Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022

ΟΣΕ: Ξεκινά το πρώτο έργο-ΣΔΙΤ συντήρησης

Αναδημοσίευση απο το Ypodomes.com 
Φως στο τούνελ της δύσκολης πραγματικότητας επιχειρεί να βρει ο ΟΣΕ καθώς προχωρά σε πρόσληψη προσωπικού, συντήρηση γραμμών και Η/Μ και προγραμματίζει το πρώτο του έργο-ΣΔΙΤ. Απόλυτος στόχος είναι ο πολλαπλασιασμός της χωρητικότητας του δικτύου

Μιλώντας σε δημοσιογραφική συνάντηση ο Σπύρος Πατέρας, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ έδωσε το στίγμα για τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου. Το πρώτο νέο που έδωσε είναι η πρόσληψη περίπου 117 ατόμων για την κάλυψη νευραλγικών πόστων στο δίκτυο, με τεχνίτες, κλειδούχους και σταθμάρχες.


Πρόκειται για 90+27 άτομα μέσα από διαγωνισμό ΑΣΕΠ του 2021. Παράλληλα ετοιμάζεται ακόμα μια προκήρυξη για 100 θέσεις εντός του 2022 που όμως εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Σήμερα ένα από τα τρία βασικά προβλήματα στην λειτουργία του σιδηρόδρομου αφορούν στην υποστελέχωση του Οργανισμού ο οποίος έχει αποψιλωθεί από τις συνεχείς συνταδιοξοτήσεις στελεχών του. Άλλωστε η απουσία νέων προσλήψεων έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση του στελεχιακού δυναμικού του πάλαι ποτέ μεγάλου Οργανισμού. Τα άλλα δύο συνοψίζονται στη χρηματοδότηση και την υποδομή.

Παράλληλα κρίσιμο είναι και το θέμα της υποχρηματοδότησης μιας και σήμερα δεν καλύπτονται επαρκώς οι μεγάλες ανάγκες που προκύπτουν από τις νέες συνθήκες λειτουργίας. Εκτιμάται πως απαιτούνται περίπου 160-170 εκατ. ευρώ για την κάλυψη όλων των αναγκών και τα σημερινά έσοδα δεν φτάνουν ούτε στο 50%.


Στα απαραίτητα έργα συντήρησης προώθουνται έργα 40 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 20 εκατ. ευρώ τα έχει λάβει στις αρχές του έτους. Σύμφωνα με τον κ.Πατέρα με τις προσλήψεις και τα έργα συντήρησης, το 2023 θα μπορέσει να πολλαπλασιαστεί η χωριτικότητα του δικτύου και να μπορούν να διεξάγονται κυρίως περισσότερα εμπορευματικά δρομολόγια.


Σήμερα για παράδειγμα ενώ υπάρχει ζήτηση για μέχρι και 20 δρομολόγια από το λιμάνι του Πειραιά, ικανοποιούνται μόλις τρία. Παράλληλα έχουν δημιουργηθεί και νέες ανάγκες για εμπορευματικά δρομολόγιο από την Ανατολική Ευρώπη, οπότε το θέμα της χωρητικότητας έχει μπει ως νούμερο ένα στην ατζέντα των θεμάτων.

Στις …ράγες το πρώτο έργο-ΣΔΙΤ συντήρησης

Παράλληλα προωθείται όπως τόνισε ο κ.Πατέρας, η δημοπράτηση του πρώτου μεγάλου έργου-ΣΔΙΤ για τη συντήρηση και λειτουργία του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για τα τμήματα Πλατύ-Φλώρινα και Στρυμώνας-Αλεξανδρούπολη που υπάγονται στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας.

Το κόστος εκτιμάται σε 300 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα τα 150 εκατ. ευρώ αφορούν την ανάταξη. Για το έργο έχει προσληφθεί σύμβουλος που θα το ωριμάσει και θα ετοιμαστούν τα τεύχη δημοπράτησης.

Στόχος είναι να εγκριθεί από την Διυπουργική ΣΔΙΤ το επόμενο διάστημα και να μπορέσει να προκηρυχθεί μέχρι το τέλος του έτους. Ο ανάδοχος εκτιμάται ότι θα “μπει” μέχρι το τέλος του 2024.

Τα πρώτα τμήματα επιλέχθηκαν γιατί δεν πραγματοποιούνται έργα εκσυγχρονισμού οπότε δεν υπάρχουν “καραμπόλες” με εργολαβίες που τρέχουν. Αυτός είναι και ο λόγος που μένει ως δεύτερος ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για το τμήμα Κιάτο-Αθήνα-Αεροδρόμιο και τελευταίο το έργο Πειραιάς-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας.


Συντάκτης : Νίκος Καραγιάννης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου