ΘΕΜΑ: Πλήρης απαξίωση και υποβάθμιση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου
Στις 11/11/2021 ενημερώθηκε η 4η Επιθεώρηση Κυκλοφορίας ΟΣΕ Βόλου,
με έγγραφο που υπογράφεται από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, ότι «λόγω απασχόλησης αυξημένου αριθμού προσωπικού κυκλοφορίας για τις ανάγκες εκτέλεσης εργασιών της Σ717 ΕΡΓΟΣΕ και της στενότητας διάθεσής του, παύει προσωρινά η στελέχωση του ΣΣ Βόλου με εφαρμογή από 12/11 και μέχρι νεωτέρας».Η κυκλοφορία των επιβατικών αμαξοστοιχιών Λάρισας – Βόλου και αντ. θα εκτελείται με εφαρμογή της παρ. 983.1 του αρ. 98 του Μέρους Β’ του ΓΚΚ, δηλαδή με επίδοση από τον ΣΣ Λάρισας Υπόδ. Αρ. 1001 προς τις αμαξοστοιχίες, όπως αναφέρεται λεπτομερώς στην ανωτέρω παράγραφο του ΓΚΚ.
Στην περίπτωση που περιττή αμαξοστοιχία σταθμεύσει μετά την αναχώρησή της από τις αποβάθρες του ΣΣ Βόλου προκειμένου να τροφοδοτηθεί με καύσιμα, απαιτείται πριν τη συνέχιση της πορείας της χειρισμός του κομβίου αποκλεισμού της ΙΔ των οδών Ζάχου/Αλαμάνας (ΧΣ60+500 Λ-Β) από το πλήρωμα της αμαξοστοιχίας. Το προσωπικό που στελέχωνε τον ΣΣ Βόλου τίθεται μέχρι νεωτέρας στη διάθεση του Τμ. Επιθ. Λάρισας.
Στον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Βόλου, απασχολούνται πέντε εργαζόμενοι, εκ των οποίων τέσσερις σταθμάρχες κι ένας κλειδούχος, όλοι σε ηλικία συνταξιοδότησης. Οι εν λόγω εργαζόμενοι θα πρέπει από τις 12/11/2021 να παρουσιαστούν στο Σταθμό της Λάρισας.
Τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών από Βόλο προς Λάρισα και αντίστοιχα θα συνεχίσουν να εκτελούνται, ωστόσο, πλέον η εκτέλεσή τους σύμφωνα με τους εργαζόμενους του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου είναι επισφαλής.
Σήμερα εκτελούνται 7 αναχωρήσεις από Βόλο για Λάρισα κι αντίστοιχα επτά από Λάρισα για Βόλο. Σύμφωνα με το προσωπικό, ο σταθμάρχης είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την ορθή λειτουργία του Σταθμού, καθώς είναι αυτός που βάζει σε λειτουργία τις ισόπεδες διαβάσεις.
Η αιφνίδια απόφαση για μεταφορά έμπειρου προσωπικού με εμπειρία 40 χρόνων από το Βόλο στη Λάρισα, αποτελεί αναμφισβήτητη πράξη υποβάθμισης και απαξίωσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Βόλου, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζει και το σχεδιασμό αναβάθμισης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή, που ξεκινήσει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Οι τελευταίες ανακοινώσεις τοπικών βουλευτών της συμπολίτευσης αναφέρουν ότι δημοπρατήθηκε και προχωρά το έργο της αναβάθμισης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή, που περιλαμβάνει την επαναχάραξη της γραμμής και το σχεδιασμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης ως: Σταθμός Βόλου-Α’ ΒΙΠΕ-Λατομείο-Λάρισα, καταργώντας τη σημερινή σύνδεση: Σταθμός Βόλου-Μελισσάτικα-Ν. Ιωνία-Λατομείο.
Η έμπρακτη υποβάθμιση του ΣΣ Βόλου, ουσιαστικά ναρκοθετεί τον ανωτέρω σχεδιασμό, καθώς ένας πλήρως υποστελεχωμένος Σταθμός του Βόλου είναι αδύνατο να μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά τις ανάγκες που θα προκύψουν από την επαναχάραξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Επειδή, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Βόλου λειτουργεί εδώ και 137 χρόνια.
Επειδή, η απόφαση για αιφνίδια μεταφορά όλου του προσωπικού στο Σταθμό της Λάρισας δημιουργεί δικαιολογημένη αναστάτωση στους εργαζόμενους.
Επειδή, οι εργαζόμενοι είναι σε ηλικία συνταξιοδότησης και με την απόφαση για μετακίνησή τους τεκμαίρεται ένα σχέδιο υποβάθμισης και απαξίωσης του ΣΣ Βόλου.
Επειδή, η μετακίνηση όλου του προσωπικού στο σταθμό της Λάρισας δημιουργεί συνθήκες επισφάλειας στην ορθή εκτέλεση των δρομολογίων
Επειδή, η υποβάθμιση αυτή δεν συνάδει με το σχεδιασμό αναβάθμισης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή.
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
- Γνωρίζει για την απόφαση της Διοίκησης του ΟΣΕ για μετακίνηση όλου του προσωπικού του ΣΣ Βόλου στο Σταθμό της Λάρισας;
- Με ποια κριτήρια ελήφθη η απόφαση αυτή;
- Υπάρχει σχέδιο πρόσληψης νέου προσωπικού για το ΣΣ Βόλου λαμβάνοντας υπόψη ότι το υπάρχον είναι στα όρια συνταξιοδότησης;
- Προτίθεται να παρέμβει, ώστε να ανακληθεί η απόφαση για μετακίνηση του προσωπικού του ΣΣ Βόλου στο ΣΣ Λάρισας, που δυσχεραίνει την καθημερινότητα των εργαζομένων, δημιουργεί συνθήκες επισφάλειας στη λειτουργία του ΣΣ Βόλου και υποβαθμίζει συνολικά την ηλεκτροκίνηση στην περιοχή;
- Πως θεωρεί ότι συμβαδίζει η πλήρης υποστελέχωση και υποβάθμισης του ΣΣ Βόλου με το έργο αναβάθμισης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Παππάς Νικόλαος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου