποίοι επί χρόνια βασίζονται στην ύπαρξη αντίστοιχου δρομολογίου για την έγκαιρη μετάβαση στους χώρους εργασίας τους. Και αναρωτιόμαστε: μόνο για τους επιβάτες φαίνεται και είναι προβληματικό αυτό το συγκοινωνιακό κενό των σχεδόν δύο ωρών (από τις 4:39 έως τις 6:28) κατά το πλέον κρίσιμο χρονικό διάστημα για την έγκαιρη προσέλευσή τους στην εργασία τους;  

Συμπεραίνουμε κατ’ ανάγκην (καθώς δεν διαθέτουμε κανένα τεκμήριο για το αντίθετο) ότι η απόφαση δημιουργίας αυτού του κενού δεν έχει βασιστεί σε  αξιολόγηση πραγματικών δεδομένων επιβατικής κίνησης ούτε και σε εκτίμηση των κοινωνικών επιπτώσεών της. Διαφορετικά, θεωρούμε ότι δεν θα είχε ληφθεί εξαρχής η εν λόγω απόφαση – και διορθώστε μας εάν κάνουμε λάθος. 

Οι επιπτώσεις αυτού του αδικαιολόγητου κενού θα γίνουν εμφανείς πολύ σύντομα: τα ήδη υπερπλήρη δρομολόγια που προηγούνται και ακολουθούν θα επιβαρυνθούν αναπόφευκτα με υπερβολικό αριθμό επιβατών, προκαλώντας συνθήκες ακραίου συνωστισμού, με συνακόλουθους κινδύνους για την ασφάλεια, την αξιοπιστία, αλλά και αυτήν ακόμη την αξιοπρέπεια της μετακίνησης.  

Επιπλέον, οι προαναγγελθείσες «ολιγόλεπτες» αναμονές κατά τις μετεπιβιβάσεις (π.χ. στον Σταθμό Άνω Λιοσίων) κρίνονται επίσης μάλλον δυσοίωνες, καθώς, όπως έχει αποδειχθεί, συχνά αποδιοργανώνουν τον εργασιακό και προσωπικό προγραμματισμό των επιβατών, οι οποίοι, ούτως ή άλλως, κλήθηκαν μόλις δύο ημέρες πριν από την εφαρμογή των ανασχεδιασμένων δρομολογίων να επαναπροσδιορίσουν κατεπειγόντως το εργασιακό τους ωράριο, αλλά και τις καθημερινές προσωπικές και οικογενειακές τους υποχρεώσεις: κάτι το οποίο, όπως γνωρίζετε, δεν είναι πάντα εφικτό. 

Ζητούμε: 

– Άμεση αποκατάσταση του απόντος πρωινού δρομολογίου: ενδιάμεσου μεταξύ 4:39 και 6:28 στη γραμμή από Κιάτο προς Πειραιά.  

– Τεκμηριωμένη αιτιολόγηση των αλλαγών και θεσμοθέτηση της συμμετοχής των επιβατών, περιλαμβανομένου του ΣΕΕΠ, πριν από οποιαδήποτε αναδιάρθρωση των δρομολογίων του Προαστιακού της Αθήνας. 

Γνωρίζετε ήδη ότι η εμπιστοσύνη των πολιτών στον Προαστιακό της Αθήνας βρίσκεται σε οριακό σημείο. 

Ως εκ τούτου, αναμένουμε άμεσες και ουσιαστικές ενέργειες εκ μέρους σας. Παραμένουμε, τέλος, στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία με σκοπό τη βελτίωση της μετακίνησης με τον Προαστιακό της Αθήνας. 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΕΠ, 

Μόνικα Φρώυντε    Πρόεδρος ΔΣ ΣΕΕΠ           Γιάννης Παπαδημητρίου Αντιπρόεδρος ΔΣ ΣΕΕΠ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου